11 van de 13
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende > 
   
Comfort bollen
Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 495
Geregistreerd: 23-06-2005

Gepost: 21 oktober 2005 03:44 PM
  [ # 151 ]

Duidelijk verhaal. Leuk al die achtergrond informatie Smile
Zijn de membranen van de imitatiebollen van IFHS kwalitatief anders dan de door jou beschreven membranen?

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 22 oktober 2005 01:01 AM
  [ # 152 ]

Sorry, ik heb geen inside information over die aftermarket bollen.

Doorzagen en dan weet je het…?

(excuses voor de vele engelse leenwoorden)

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 495
Geregistreerd: 23-06-2005

Gepost: 22 oktober 2005 01:52 AM
  [ # 153 ]
eviltwin schreef:

(excuses voor de vele engelse leenwoorden)

No problem….. Wink

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 22 oktober 2005 02:03 AM
  [ # 154 ]
c5willem schreef:

De bollen onder de c5 zijn van het type kevlar.
Het membraam laat geen stikstof door.
De bollen zijn goed of stuk.
Ik had onder mijn vorige auto (xantia) ook twee van deze bollen
bleven keurig op druk, de andere moesten regelmatig op druk gebracht worden.

Ik weet niet hoe jullie aan de wetenschap komen dat er kevlar in de bollen zou zitten, dat ziet er echt niet in. Het membraam bestaat uit voorgevormde ondoordringbare composietlaag met een dikte van 0,65 mm, die tussen twee lagen nitril is opgesloten. De totale dikte van het membraam varieert van 2.2 mm tot 3.25 mm. De buitenste lagen zijn dus van NBR (nitrilrubber) en de ondoordringbare laag is PVAL (polyvinylalcohol)

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
c5willem
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 23 oktober 2005 12:47 AM
  [ # 155 ]

weer een illusie armer Laughing
dit zijn de bewuste bollen bij de xantia waar een put in is geslagen?

c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.

mazda mx5 1.8 16v

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 23 oktober 2005 01:08 AM
  [ # 156 ]

Ik denk dat Oldenhage de C5 bollen bedoeld.
Chyparse had het bij de Xantia (bij mij ook superbollen) ook over kevlar.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 23 oktober 2005 01:11 AM
  [ # 157 ]

Het nieuwe membraam wat dus in de C5 bollen zit is een paar jaar daarvoor al getest in de Xantia bollen, te herkennen aan de drie ingeslagen puntjes rond de vulnippel.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 495
Geregistreerd: 23-06-2005

Gepost: 08 november 2005 05:41 PM
  [ # 158 ]

Vandaag toch maar bij Citroenspecialist Rene Spaan in Krommenie, Comfortbollen onder mijn C5 laten monteren.
Wat een enorm verschil.
De auto veert weer als een echte Citroen, zonder dat de auto onzekerder of zoekeriger is geworden. Drempels worden weer uitermate soepel genomen. Ook bij wat hogere snelheden blijft de auto strak sturen, terwijl de sportstand nog niet ingeschakeld was. Ook doet snel genomen rotondes de auto niet meer doen overhellen dan anders, terwijl het weggedrag veel comfortabeler is. Het is weer een zeer comfortabele auto geworden. Oude Citroen-tijden doen met deze comfortbollen onder mijn C5 herleven, terwijl de auto toch voor het gevoel, strak en veilig blijft sturen. Ik zou haast iedereen aanraden, die niet tevreden is over de vering van zijn C5, comfortbollen te overwegen. Ik heb er absoluut geen spijt van.  Wink

Profiel  
 
Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 495
Geregistreerd: 23-06-2005

Gepost: 08 november 2005 06:06 PM
  [ # 159 ]

Omdat ik nooit contant hoef af te rekenen weet ik de juiste prijs nog niet.
Hij zelf moest het ook nog uitrekenen, omdat ik de eerste C5 bij hem was waar comfortbollen onder geschroefd zijn. Zodra ik het weet zal ik het hier melden, maar de prijs zal wel rond de 75 euro per bol uitkomen incl montage. (niet echt goedkoop, vergeleken met bollen voor de Xantia e.d. maar ik heb er absoluut geen spijt van en ik heb er een zeer comfortabele auto voor terug gekregen).  Wink

Profiel  
 
Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 495
Geregistreerd: 23-06-2005

Gepost: 08 november 2005 06:13 PM
  [ # 160 ]

Zal ik doen, het zijn natuurlijk after market bollen en zullen waarschijnlijk niet de levensduur hebben van originele bollen (denk ik), maar ik heb toch wel vertrouwen in die IFHS bollen, mede omdat Rene Spaan mij verzekerde dat dit bedrijf de bollen gedurende lange tijd hebben uitgetest onder C5´s voordat ze in productie genomen werden. Ik heb ook nooit problemen gehad met IFHS bollen onder mijn vorige auto´s.

Profiel  
 
Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 495
Geregistreerd: 23-06-2005

Gepost: 08 november 2005 06:30 PM
  [ # 161 ]

Volgens mij wel. Er is maar een fabrikant die deze bollen maakt.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Profiel  
 
Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 495
Geregistreerd: 23-06-2005

Gepost: 08 november 2005 07:28 PM
  [ # 163 ]
M&M schreef:

[Echte-hollander-mode]  Wat was je hiervoor kwijt als ik vragen mag Very Happy [/Echte-hollander-mode]

Ik weet het nu:
Op basis van 4 bollen € 55,00 per bol, inclusief montage, exclusief milieu en BTW.

Profiel  
 
snah1954
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 06-10-2005

Gepost: 27 november 2005 09:46 PM
  [ # 164 ]

Comfort e.d.

Geachte bollebozen,  Very Happy

Ik las dat er voor en achter stugheidsregelaars zitten, is daar niets mee te regelen? Of is het met deze regelaars zo geregeld dat er niets meer te regelen valt? Crying or Very sad

Wat is er te verwachten t.o.v. het comfort als je de wagenhoogte-regelaars zou verdraaien naar b.v. een lagere stand (richting sportstand)
Iemand ervaring hiermee? Smile

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 16 december 2005 11:57 PM
  [ # 165 ]
bos04695 schreef:

Ik snap af en toe de discussies niet. Het is appels met peren vergelijken. Ik las laatst een stukje van iemand die een standaard c5 soepeler vond veren dan een 6 cilinder c5 , ja logisch die heeft een veel geavanceerder veersysteem met bijvoorbeeld een stuurwiel sensor en een extra veerbol voor het stugger veren in bochten om overhellen tegen te gaan en automatisch stugger veren bij hogere snelheden wat mij toch een zekerder gevoel geeft.Al met al hou ik van vooruitgang ook met wat meer elektronika daar omheen. Gasten met pijp en alpino pet moeten dan maar lekker in eend of snoek blijven rijden. Groetjes Frank.

De discussie lijkt me toch simpel: Hoe kan je met minimale ingrepen het veercomfort veranderen naar je eigen smaak, zonder het rijgedrag onveilig te maken.
Lijkt me trouwens meer iets voor blauwe overalls en sjekkies dan alpinopetten en pijpen, om maar in de cliché‘s te blijven.

Slechts mijn mening,
Gr. Ronald

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  
 
 
11 van de 13
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook