Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Ik heb onlangs nog iets gemaakt om de gaten in de portieren mee af te dichten.
Bij de bouwmarkt een plaatje acrylglas gekocht en een rolletje isolatiefoam.
Nu heb ik bij al mijn portieren pasklare plaatjes gemaakt, welke ik met ducktape heb vastgezet.
Langs het plaatje zit een randje isolatiefoam tegen het evt rammelen.
zie de foto’s,
Als je het even moet verwijderen kan je het daarna weer terug tapen
Het is ligt, het blijft goed zitten, is stevig en waterdicht.
Groeten Peter.
Heel slim, het kost weinig en is sterk genoeg. Als je nog veel sterker spul wilt kun je bij de bouwmarkt ook een plaat Lexan kopen. Dat kost meer maar is niet kapot te krijgen, acryl scheurt heel snel.
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
acryl scheurt heel snel.
Inderdaad je moet het wel zonder krassen uitzagen of snijden.
anders heb je snel een scheur.(lexan is wat dikker)
Ik heb de bandschuurmachine gebruikt om tot het afgetekende lijntje te komen.
Dan kan je ook mooi ronde vormen maken.
Peter.
Ik heb eens een Engels programma gezien waarin ze diefjes uitlokten door een laptop op de achterbank van een Audi te laten liggen. De geharde ruiten hadden ze vervangen door Lexan en de boefjes gingen die ruiten te lijf met een klauwhamer. Die vloog ongeveer uit de handen van boefje omdat Lexan ongeveer net zo hard terugslaat. De dikkere Lexan wordt gebruikt als kogelvrij glas en is onwijs sterk.
Ik heb nog een plaat staan en ga denk ik jouw idee volgen als je het niet erg vindt.
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Ik heb nog een plaat staan en ga denk ik jouw idee volgen als je het niet erg vindt.
Ik vind het prima, laat maar zien hoe het eruit ziet.
Ik dacht dat lexan veel dikker was dan acryl?
Peter.
Het ziet er net zo uit als glas, is net zo transparant als acrylglas dat jij gebruikt, maar is enorm sterk. Het is een totaal ander product met een heel andere chemische samenstelling, je kunt het ook ombuigen na verwarming, maar het is veel duurder.
Het is er in vele verschillende dikten, maar in de bouwmarkt vind je denk ik alleen dezelfde dikte als het door jou gebruikte acryl, 2 of 3 mm.
Maaarrrrrr,
Resoneert dit niet mee? als je 120 over de snelweg zoeft.
.komma
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Nee hoor, daar heb ik dat tochtstripfoam voor gebuikt.
Als ik mijn portier dicht laat vallen klinkt het als een kluisdeur van de bank
Peter.
Prachtig idee, ik heb het met 2mm dik vijferfolie gedaan, dat er met bizontix ingeplakt, werkt ook goed geluiddempend!
Sowieso beter dan die losse vuilniszak-plastic flodders die vaak in de deuren hangen…
En ja, die roestige strip onderaan de deur die er zo bijhangt is inmiddels ook vervangen…
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Vijverfolie is natuurlijk ook lekker stevig.
Als je nu in de deur moet wezen komt het er dan weer heel af?
Dat was voor mij de reden om acrylglas te nemen.
Als ik dan met de bus dinitrol bezig ben geweest plak ik het zo weer terug.
En met de tape plak ik ook alle kleine gaatjes in de deur dicht om vochtbruggetjes te voorkomen.
Peter.
Jup, dit haal je er zo af! En blijft heel, ik heb het goed vastgeplakt met bisontix, dus ook geen vochtbruggetjes neem ik aan.
Daarnaast heb ik in april de deuren binnenin met Owatrol ingekwast en de ontwateringsgaatjes controleer ik maandelijks, dus daar hoef ik voorlopig even niet meer bij!
Ik heb de folie met acrylaat kit aangebracht. Eerst een rups kit aanbrengen en dan de folie erop, aandrukken tot de kit eronderweg komt. Geheid dicht.
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik gebruik zelfklevende deurfolie van Wurth/Berner/innotec.
hier ook:
http://www.carlon.nl/cms/files/Carlon - Automotive.pdf
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Han S schreef:Ik heb eens een Engels programma gezien waarin ze diefjes uitlokten door een laptop op de achterbank van een Audi te laten liggen. De geharde ruiten hadden ze vervangen door Lexan en de boefjes gingen die ruiten te lijf met een klauwhamer. Die vloog ongeveer uit de handen van boefje omdat Lexan ongeveer net zo hard terugslaat. De dikkere Lexan wordt gebruikt als kogelvrij glas en is onwijs sterk.
Ik heb nog een plaat staan en ga denk ik jouw idee volgen als je het niet erg vindt.
maar Han, het toch alleen voor waterafdichting…of wil je er kogelvrij door kunnen inspecteren?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Nee hoor, maar ik heb een plaat lexan staan en ik vond het een goed idee met dat acrylplaat, alleen is dat vrij kwetsbaar en lexan is onverwoestbaar. Als je wat in het portier moet fröbelen ruk je de boel er gewoon af, blijft gegarandeerd heel en als je klaar bent plak je de boel weer dicht. Je zou ook plaatjes aluminium kunnen gebruiken, maar met lexan kun je naar binnen kijken of er al kabouters wonen die roestplanten kweken.