Ons AX Diesltje (in dezelfde kleur) is sterk opgeknapt van een setje origineel AX lichtmetaal. Die worden regelmatig voor een paar tientjes aangeboden. Je weet niet wat je ziet als die er onder zitten. De onze staat inmiddels op 305000 trouwens.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Leuk karretje Niels, echt goed dat je de visa spaart voor de pekel.
Ik weet trouwens dat je op de -goed bedoelde- kritiek van waterman kunt bouwen
Wieldopjes zijn trouwens makkelijk te vinden op iedere sloperij, en zijn minder gevoelig voor verweren dan de LM velgen, maar dat had je zelf vast ook al bedacht nietwaar?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Update van de ax:
Ondertussen heb ik de wieldoppen vervangen. Ik heb de Ax ook een beurtje gegeven. Het verbruik is geweldig! Meestal 1 op 1:21, maar met de volgesneeuwde snelwegen van laatst, waardoor je maximaal 80/90 km/h kon rijden heb ik 1:23,8 gereden.
De versnellingspook stangetjes heb ik ook weer in orde gemaakt. De stangetjes waren gewoonweg slecht afgesteld.
Maar goed, reed ik gisteren naar mijn werk, begon er iets geweldig te ‘razen’. Dat gebeurde bij ingetrapte koppeling…. de druklager mogelijk versleten .. (?). Enkel wanneer de koppeling ingetrapt wordt ontstaat een rauw geluid. He, bah!
Leuke auto’s die axjes, maar de laatste maanden heb ik toch te veel moeten vervangen/onderhouden aan de diesel cq 1.1 benzine van mijn vriendin. (te lezen in andere topics). Ik word nu wel een beetje moe van, omdat er vanalles stuk gaat.
Totaal aantal Berichten: 6147
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
... nee, toch maar niet
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Klinkt als druklager ja. Maar dat moet toch goed te doen zijn? Ik ben een Xm gewend en dan valt een Ax alles mee…
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Ik heb laatst gevraagd bij een automaterialenzaak naar remmenschijven + blokjes. Nou schijnt er verschil in te zitten? Er zijn 2 soorten?
Wie kan mij daar over vertellen?
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Er bestaan drie- en viergaatsnaven.
Als je in HBase kijkt zie je dan ook dat dáár het verschil zit, de rest is gelijk.
Dan heb je nog een klein verschil tussen standaard- en snelle modellen ivm met remblok-grootte.
Wanneer je op HBase je kenteken intikt, zie je vanzelf wat je nodig hebt.
Succes!
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ga je het karretje toch weer oplappen?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Achja, misschien wel. Maar misschien, als er geen interesse is, moet ie maar weg…. Jammer, want het is een leuk karretje.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Als het een BE-* bak is moet het toch te doen zijn op dezelfde manier als bij de visa diesel?
Via de wielkast?
Remmetjes zijn wel het minste probleem in dezen, dat doe jij met je vingers in de neus Niels…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist