Een apparaat om waterman te overtuigen dat ie de klus graag doet ?
Ouwe mopperkont
Yep, zo’n ding waarbij diertjes met kleine staartjes direct van in hun hol kruipen.
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nou mannen, nadat ik in 2007 na het vervangen van een koppeling en krukaskeering op een TurboCT 3 dagen niet kon lopen vanwege een acute nekhernia ben ik gestopt met klussies aan XM’s. Dit soort werk is gewoon té zwaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Zwaar? Ik heb van de zomer motor + bak van mijn V6 vervangen. Met een motorkraantje gaat dat soepel.
Het is gewoon veel werk.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kijk Jan, als je de auto op een brug hebt zal je die bak toch weer op z’n plek moeten krijgen. Je zet em op een transmissiekrik, maar dan nog moet je hem handmatig tegen het blok aan zien te krijgen, daarbij ( in het geval van een handbak) ook nog eens de priseas juist voor de plaat krijgen enz enz. Leuk hoor zo’n kraantje, maar daar heb je in zo’n geval geen moer aan. Het uitbouwen van motor en bak samen is goed te doen. Maar even een bak loshalen en opzij leggen is een belasting voor het ruggetje. Als je dat van je 15e tot je 30e hebt lopen doen gaat dat een keertje fout. Bij mij dus in 2007…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Wees zuinig op je rug, je hebt er maar één.
Ik zet motor + bak op een oud stalen onderstel van een tafeltje, lekker op reikhoogte. Motor even aan die tafel vastmaken met een paar steuntjes. Dan kan je de bak met het kraantje pakken. Zacht eitje.
Waar ik tegenop zie is het op de rug onder de auto van alles los- en vastmaken, want ik heb geen brug. Aan een kantelbrug heb je ook niets in zulke gevallen.
Zo’n V6 ken ik zo langzamerhand wel. Maar ja, straks ken ik de weg ook in een diesel.
Ik moet zeggen dat ik rondkijkend in de garagewereld nooit echt te indruk kreeg dat men daar iets gaf om ruggen. En dat zal uiteindelijk wel duur betaald zijn.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
JanSr schreef:Ik moet zeggen dat ik rondkijkend in de garagewereld nooit echt te indruk kreeg dat men daar iets gaf om ruggen. En dat zal uiteindelijk wel duur betaald zijn.
Die indruk was dan ook de juiste. Het is niet voor niets dat je (bijna) geen monteurs van 55+ ziet in een garage…. Ik was er nét op tijd bij. Ik ben blij dat ik alsnog een opleiding heb kunnen afmaken en nu lekker achter mijn bureau zit
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
heyhey,
het is je waarschijnlijk al duidelijk en misschien dus overbodig maar neem van mij aan dat je met een service (grijs kent) géén ruit linksachter mag hebben. gezien het volume van een XM mag je volstaan met een schot van 30 cm vanaf de laadvloer.
dicht schot hoeft dus niet.
heb meerdere auto’s omgebouwd en ben op de hoogte van reglementen
heb daarnaast ook een Xm break service gehad.
nog spijt die wagen ooit verkocht te hebben. was met stip de lekkerste bak die ik ooit heb gereden…
veel plezier ermee!
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
hugo schreef:
heb daarnaast ook een Xm break service gehad.
nog spijt die wagen ooit verkocht te hebben.
Dat was de mijne Ik heb geen spijt dat ik die verkocht heb, had ‘m wel langer willen hebben… Blijven mooie wagens die XM breaks op grijs kenteken!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
say what?
heb ik die blauwe van jou gekocht?
achterhoek ergens, toch?
groet! Hugo
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
beetje off topic, maar het was Enschede inderdaad (bijna goed )
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
nogmaals, was topste bak ever.
reed veel lekkerder dan de CX
jammer dat ze niet belastingvrij zijn / worden…
c’est ca
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto