In het franse TV-programma TF1 auto-moto is een kleine mini-test geweest van de C-Sportlounge. Het TV-programma heeft de C-Sportlounge kunnen testen. Er werd duidelijk gemaakt dat de C-Sportlounge goed tussen de reeds bestaande Citroen modellen past. Ene meneer Jean Louis Moncet wist er aan toe te voegen: “Ik zou niet weten waarom de C-Sportlounge niet geproduceerd zal gaan worden”.
Helaas zijn dit nog geruchten. Het is ook nog gissen onder welk type de C-Sportlounge zal worden gelanceerd: de nieuwe C5?, C7 of C9? Wat wel zeker is dat Citroen met de C-Sportlounge een geweldig model op de markt kan brengen die Citroen de nodige (positieve) aandacht zal brengen.
bron: http://www.planete-citroen.com
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
tja, leuk, maar die verhalen waren er ook bij de Activa II en de C-AirDream…laat staan de Xenia, Zabrus of Eole.
Recentelijk is er wel wat lijn tussen concept cars en productie:
Xanae Picasso
Lumiere C3
Pluriel C3 Pluriel
Lignage C6
C-Airdream C4 coupe
maar zeker niet 1op1, kijk maar naar het interieur van de C6 of de neus van de C4 (in vgl met de airdream) of de deuren van de Xanae
De verwachting is dus min of meer:
C-Airlounge C8 II :
C-Crosser C4X :
C-Sportlounge Picasso II :
Het prototype op de IAA had overigens geen rijdend onderstel, maar er is ook een rijdende versie. Het is vooralsnog niet helemaal duidelijk of het C4 of C5 is, de wielbasis (2,72m) komt in de buurt van de C5, maar dat kan ook op de C4 Picasso duiden. Aangezien de Citroen persinformatie spreekt over motoren van 140-200pk (met 6bak auto), is het waarschijnlijk Picasso en niet C5. Er is geen hoogteregeling, er wordt niet gesproken over hydractive of drive-by-wire (itt de C-Crosser ). Maar zoals hier besproken kan dit toch te maken hebben met de PSA/Mitsubishi SUV. De Picasso II is namelijik al lang klaar, dus waarom zou je een lege huls neerzetten op de IAA :
De persinfo spreek ook over de actieve aerodynamica trucs:
lucht geleiders in de voorbumber bedienen de wielkassen,
onder de achterbumper zit een uitschuifbare luchtgeleider,
op de bovenrand van de achterruit een set electro mechanische luchtspuitjes.
Vreemdgenoeg is dit alles gedaan voor een verbeterde stabiliteit op hoge snelheden, maar de teller loopt slechts tot 220km/h
De bestuurder-zitpositie, beschreven als enigszins verhoogd, is ook een duidelijke hint naar midi-MPV.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije