Mijn verwachting was dus te hoog. Ik zou in ieder geval van Citroen Ned. verwacht hebben daar nog ergens een bestandje aan te treffen waar de invoercijfers en verkoopcijfers van alle typen BX en in zouden staan. Het begon al bij de eerste mevrouw die ik sprak bij Cit. Ned., waarvan ik sterk de indruk kreeg dat deze niet eens wist wat een BX was! Gelukkig voor haar, ze had de mogelijkheid mij door te verbinden.
Wellicht dat vervolgens iemand van de BX club hier al eens had zitten spitten of via een omweg historische info over de BX had verkregen van Cit. Ned.? Ik snap dat de Chic een actiemodel was, maar dat er zo weinig zou zijn had ik niet verwacht.
Geeft dit dan in z’n algemeenheid iets aan over de archiefvoering van Cit. Ned.? Iemand vertelde mij dat in ieder geval de gegevens in Parijs bekend moeten zijn i.v.m. registratie en in- en uitvoer. Wellicht is hier nog een mogelijkheid.
Wordt vervolgt.
Verjaardag BX Chic in gevaar voor mijn eigen Chic!
Mijn echtgenote bracht vanmorgen de kids naar school, uitgerekend met de Chic. Normaal rijdt ze in haar C8 maar vanmorgen . . . Het onheil overkwam haar en de Chic. Een moeilijk achteruit rijdende 205 boorde zich in de achter deur rechts. Schade zo bleek achteraf tussen de 1000 en 1500 euro. Reden is dat de lak van de nieuwe deur uitgespoten moet worden over de rest van de zijkant en het is metalic lak, lastig dus.
Wat wordt het dan opknappen of total loss laten verklaren met behoud van onderdelen? Je komt wel in de buurt van de economische waarde natuurlijk.Een ongeluk zit in een klein hoekje of een klein autootje (205 dus!).GGrrrrrr!
Groet,
Jan
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik heb waarschijnlijk nog wel een deurtje voor je.
Eveneens ben ik tevens ook.
Dank.
Ik heb ooit zelf een Chic gesloopt, sorry maar het is zo. Daarom had ik nog plaatwerk staan en dus ook een rechtsachter deur. Ben dus voorlopig voorzien. Besef nu wel dat, als je de ruimte hebt, en je kunt onderdelen van een sloper kwijt, dit niet voor niets kan zijn. Een kant en klaar deurtje van een Chic kan je dus niet meer zo maar meer krijgen. Tja, via het forum, bij aardige forumleden!
Ben eigenlijk benieuwd of het BX clubmagazijn Chic onderdelen heeft? Je kunt natuurlijk altijd een deurtje spuiten, dat besef ik.
Verzekeringspapieren zijn weg, ben benieuwd. Chic maar eens even extra poetsen! Zal dus voor de waarde van de Chic bezitters een mooie casus worden. Dan weten we gelijk wat verzekeringsland doet in zo’n schade geval. Ik denk er over de auto te laten taxeren, wellicht dat dit helpt. Lukt nu niet meer voor schadetaxatie, maar hierdoor kwam het idee wel weer boven. Wordt vervolgt.
Groet,
Jan
Besten,
Vandaag is de taxateur ven de verzekering van de tegenpartij geweest. Wat blijkt, als je netjes op je auto bent, werkt het in geval van dit soort schades. Zou bijna zeggen zelfs bij een een BX! De uitkering voor alleen een deur van mijn Chic bedraagt, roffel roffel . . . 750 euro, met behoud van onderdelen (de auto dus). Er bestaan dus nog mensen bij de verzekering die zien dat een auto van een liefhebber is, waarvoor dank. De deur staat al klaar, dit weekend er in. Ik vind het zo ordinair om met zo’n deuk aan de rechterkant rond te rijden! Het lijkt bijna of je zo’n niet rechts voorrang gever bent. Gelukkig was dat niet zo!
Ik ga er nu over denken om ‘em te laten taxeren. In ieder geval staat dit de organisatie van de verjaardag van de Chic niet in de weg. Het aantal deelnemers wel, tot nu toe nog maar twee!?
Groet