



























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
in mijn geval,ik ben voor alles verzekerd ook eigen schade/onbeperkte kilometers en dat voor ongeveer 700 euro.
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/208385/
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Casco allround betekent volgens mij Volledig Casco ofwel Allrisk.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Wat is dan het verschil tussen Casco en Volledig Casco / Allrisk?
Ik ben nl casco verzekerd. Is dat niet allrisk?
Ik ben geen expert, maar er bestaat verschil tussen Beperkt Casco (ook wel WA+ genoemd) en Volledig Casco (All Risk). Wat het verschil precies is, weet ik zo niet.
Zelf ben ik verzekerd bij Emerpark en naar mijn weten maken zij slechts onderscheid tussen WA en Volledig Casco. Beperkt Casco kent die verzekering niet.

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Klopt.
@ pE: casco en allrisk is hetzelfde. Volledig casco is dus eigenlijk dubbelop en zal worden bedoeld bij wijze van onderscheid van beperkt casco (wat zoveel inhoudt als WA met ruit- en inbraakschade e.d.).
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Terug naar topic, alhoewel niet veel te melden.
Door omstandigheden nog niet aan mijn GTi toegekomen.
Ze hebben mij wel gebeld, maar dat was een oud mobiel nummer van mij.
Maar goed, volgende week meer nieuws…..
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Door persoonlijke omstandigheden bij Beau nog geen nieuws.
Heb geduld…...
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Eindelijk een update over mijn CX GTi.
Om een lang verhaal kort te maken: Hij rijdt!
Het lange verhaal in de korte versie:
Na inspectie door Beau kwam er toch een behoorlijk prijskaartje uit dat boven mijn budget lag.
Ik had mijn CX helemaal volgeladen met onderdelen van een break douvrin die ik nog had liggen.
Die wilde Beau wel overnemen en in mindering brengen op de prijs. Nadat ik Beau meegedeeld had dat de prijs te hoog was voor mij, mocht ik toch de onderdelen voor het afgesproken bedrag daar laten.
De auto heb ik zelf weer opgehaald met de autoambulance.
Het is toen allemaal snel gegaan. Ik heb een onverwachte financiële injectie gehad en via via ben ik bij Renard terecht gekomen die meteen plaats had en eraan kon beginnen.
Vanwege mijn privé situatie moest de auto nu snel af, dus dat kwam goed uit.
Naast het feit dat Nard de bak heeft gewisseld zijn verder nog meer dingen gedaan. Het totaal:
- Draagarmlagers voor vervangen, die waren op.
- Bak van een 2500 (uit elkaar geweest en gechekt; ook nieuwe keerringen, olie en pakking)
- Nieuwe koppeling en drukgroep
- Nieuwe APK
- Nieuwe Michelins voor
- Achterremschijven afgedraaid
- Nieuwe remblokken voor
- Nieuwe koelvloeistof
- Nieuwe olie + filter
- Kleppen gesteld
- Nieuwe verdelerkap en rotor (laatste in NL?)
- Handrem afgesteld
- Voorwielen uitgelijnd / diravi afgesteld
- Schakelstangen vervangen en afgesteld
- Nokkenaskeerring vervangen
- Krukaskeerring vervangen
- Uitlaatpijp voor was gelast; is nu weer losgemaakt en andere kogelkop gemonteerd.
Ik heb een afspraak gemaakt met Heffener om te laten taxeren.
Nu de CX nog poetsen en stofzuigen voor de taxatie.
Er staan nog wat kleine klusjes op het programma en een keer wat plekken met antiroest bijwerken.
Afgelopen zaterdag mijn 1e officiële rit gemaakt naar de A-markt in Gemert. Foto’s volgen nog.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Hé Ernst, dat is goed nieuws ! Zo te lezen een grondige klus. Kun je er weer even tegen. Wellicht dat je de auto nog laat polijsten. Dan gaan alle oneffenheden eruit en is de lak echt mooi gepoetst ! Blinkt ze weer als nieuw. Pas ook laten doen. Echt mooi.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
hehe, de knip is nu even leeg
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Iets van E 200,- voor de hele auto. Licht opgeschuurd en gepolijst. Helemaal mooi. Weer wat om voor te sparen !
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Ha Ernst, mooi dat de dame weer rijdt. Voorzichtig en veel plezier ermee!
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
mooie en grondige aanpak !
nu weer verder zweven !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Ik kreeg de smaak weer te pakken van het CX rijden en dan afgelopen dinsdag na een lange dag werken om 18.30 denk ik lekker dakkie open en genieten van het lekkere weer.
Nou mooi niet! Blijk ik met mijn tas bij het eruit halen tegen de lichtschakelaar getikt te hebben: accu leeg
Overgestart door de beveiliging en naar huis gereden, nou ja: bijna naar huis….
Na het accelereren de A2 op (bijna thuis) het geluid bohoppp en weg trekkracht: motor dood en niet meer aan de praat te krijgen. Mijn vrouw heeft me met de sleepkapel die 4km naar huis gesleept.
Het had zich al wel aangekondigd, de motor haperde af en toe en sloeg dan af. Na koppeling los liep hij dan weer. Toch eerder terug moeten gaan naan Nard.
Wel balen dat na een hoop geld uitgeven de CX er weer mee kapt…..
Nard even gebeld voor advies en volgens hem was het iets simpels. Dat had ik ook al gedacht. Zelf de vonken van de bougies gecontroleerd: mooi paars. De benzinedruk was ook aanwezig. Da aanzuigslang nog gecontroleerd en de luchtmassameter deed ook zijn werk. Dan houdt het voor mij ff op.
Maar Nard was erg behulpzaam en de storing had niets met zijn optreden te maken.
Hij zou er maandag even naar kijken, dan had hij tijd. Vandaag was het dan weer zover. Met de geleende aanhanger de CX opgeladen en naar Beneden Leeuwen getuft. Maar zoals het een liefhebber betaamt, kon hij het toch niet laten om even onder de kap te duiken. Wat voor de hand liggende dingen (voor de CX expert dan) gecontroleerd en toen toch maar op maandag gehouden. Ben ik bijna thuis, word ik gebeld: “Ik heb het gevonden! Het injectierelais was kapot. Kom hem maar weer ophalen:-)”
Zondag dus maar weer ff naar Renard om de CX te halen, want ik was er inmiddels weer echt aan gewend!
Hier de foto’s:
https://picasaweb.google.com/Ernst2323/CXGTi1982?feat=directlink
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Mooi man ! Met dat lekkende kreng van mij zal het wat meer werk worden….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl