5 van de 8
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Pekeltje, de zwarte GSA Pallas C-matic
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 02 augustus 2010 02:28 PM
  [ # 61 ]

Die klep is idd een soort snijkoek geworden… Ik had telkens roestschilfers in m’n haar als ik ‘m open en dicht had gedaan. Laughing

Ik hoop dat je die aluminium stickerstrook kunt ‘redden’ want die vind ik erg mooi staan.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 02 augustus 2010 09:32 PM
  [ # 62 ]

Nou hij heeft de eerste 150km achter de rug, zonder problemen! De ontsteking moet nog afgesteld worden, hij is nou wat sloom. Ik begon vannochtend met een aardig stugge GSA, maar na deze rit wordt hij steeds soepeler. Net alsof hij even los moet komen. Ik hoop dat de kachel snel stopt met stinken, hij stinkt Shocked

Ik moet nog wel met de linker voordraagarm bezig, als ik sportief uit een bocht naar rechts kom, blijft de neus in de ‘bocht naar rechts’ stand staan Mr. Green
Ook moet er iets met de banden gedaan worden, hij trilt tussen de 60 en 100.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 09 augustus 2010 11:42 PM
  [ # 63 ]

De eerste 500km zijn achter de rug, zonder moeite. Hij loopt nog steeds als een trein en lekt nog nergens. Stationair is een beetje rommelig en ook de ontsteking mag wel eens beter afgesteld worden, maar nou loopt alles redelijk lekker dus laat ik het maar even zo.

Vandaag is hij even naar de garage geweest voor een nieuwe ashoes, ze hebben ook even gekeken of er voor de APK iets moest gebeuren, twijfelpunt is een gat in de bodemplaat links voor. Maar dat gaan we deze week zien, de apk boer is weer open (was met vakantie).

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 10 augustus 2010 12:46 AM
  [ # 64 ]

Een auto die een poos is stilgezet, heeft wel enkele honderden kilometers nodig om echt helemaal los te komen.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 10 augustus 2010 04:13 AM
  [ # 65 ]

Ze stond aan de achterkant ook wat te hoog op de pootjes waardoor het wat sportiever aanvoelt…
Mooi om te lezen dat ze weer nuttig is. Hoest met het stinken? Zijn alle oude olieresten al van de uitlaatpijpen gebrand? tongue rolleye

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 10 augustus 2010 11:36 PM
  [ # 66 ]

Hij stinkt nog steeds Mr. Green

Vandaag APK zonder problemen doorlopen. Hij kon alleen niet afgemeld worden door een computerstoring, dus krijg ik hem morgen pas terug Sad  Dus rijdt ik nou weer in een jade 2cv..

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 11 augustus 2010 01:17 AM
  [ # 67 ]

Mooi dat ze door de keuring is geraakt.

En jade is een stoere kleur… je moet er mee dúrven rijden. tongue wink

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 12 augustus 2010 11:32 PM
  [ # 68 ]

En nou zijn de papieren binnen, dus is de APK officieel Cool

Morgen gaan we moeders eens achter het stuur zetten, kijken of ze het leuk vindt om in de winter
GSA te rijden.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 19 januari 2011 08:01 PM
  [ # 69 ]

Hij rijdt nog altijd heerlijk Cool  De Dyane staat lekker in de schuur, en pekeltje doet zijn naam eer aan. Hij heeft ons niet laten staan. Erg veel wordt hij niet gebruikt, hij heeft nou bijna 4000km gereden bij ons.

Nog een foto van deze zomer, volgens mij ben ik helemaal vergeten om hem te posten:

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 januari 2011 09:10 PM
  [ # 70 ]

Mooie foto!

Citroen!

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 07 februari 2011 12:04 AM
  [ # 71 ]

Nou ik meerdere auto’s heb, begin ik toch na te denken over welke er blijven.

De GSA bevalt nog steeds goed, maar is totaal onpraktisch door de C-matic bak. Boven de 100 loopt de auto veel te veel toeren, en tijdens inhaal acties op de snelweg loopt de toerenteller tegen het einde aan. Dat in combinatie met een ernstig benzine verbruik doen mij twijfelen wat nou te doen.
Begrijp me niet verkeerd, het rijden met een C-matic is een genot, maar je gaat niet even met de GSA de autoweg of snelweg op, het klinkt haast alsof je hem vermoordt. Als boodschappenauto is hij ideaal. Daar wordt hij nou dus ook voor gebruikt.

Ik zit te denken aan 3 opties;
- Een normale 5bak monteren, zodat de auto gewoon dagelijks te gebruiken is zonder al te veel gedoe
- De GSA zo laten maar er minder in rijden
- Verkopen aan iemand die wel graag een C-matic wil houden.

Twijfels. Mijn voorkeur gaat stiekum uit naar de eerste optie…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 07 februari 2011 06:16 PM
  [ # 72 ]

Als je een 5 bak monteerd dan moet je er ook een andere motor in zetten. Bij een C-Matic zit er namelijk een andere krukas in.

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 08 februari 2011 12:31 AM
  [ # 73 ]

Huh? Nee hoor, er zit nou ook gewoon een X3 motor voor…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 08 februari 2011 12:34 AM
  [ # 74 ]

Of bedoel je de centreerbus voor het vliegwiel? die hebben we toen inderdaad iets ingekort omdat anders de motor niet helemaal past. Maar volgens mij kan het gewone vliegwiel er zo weer tegenaan. En anders heb ik nog een stuk of 3 blokjes liggen…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 08 februari 2011 03:29 AM
  [ # 75 ]

Toen ze haar wrakke 1130 blokje nog had heb ik er regelmatig 120 + mee gereden en eigenlijk nooit het gevoel gehad dat ik haar aan het vermoorden was. Dat kwam pas toen het blok als een draak begon te lopen… tongue rolleye

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
 
5 van de 8
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook