Vermogen van mijn C 5 HDI automaat is zoek
ariecitroen
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 04-10-2004

Gepost: 10 oktober 2010 10:39 AM

De garage is aan het zoeken naar de volgende klacht , kan momenteel nog niets vinden .

Ik zal eerst even de auto beschrijven C5 phase 2 uit september 2006 betreft een 2.0 HDI 140 PK momenteel 156.000km gereden, elke 20k olie ververst en verder onderhoud volgens het boekje. Bij 100k de automaatolie ververst en de elolys ( schrijf je dat zo ?) bij laten vullen uit voorzorg ( ging toen iets van 3 liter bij )

Auto rijdt perfect tot een twee weken gelden ik merkte dat hij niet meer zo fel optrok, daarna rijdt de auto wel maar heeft een beperkt vermogen.  Motor loopt mooi

De lexia gaf een foutmelding van een te lage turbodruk aan, foutmelding gewist en de garage heeft de vacuumkleppen van de turbo (drie stuks) vervangen. Dit heeft geen resultaat gehad

Ze gaan maandag weer verder zoeken maar iemand een idee welke richting dat op zou kunnen zijn ??? Al dat zoeken moet nml wel betaald worden

Profiel  
 
paulxl
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 21-07-2006

Gepost: 21 oktober 2010 10:02 PM
  [ # 1 ]

Ik had zelf ook vermogen problemen, daar kwam mijn eigen citroen-garage ook niet achter. Ik rij 2.0 HD handgeschakeld.
Tot 3000 toeren geen trekkracht; daarboven wel.
Heb ik opgelost door nieuwe lmm (luchtmassameter) in te bouwen. De oude zag er van binnen nogal verroest uit, wat resulteerde in verkeerde meetwaarden voor motormanagement. Ik durf nu weer zware caravan in de bergen te trekken.
Laat die lmm maar eens checken; is werkje van niks.
Succes!
gr. Paul

Profiel  
 
pol1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 12-01-2011

Gepost: 17 januari 2011 10:23 PM
  [ # 2 ]

waar zit deze lmm

Heb je ook last van olie in je inlaatkanaal van de turbo, zuigt hij uit de kleppendeksel?

Profiel  
 
ariecitroen
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 04-10-2004

Gepost: 04 februari 2011 10:28 PM
  [ # 3 ]

Zal even het resultaat weergeven . Na een bezoek aan de turbospecialist ( die niets kon vinden ) van circa 2 uur de auto en een bezoek aan een ander specialist die ook niets kan vinden uiteindelijk de auto naar de originele citroendealer gebracht. Deze kon ook niets vinden…. Na hulp van het C5 forum waar werd aangegeven dat het een vacuumslang zou kunnen zijn dit doorgegeven en 2 uur later een telefoontje dat de auto gemaakt was
Kortom einde aan een lange ( 2,5 week) en dure ( circa E850) zoektocht was het een eenvoudig slangetje…..

Mocht een van jullie ook zoiets hebben dan wellicht toch wat “harder"bij je garage angeven dat hier naar gezocht kan worden. IEen volgende keer zou ik ook allerlei “specialisten"die zo duur zijn dat ze per kwartier bijna een uursalaris rekenen alleen op “no cure no pay “laten sleutelen

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook