Bedoel je niet 8x8x14mm ?
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Sterker nog: 8x9x14 mm.
Bovendien moeten ze ook nog van het juiste materiaal zijn, anders slijten ze supersnel en/of je collector gaat er aan.
De Vier in Amsterdam (Slijperstraat) maakte een paar voor € 40. Als je pakweg tien paar tegelijk laat maken kosten ze minder en hebben anderen er misschien ook plezier van.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Goede tip Jan.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Okee, en hoe zit zoiets bij een aanjager die niet wil stoppen met eh… aanjagen?
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Een beste kans dat er iets mis is met de elektronica in de blower. De kortste klap is waarschijnlijk een andere blower van de sloop of van Matthijs, die heeft er vast wel een.
Je zou ook kunnen denken aan de regelaar in je dashboard, alleen heb ik nog nooit meegemaakt dat daar wat mis was. Misschien anderen wel.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Als het een systeem met draaiknoppen is, kan je problemen krijgen met de sleepcontacten.
Contactspary kan dan oplossing bieden.
Bij mijn vorige type 1, had ik daar last van.
Dan moest ik wat harder op het schuifje drukken..
Het niet aansluiten van het massakabeltje bij de aanjagermotor kan slopend zijn voor de elektonica
bij de bediening.
Dan houd de ventilator de laatst ingestelde stand aan.
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 07-02-2009
- XM 2.0 Turbo CT Exclusive
Mijn ventilator is ook kapot.Hij krijgt geen voeding.
Er is ergens een storing.
Mijn garage wil niet gaan zoeken want het
kan 1000 den euro kosten zn onderzoek. onder het schutblad aan
de pasagiers zijde zitten vele draden en er zijn er ook bij die verbrand zijn.
Misschien heeft iemand hier een idee ?
Of weet iemand een specialist die me kan helpen?
Ik heb een XM V6 3.0 VSX 1995 aut.
De dame rijdt en veert nog heerlijk.
Maar zonder zn ventilator is ze eigenlijk afgeschreven.
En ik wilde er van de zomer nog mee naar Italy rijden.
Maar zonder die ventilator heb je ook niets aan de airco.
HELP !
Vanaf 21 Dec 2016 weer in bezit van een XM 2.0 turbo CT 1998 automaat exclusive. Mijn derde XM.
voorheen:
turbo CT 1993
V6 12v 1995
C5 2002
Volkswagen Polo 2002
NU : Turbo CT 2.0 1998 exclusive
Tijdje terug had ik dus ook een geval van geen voeding op de blower. Lucas en ik hebben toen de boel gedemonteerd om die blower te testen en die werkte prima.
Toen iemand zo slim was om even de zekeringen onder de kap na te kijken bleek het probleem daar te zitten… kortom, je zekeringen zijn wel ok ?
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 07-02-2009
- XM 2.0 Turbo CT Exclusive
Ja
De zekeringen zijn OK.
Ook die onder de motorkap alngs de accu.
Wij hebben met een multi- meter gekeken of ie spanning krijgt
en dat is niet het geval.
Dus de draden zijn ergens onderbroken of rot of verbrand ?
Vanaf 21 Dec 2016 weer in bezit van een XM 2.0 turbo CT 1998 automaat exclusive. Mijn derde XM.
voorheen:
turbo CT 1993
V6 12v 1995
C5 2002
Volkswagen Polo 2002
NU : Turbo CT 2.0 1998 exclusive
Exact weet ik het niet maar is er bepaald of er geen massa of geen spanning is bij dat ding ? Dat kun je geloof ik apart meten. geen massa is wat eenvoudiger op te lossen namelijk.
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 07-02-2009
- XM 2.0 Turbo CT Exclusive
Er is geen spanning
Dat hebben gecheckt met een multimeter.
Er zijn ook draden verbrand onder het schutblad.
Maar dat was al voordat de ventilator stopte.
Vanaf 21 Dec 2016 weer in bezit van een XM 2.0 turbo CT 1998 automaat exclusive. Mijn derde XM.
voorheen:
turbo CT 1993
V6 12v 1995
C5 2002
Volkswagen Polo 2002
NU : Turbo CT 2.0 1998 exclusive
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
simpelste is dan een nieuwe draad (met zekering ) vanaf de accu naar de relais van de blower te brengen , zit achter het handschoenkastje bij een 2.1 TD type 2
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 07-02-2009
- XM 2.0 Turbo CT Exclusive
Lijkt me een heel goede oplossing
Maar ik zoek dan iemand die dat voor me dan doen?
Vanaf 21 Dec 2016 weer in bezit van een XM 2.0 turbo CT 1998 automaat exclusive. Mijn derde XM.
voorheen:
turbo CT 1993
V6 12v 1995
C5 2002
Volkswagen Polo 2002
NU : Turbo CT 2.0 1998 exclusive
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Heb je er al rekening mee gehouden dat de koolborstels zo rond de 300.000 km versleten zijn? Kijk maar hier:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1307728/.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Euh,.......JanSr als er geen spanning op de blowermotor (aansluitstekker) staat dan maakt de staat van de koolborstels niks uit….
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.