10 van de 60
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
Na 15 jaar eindelijk een CX - en 9 jaar later weer weg.
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 31 december 2010 06:36 PM
  [ # 136 ]
cx25gtit2 schreef:

klinkt creatief - foto van resultaat ?

En zo ziet dat er dan uit. Blijft een wat raar ding - zeker vanaf de achterbank ziet het er nogal uit als iets dat achteraf bedacht is. De laatste foto toont het deel dat er nu tussenuit is: het bakje is nu dus nog maar half zo diep.
Deze hoogte klopt ongeveer wel: hoog genoeg om een elleboog op te leggen en tegelijkertijd het stuur vast te houden. En laag genoeg om nog normaal te kunnen schakelen.

Afbeelding Bijlagen
DSC02254.jpgDSC02258.jpgDSC02259.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 31 december 2010 06:50 PM
  [ # 137 ]

Leuk. Als je eenmaal zo’n steun gewend bent dan wil je niet anders, alhoewel mijn lief dat ding altijd omhoog doet.#
Ik heb vorig jaar ook zoiets ingebouwd in de CX, alleen dit ding was al kant en klaar uit een oude Mitshubishi Galant die hier ergens stond. Slechts de bekleding vervangen met een stuk vissegraatstof uit een oude achterbank.
~Ben te lui om uit te vogelen hoe je foto’s op dit forum zet. Maar wellicht nog een idee als je alsnog niet tevreden zou zijn.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 31 december 2010 07:06 PM
  [ # 138 ]

Ik ben nogal van de originele zaken. En sinds m’n DS (helaas moeten verkopen - snik) erg gehecht aan een armsteun. Heerlijk in de C3 van mijn vriendin. Dus toegehapt toen ik een CX-armsteun op internet te koop zag. Alleen is de originele armsteun ècht te hoog. Vandaar mijn verbouwing. Maar ik kan me goed voorstellen dat iets uit een heeel andere auto minstens zo goed werkt.

Overigens is een fotootje plaatsen niet zo moeilijk hoor: niet op knop ‘snelle reactie’ klikken maar op de knop ‘plaats reactie’. Daar mag je een bijlage toevoegen - een foto bijvoorbeeld. Voor meer of betere foto’s is er de mogelijkheid om linkjes naar een webalbum op te nemen.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 14 januari 2011 09:24 AM
  [ # 139 ]

In Duitsland houden ze wat langer kerstvakantie dan bij ons, maar ik heb de rond kerst bestelde nieuwe thermostaat met pakking binnen. Met een rubber ring in het doosje. En een los bestelde extra rubber ring, omdat naar verluid de standaard meegeleverde ring niet past. Ze lijken verdacht veel op elkaar. Zelfde diameter en dikte. Merkwaardig.
Dit weekend twee verjaardagen te vieren en nog wat familiebezoek af te leggen, dus van inbouwen komt voorlopig niets. Maar goed, de aanleiding (slecht werkende kachel als ‘t hard vriest) is ook weer even weg. De regen maakt dan weer dat ik toch eens naar de achterzijruitjes moet kijken. Bij het afspoelen van het zout kwam er aan beide kanten toch wel errug veel water naar binnen. Wat is dat toch met grote Citroens? Mijn DS Break had een telkens terugkerend lekkageprobleem bij de achterzijruiten - standaard ingebouwd doordat de rubbers niet helemaal goed aansluiten. Bij een CX zitten ze gelijmd en lekt de boel ook.

Ik had ook maar meteen twee nieuwe pedaalrubbers besteld. Uit nostalgie met het Citroenlogo. Maar nu ik ze zo zie is het toch een beetje raar. Nou ja, ze gaan er toch in. De voetenruimte ziet er toch niet uit.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 januari 2011 10:06 PM
  [ # 140 ]

De rubbers met logo passen idd wel in een serie 2, maar ik heb ze ook niet geplaatst omdat ik het eigenlijk niet bij een serie 2 vind passen Wink

Zo te horen moet ik dat dus ook niet gaan doen.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 14 januari 2011 11:14 PM
  [ # 141 ]

leuk gedaan met de steun !
is van origine idd wat hoog, maar ik vindt ‘t nog gaan.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 17 januari 2011 12:02 PM
  [ # 142 ]

is dit wat ? of is dit toch andere stof ??

Afbeelding Bijlagen
IMG_1905 (Medium).jpgIMG_1904 (Medium).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 17 januari 2011 01:11 PM
  [ # 143 ]

Je hebt een PB. Maar nu zie ik pas de foto - dat is nog weer anders dan ik ken. En ook weer anders dan rond mijn armsteun zat. Zijn er dan drie soorten Prestige-grijs?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 03 februari 2011 12:04 AM
  [ # 144 ]

Afgelopen zondag de thermostaat maar eens vervangen door een nieuwe met een waarde van 86 graden. Koelvloeistof aftappen (in een lek teiltje Neutral). Boutjes probleemloos los. Oude thermostaat er uit (waarde 83 graden, maar in de praktijk dus 70). Zier er een beetje merkwaardig uit - in ieder geval anders dan het werkplaats handboek aangeeft. Met een nokje eraan - en het huis heeft daar ook een uitsparing voor. Zie foto. Zal wel.

Nieuwe erin. Pakking. Rubber ring. Boutejs vast. Slangen vast. Starten. Lekken. Hm. Motor uit. Okay, de pakking laat zich pas lekker aandraaien als ie nat is geweest. Weer wat geleerd. Alles opnieuw aandraaien. Starten. Bijvullen. Wachten. Temperatuur loopt op tot meer dan 110 graden. Radiateur blijft koud. En dan opeens: stabiel op 80 a 85 graden. En een warme radiateur. Mooi. Biertje. Naar bed.

Vandaag een rit. Koelvloeistofpeil is in orde. Starten. Rijden. Temperatuur naar 110 graden. En opeens loopt het terug naar 80. Raar - zal wel nieuwigheid zijn. Maar als je dat drie keer op een dag meemaakt, wordt het toch wel spannend. Waarom gaat de thermostaat pas open bij 110 graden? En hoe kan het dan dat daarna de temperatuur wel min of meer stabiel lijkt te zijn (alhoewel de schommelingen groter zijn dan ik gewend ben).

Wat doe ik verkeerd?

Afbeelding Bijlagen
DSC02319.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 03 februari 2011 12:18 AM
  [ # 145 ]

ik heb zoiets ook gehad net na vervangen vd thermostaat, alleen dan pas open bij 120 ! dat is niet leuk kan ik je zeggen. je hoort het borrelen (koken!!) in je blok. nu recent nog niet weer gehad. weet dus nog niet waar het in zit.

heeft dat te maken met ontluchten wat niet goed is gelukt,waardoor er geen goede doorstroming is van KVS ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 03 februari 2011 12:26 AM
  [ # 146 ]

Ontluchten? Ik heb de eerste keer de dop van het vaatje losgehaald (met een doek erover om te voorkomen dat ik me verbrand). Toen ontsnapte er wel druk - maar dat is logisch. Maar het begon ook te borrelen. Misschien heb je wel gelijk, ik zal het nog eens proberen bij een volgende rit. Ik ging er eigenlijk van uit dat de lucht wel zou verdwijnen als je met een open vaatje de boel warm laat draaien. Maar dat is dan dus niet genoeg.

Profiel  
 
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 03 februari 2011 12:49 AM
  [ # 147 ]

Bovenop de waterpomp zit een ontluchtnippel. En misschien moet je ook de radiateur ontluchten, maar daar is geen aparte nippel voor volgens mij.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 03 februari 2011 12:51 AM
  [ # 148 ]

precies, gek eigenlijk ! je zou bovenop / hoogste punt daar ook wat willen hebben om te ontluchten…..
hoe anders krijg je de lucht daar maximaal uit ????

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 03 februari 2011 10:02 AM
  [ # 149 ]

Ontluchtingsnippel op de waterpomp. Eens goed kijken - zit er bij mij dan vast ook op. Was me nog niet opgevallen tussen alle injectie- en ontstekingsrommel. Bedankt. (Nog niet eerder meegemaakt - al mijn eerdere auto’s hadden de radiateurdop of de dop van het drukvat als hoogste punt. Behalve m’n GS natuurlijk Wink).

Profiel  
 
Gepost: 03 februari 2011 11:52 AM
  [ # 150 ]

Even goed uitkijken met die nippel daar! Eerst goed inspuiten met kruipolie, want als hij afbreekt…!!!  vampire

Verder zit er aan de boven-zijkant van de radiateur, dus in de buurt van de R-koplamp vaak een soort schroef die je voorzichtig los kunt draaien om de radiateur te ontluchten. NIet op alle radiateurs overigens…

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
10 van de 60
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook