de auto die zichzelf ‘reset’
georgeskawa
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290

Gepost: 07 februari 2011 06:24 PM

hallo luitjes.
ik maak dus ‘t volgende mee, de benzinemeter staat een tijdje in ‘t rood en eigenwijs als we zijn rijden we toch nog stug door, en bij het nemen van een afslag (akkoord, ik nam ‘m aan een snelheid die niet erg C6-achtig is) krijgt de auto eventjes geen brandstof meer en houdt een beetje in. ik rij naar de benzinepomp, ga tanken zonder de motor af te zetten omdat ik uit ervaring weet dat ‘t geen pretje is om ‘m dan nog aan de praat te krijgen en vertrek en wat denk je, de auto zet zich in ‘service mode’, dwz dus niet boven de 3000 toeren te krijgen en max 90 k/ph op de snelweg. terwijl ik mij voortsleur op de snelweg bel ik met m’n dealer die mij doodleuk meld dat er niks aan de hand is, zodra ik kan moet ik de auto afzetten, een minuutje of zo wachten en dat reset de auto zich vanzelf, dus zo gezegd zo gedaan en ‘t werkte nog ook. ik wist dit helemaal niet en vindt ‘t echt ongelofeloos cool dat die C6 dat zo doet (en waarschijnlijk doen nog wel meer modellen van Citroën dat zo) haha, i’m a happy man. cheese

Profiel  

wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3194

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 07 februari 2011 08:23 PM
  [ # 1 ]

Het is het benzinemeter systeem dat zichzelf reset als het de melding volle tank gezien heeft .

Als je met een “nieuwe “C6 vertrekt , dus een wagen die nog nooit helemaal vol getankt is geweest , kan je stevig in de problemen raken : meter geeft aan dat je nog wel 1/4 bak hebt , terwijl je stilvalt en er gewoon niks meer in de tank zit Evil or Very Mad

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook