Afstandbediening behuizing
wilix
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18

Gepost: 05 februari 2011 07:46 PM

Hallo,

De behuizing van mijn afstandbediening (drukknopjes) zijn versleten en eruit gevallen, en ik heb ze niet meer.
Nu zou ik graag een nieuwe behuizing of drukknopjes willen aanschaffen, maar deze zijn bij de dealer niet meer leverbaar. Weet iemand van jullie misschien waar ik deze nog kan aanschaffen of verkrijgen, buitenland is ook geen probleem. Zolang ik maar met PayPal kan betalen.

De huidige afstandbediening heeft 2 knopjes, 1 grote om te sluiten, en 1 kleine om te openen. Het is een losse afstandsbediening, dus zonder sleutel erin.

Mijn Saxo:
Type: SAXO; 1.4I 5D.
Bouwjaar: 2001

Als iemand interesse heeft in een fotootje, dan hoor ik het graag en zal ik deze posten. Framenummer oid graag via PM.

Ik wil dus alleen de behuizing zodat ik mijn huidige printplaat uit de afstandsbediening kan ombouwen en niet een compleet nieuwe afstandsbediening hoef aan te schaffen. Bij de dealer is alleen een afstandbediening met chip verkrijgbaar omdat de nieuwe afstandsbedieningen een andere frequentie o.i.d. hebben. Dit komt dan op € 160,- uit, en vind ik iets te veel omdat de afstandsbediening wel werkt, alleen niet te gebruiken is momenteel.

Op ebay heb ik wel al het een en ander gevonden, maar ik wil dan wel zeker weten dat ik mijn huidige chip en printplaat kan ombouwen in de nieuwe:
CITROEN SAXO XSARA PICASSO BERLINGO REMOTE KEY FOB CASE

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,

Joey

Profiel  

RuudR
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 823

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 06 februari 2011 04:19 PM
  [ # 1 ]

Joey,

Kijk gewoon eens op Marktplaats, daar worden er zat aangeboden!!!

Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.

Profiel  

wilix
< 100 berichten
Rank

Gepost: 06 februari 2011 04:32 PM
  [ # 2 ]

Bedankt RuudR,

Ik heb op Marktplaats even zitten zoeken, en inderdaad iets gevonden. Waarschijnlijk heb ik de vorige keer de fout gemaakt door verkeerd te zoeken op Marktplaats. Maar nu heb ik dus iets gevonden. Alleen heb ik er nog een vraagje over.

Ik verwacht dat deze afstandsbediening voor mij goed moet zijn: Citroen handzender / afstandsbediening behuizing 2-knops.

Alleen dan is nu mijn vraag, hoe kan ik de chip uit mijn huidige afstandsbediening halen, want deze moet ik waarschijnlijk ook omzetten. Aangezien de chip op de foto er anders uitziet als mijn chip. Ik zal even kijken of ik vandaag in de gelegenheid kom om een foto te maken en te posten.

De printplaat etc. heb ik al uit de huidige behuizing verwijderd. En dit ziet er allemaal hetzelfde uit.

Profiel  

RuudR
> 800 berichten

- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 06 februari 2011 04:38 PM
  [ # 3 ]

Het transpondertje zit op de tweede fot, rechts onderin. Het lijkt op een soort magneetje. Voorzichtig uit je oude behuizing halen en gewoon in de nieuwe drukken, eventueel met een heel klein drupje lijm vast leggen. Beschadig niet je printplaatje bij het verwijderen of inbouwen, dan kan je alsnog een nieuwe handzender kopen. Kosten bij de dealer, €80,-, bij oude voorraad. Inleren kost ongeveer €35,-, afhankelijk van de bui van de monteur…

Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.

Profiel  

wilix
< 100 berichten
Rank

Gepost: 07 februari 2011 07:31 PM
  [ # 4 ]

Bedankt Ruudr voor je snelle reacties.
Ik heb mij afstandsbediening nog eens bestudeerd maar ik kan de chip niet vinden/los krijgen.

Ik heb nu 3 foto’s toegevoegd van de afstandbediening.
Het klepje op rechtsvoor krijg ik niet open, of dit wel moet gaan weet ik niet.
Op rechts zie je onderin een blokje zitten, is dit de chip?
Ik krijg die er namelijk niet uitgetrokken?

Groetjes,

Joey

Afbeelding Bijlagen
rechts.jpglinks.jpgrechts_voor.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

RuudR
> 800 berichten

- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 07 februari 2011 07:50 PM
  [ # 5 ]

Op jouw tweede foto zou rechts bovenin het blokje moeten zitten. Maar omdat jij geen sleutelbaard in de afstandsbediening hebt, mis je die dus. Deze zit in jouw geval in het plastic gedeelte van je losse sleutel verwerkt(bij mijn huidige Saxo ook). Je hoeft dus alleen de printplaat over te zetten in je nieuwe kastje, of alleen het deksel te verwisselen.

Profiel  

wilix
< 100 berichten
Rank

Gepost: 07 februari 2011 07:59 PM
  [ # 6 ]

Bedankt,

Dan zal ik binnenkort als de afstandbediening binnen is eens proberen of het lukt.

Profiel  

RuudR
> 800 berichten

- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 07 februari 2011 09:41 PM
  [ # 7 ]

We lezen het resultaat graag.

Profiel  

Rowan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56

Gepost: 09 februari 2011 02:06 PM
  [ # 8 ]

je kan er ook een universeel cv op afstand op zetten voor volgens mij iets van 30 eu

Profiel  

wilix
< 100 berichten
Rank

Gepost: 16 februari 2011 07:37 PM
  [ # 9 ]

Alles is gelukt, de nieuwe afstandsbediening behuzing is binnen gekomen en heb alles eenvoudig kunnen omzetten (printplaatje, batterijhouder en batterij).
En daarna werkt het ook nog..

Bedankt voor jullie hulp!

Profiel  

yogiman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 01 april 2013 07:01 PM
  [ # 10 ]

Hoi mijn sleutel voor de sara picasso bouw jaar 2002 is binnen afgebroken het knopje voor het sluiten van de deur is stuk lag los in de behuizing.
Kan ik nu ook een e2e hands sleutel bij de sloop halen en de transporonder over zetten .
Of is dit te makkelijk gedacht

Marco

Profiel  

jan b
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41

- Xsara Citroen Xsara Break 1.4 HDI Différence 2
Gepost: 03 april 2013 03:28 PM
  [ # 11 ]

Marco, kijk even op de site van PRIAD autosleutels.
26 maart had ik een sleutel besteld, de 28e keurig in de bus.
Alles even overzetten, je krijgt er een duidelijke handleiding bij en klaar. Werkt weer als vanouds.
Succes!

Met vriendelijke groet,
      Jan

Citroen Xsara Picasso 1.8i 16V LPG

Ik had: Citroen Xsara break 1.4 HDI Différence 2
      Saxo 1.1i SX
      Xsara Coupe VTR 1.6
      Xsara Break 1.9D

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook