Hallo allemaal,
ik zit met een probleempje, als ik de bocht door ga hoor ik een geratel in 1 van mijn aandrijfassen maar hoe weet ik nu welke er kapot is? en zijn het wel de aandrijfassen of iets anders?
groeten.
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Alleen bij bochten linksom? Of rechtsom? Of allebei?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Alleen als ik de bocht naar rechts neem.
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 27-09-2010
- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Soms kan je het al zien onder de auto omdat er duidelijk een ashoes kapot is vlak achter het wiel.
Bijna zeker dat die as dan schade heeft opgelopen en het geratel veroorzaakt.
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Op zichzelf kun je met een ratelende homokineet nog aardig lang doorrijden.
En dat kan ook versleten raken zonder dat de hoezen stuk zijn/waren.
Zowel met een 205 als een ZX meegemaakt en nooit gemaakt.
Die Peu rammelde aan beide zijden, en over de 30k mee doorgereden voor inruil…
Volgens wat de toenmalige garage aangaf, zouden nieuwe assen ca. 700 gulden gekost hebben.
Met mijn vorige auto heb ik ook een keer een kapotte aandrijfas gehad. Als je in een (scherpe) bocht instuurt en gas geeft dan voel je dit in het stuur dmv een constante trilling. Rechtdoor of de andere kant op sturen levert geen probleem op.
Citroën Xsara 2.0I 16V VTS Phase II
Gris Grilyne