3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Ax dieseltje update - vraag over verschil in remblokken -
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 13 november 2010 09:49 PM
  [ # 31 ]

Ons AX Diesltje (in dezelfde kleur) is sterk opgeknapt van een setje origineel AX lichtmetaal. Die worden regelmatig voor een paar tientjes aangeboden. Je weet niet wat je ziet als die er onder zitten. De onze staat inmiddels op 305000 trouwens. Rolling Eyes

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 14 november 2010 04:09 PM
  [ # 32 ]

En de speling op de pook kun je misschien (voor een deel) verhelpen door de kunststof busjes in de scharnieren van de schakelstangen te vervangen…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 14 december 2010 12:52 PM
  [ # 33 ]

Leuk karretje Niels, echt goed dat je de visa spaart voor de pekel.

Ik weet trouwens dat je op de -goed bedoelde- kritiek van waterman kunt bouwen

Wieldopjes zijn trouwens makkelijk te vinden op iedere sloperij, en zijn minder gevoelig voor verweren dan de LM velgen, maar dat had je zelf vast ook al bedacht nietwaar?

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 17 januari 2011 03:04 PM
  [ # 34 ]

Update van de ax:

Ondertussen heb ik de wieldoppen vervangen. Ik heb de Ax ook een beurtje gegeven. Het verbruik is geweldig! Meestal 1 op 1:21, maar met de volgesneeuwde snelwegen van laatst, waardoor je maximaal 80/90 km/h kon rijden heb ik 1:23,8 gereden.

De versnellingspook stangetjes heb ik ook weer in orde gemaakt. De stangetjes waren gewoonweg slecht afgesteld.

Maar goed, reed ik gisteren naar mijn werk, begon er iets geweldig te ‘razen’. Dat gebeurde bij ingetrapte koppeling…. de druklager mogelijk versleten .. (?). Enkel wanneer de koppeling ingetrapt wordt ontstaat een rauw geluid. He, bah!

Leuke auto’s die axjes, maar de laatste maanden heb ik toch te veel moeten vervangen/onderhouden aan de diesel cq 1.1 benzine van mijn vriendin. (te lezen in andere topics). Ik word nu wel een beetje moe van, omdat er vanalles stuk gaat.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6147
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 17 januari 2011 04:16 PM
  [ # 35 ]
Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 17 januari 2011 11:23 PM
  [ # 36 ]

Klinkt als druklager ja. Maar dat moet toch goed te doen zijn? Ik ben een Xm gewend en dan valt een Ax alles mee…

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 02 februari 2011 02:41 PM
  [ # 37 ]

Ik heb laatst gevraagd bij een automaterialenzaak naar remmenschijven + blokjes. Nou schijnt er verschil in te zitten? Er zijn 2 soorten?

Wie kan mij daar over vertellen?

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 02 februari 2011 04:35 PM
  [ # 38 ]

Er bestaan drie- en viergaatsnaven.
Als je in HBase kijkt zie je dan ook dat dáár het verschil zit, de rest is gelijk.
Dan heb je nog een klein verschil tussen standaard- en snelle modellen ivm met remblok-grootte.
Wanneer je op HBase je kenteken intikt, zie je vanzelf wat je nodig hebt.
Succes!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 02 februari 2011 07:41 PM
  [ # 39 ]

Ga je het karretje toch weer oplappen?

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 02 februari 2011 09:36 PM
  [ # 40 ]

Achja, misschien wel. Maar misschien, als er geen interesse is, moet ie maar weg…. Jammer, want het is een leuk karretje.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 03 februari 2011 08:19 AM
  [ # 41 ]

Als het een BE-* bak is moet het toch te doen zijn op dezelfde manier als bij de visa diesel?
Via de wielkast?

Remmetjes zijn wel het minste probleem in dezen, dat doe jij met je vingers in de neus Niels…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook