Totaal aantal Berichten: 227
Geregistreerd: 16-06-2008
- Xsara 1.6 16v VTR Coupe
Hallo,
Een tijdje geleden, maar ik ben er nog, en nog steeds met de xsara. Na he spontaan breken van mijn linker voor vering, gelijk verlagingsveren laten monteren(44 mm, maar naar mijn idee lager).. Vanadag heb ik de acherkant laten doen, omdat het er niet uit zag..
Volgens de monteur zijn de torsiestaven maar 1 tandje versteld, en zie het resultaat:
Erg laag dus!!!
Vraag 1: Heeft iedereen dit??
Ik vind het wel mooi, maar het is lastig met mensen achterin misschien, en ik denk dat 17” nu helemaal geen opie meer is..
Bij mijn ax had ik dit ook, toen heb ik koni schokdempers gemonteerd waardoor hij weer ietsje hoger kwam te staan..
Vraag 2: Weet iemand of dit nu ook een optie is??
Ik hoor het graag van jullie!
groetjes Sander
“Your Life Is Yours, And Yours Alone, Rise Up And Live It!” -Richard Rahl-
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zo staat die bij mij.
Gewoon standaard fabrieks af. Met originele velgen en bandenmaat.
Een VTR is standaard al verlaagd aan de achterkant vanuit de fabriek.
Een break en berline staan een stuk hoger aan de achterkant.
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Waar haal je dat idee vandaan, dat een VTR af-fabriek verlaagd is? Ik geloof daar geen snars van.
Ontopic: Hulpveren willen helpen. Die torsievering zakt na verloop van tijd uit en ik heb niet het idee dat nieuwere of andere schokbrekers daarbij helpen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Net als een VTS…
Mijn VTR staat aan de achterkant veel lager als mijn vorige 1.4i Ligne Seduction…
En deze iets lager.
De gele staat net als een berline, de grijze net als een VTS.
De velgen zijn overgezet, en de lokatie is hetzelfde, betere vergelijking kan je niet hebben
Edit:
Nog een extra toevoeging, de wegligging is ook heel anders, de grijze ligt veel vaster op de weg in bochten, maar is ook stukken harder afgeveerd dan de gele. De gele vloog echt overal overheen, sommige drempels zelfs sneller dan met de CX…
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Vaag, ik heb de mijne alleen voor verlaagd (40 mm) en vond dat achter en voor qua look prima in balans zat.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat is er vaag?
Die van jouw is achter ook al aardig laag.
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
De achterkant is standaard zo bij een VTR., (Of zou het door de kofferbak verbouwing voor de sub komen, dat ze nu lager is achter?)
Ik vind het vaag dat je de achterkant laat zaken als je voor al plus minus 40mm laat zaken. Bij mij was de hoogte van de wielrand tot de band voor als achter gelijk na de verlaging voor.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het zou ook kunnen dat het van de laatste bouwjaren is, maar die van mij is achter in elk geval flink lager. Eigenlijk gewoon gelijk aan een VTS. Dat heb ik hier wel eens vergeleken met iemand die een VTS had hier op het forum. De maten waren precies gelijk.
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Bij de phase 1 was het inderdaad zo dat de VTS’en een verlaagde voor- en achterwielophanging hadden. Dat verschil was er bij de phase 2 al niet meer. Die hadden allemaal lagere wielophanging. Enige verschillen die er nog in zaten waren de stabilisatorstangen.
Arjan, die ouwe van jou is een vroege 1.4 die dus niks weegt. En die nieuwe is een zwaardere 1.6 met gasbom er onder (en schijfremmen achter enz enz). Dat zakt allemaal wat harder in. Die torsievering wordt gewoon slapper met de leeftijd. Een foto overtuigt mij niet, ik wil onderdeelnummers zien van de verschillende versies wil je aannemelijk maken dat ‘een vtr een andere achterwielophanging heeft’.
Ik heb ook geen VTR/VTS maar wel lagere vering voor/achter. En dikkere stabistangen. En grotere remschijven. En een uitgezakte torsieveer waar ik misschien maar eens hulpveren voor moet gaan zoeken.
Eerlijk gezegd begrijp ik niet zo goed waarom de topic starter zijn torsie omlaag heeft laten draaien.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Erg praktisch is het niet zo een verlaagde auto in drempelland
Totaal aantal Berichten: 227
Geregistreerd: 16-06-2008
- Xsara 1.6 16v VTR Coupe
2d schreef:Eerlijk gezegd begrijp ik niet zo goed waarom de topic starter zijn torsie omlaag heeft laten draaien.
En daar kan ik je wel antwoord op geven, omdat met alleen verlaging aan de voorkant het net een sneeuwschuiver leek, hij stond zwaar schuin naar voren.. Dus dan is het toch logisch dat hij achter ook verlaagd wordt om dat gelijk te krijgen? Blijkbaar worden niet alle xsara’s zo laag, want het is niet bij iedereen blijkbaar nodig…
Het is jammer dat er een hele discussie in dit topic onstaat over hoe een xsara standaard staat, mijn vragen waren heel simpel:
-Heeft iedereen de xsara dan zo laag na het verzetten van 1 tandje op de torsie as?
-Heeft het zin om koni’s te monteren, die ietsje langer zijn, zodat hij wat hoger komt(wat bij m’n ax dus het geval was)... of weet iemand iets anders..
Nu is er een andere vraag ontstaan, bestaan er dan hulpveren voor een torsieas zoals 2d aangeeft?
en gwhendriks: bij jouw is de achterkant zeker niet nodig om te verlagen, maar ik vermoed dat mijn voorkant ook lager is dan de jouwe, dan wordt dat verschil ook groter, zeker als je naar de schuine dorpellijn keek bij mij…
groetjes Sander
“Your Life Is Yours, And Yours Alone, Rise Up And Live It!” -Richard Rahl-
Het lijkt achter bij een xsara dat ie veel te diep staat. Dat komt omdat een xsara geen rond achter spatbord heeft. Dus bij verlagen achter ontkom je er niet aan dat een stuk achter het spatbordrand verdwijnd.
bij Citrosport was er voor een tijd terug een een xsara vtr met een verlaagde achteras. Deze heeft dan 16 inch met te platte banden eronder..
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
Oja, 17 inch en verlaging hoeft geen probleem te zijn. Mits je maar de juiste wielomtrek en ET (+/- 15)waarde hebt.
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
Totaal aantal Berichten: 227
Geregistreerd: 16-06-2008
- Xsara 1.6 16v VTR Coupe
Bedankt voor je reactie, nu zie ik in jouw avatar volgens mij dat jij het achter ook zo laag hebt, klopt dat? Zo ja, hoe zit jij met aanlopen en mensen achterin??
“Your Life Is Yours, And Yours Alone, Rise Up And Live It!” -Richard Rahl-
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
2d schreef:Bij de phase 1 was het inderdaad zo dat de VTS’en een verlaagde voor- en achterwielophanging hadden. Dat verschil was er bij de phase 2 al niet meer. Die hadden allemaal lagere wielophanging. Enige verschillen die er nog in zaten waren de stabilisatorstangen.
Arjan, die ouwe van jou is een vroege 1.4 die dus niks weegt. En die nieuwe is een zwaardere 1.6 met gasbom er onder (en schijfremmen achter enz enz). Dat zakt allemaal wat harder in. Die torsievering wordt gewoon slapper met de leeftijd. Een foto overtuigt mij niet, ik wil onderdeelnummers zien van de verschillende versies wil je aannemelijk maken dat ‘een vtr een andere achterwielophanging heeft’.
Ik heb ook geen VTR/VTS maar wel lagere vering voor/achter. En dikkere stabistangen. En grotere remschijven. En een uitgezakte torsieveer waar ik misschien maar eens hulpveren voor moet gaan zoeken.
Eerlijk gezegd begrijp ik niet zo goed waarom de topic starter zijn torsie omlaag heeft laten draaien.
Wellicht een beetje offtopic, maar toch wil ik het nog even toelichten…
Xsara 1.4 = 1084 Kg
Xsara 1.6 16v = 1109 Kg
Gezien dat vooral in de motor zit valt dit gewicht aan de achterkant te verwaarlozen.
De eventueel zwaardere remschijven hangen direct aan het wiel, deze zullen het gewicht aan de ophanging niet veel beinvloeden.
De laatste foto die ik geplaatst had was op de dag dacht ik hem kocht, oftewel geen LPG installatie en lege kofferbak
Op de foto had de 1.4 ruim 150k gelopen, de grijze 93.
De onderdeelnrs weet ik niet en kan ik ook niet opzoeken…
Maar ik weet gewoon zeker dat er iets aangepast is aan de achterophanging gezien het totaal anders rijdt… En dat zit niet in die 25 Kg gewichtsverschil.
Toen de LPG installatie eronder is gezet is de auto zover ik optisch kon zien ook niet verder gezat, dat had de gele denk ik wel gedaan.
Hoe het bij een type 1 of bij een Exclusive zit weet ik niet, misschien zelfs weer anders.
Misschien is het onderstel wat ik heb ook alleen toegepast op de laatste series VTR’s, wie zal het zeggen
pixels66 schreef:Bedankt voor je reactie, nu zie ik in jouw avatar volgens mij dat jij het achter ook zo laag hebt, klopt dat? Zo ja, hoe zit jij met aanlopen en mensen achterin??
Ik heb geen enkel probleem. Omdat de avatar een photoshopje is.
dit is de originele foto. HEt is trouwens wel 17 inch!
Maar dit loopt iig zeker niet aan. Met 30 m2 laminaat achterin liep ie ook niet aan. Hij zat helemaal onder in de rubbers…
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i