Totaal aantal Berichten: 227
Geregistreerd: 16-06-2008
- Xsara 1.6 16v VTR Coupe
hallo,
Ik zit met een dilemma.. Vanochtend heb ik de Xsara wegens stotteren en uitvallen weggebracht naar de dealer..
Daar blijkt het volgende mis:
-Bobine kapot, bougies slecht, gasklephuis reinigen, en diagnose hiervan: 410 euro
-kachelradiateur lek, ramen beslaan snel, kosten: 600 euro
Daarna belde de dealer mij terug dat er ook draadbreuken in de draadboom zijn geconstateerd, waardoor de motor dus slecht loopt. Deze moest hij nog gaan opzoeken, dus vroeg hij om een uur extra werk. Deze heb ik toegezegd.
Ik heb de kachelradiateur nog niet laten doen. Kosten tot nu toe: 410 euro plus nog een uur zoekwerk, waarvan ik morgen de uitslag hoor(wie weet wat dat nog meer gaat kosten).
Nu begin ik te twijfelen om de auto te houden, dalijk geeft hij nog meer problemen, en dat wordt te duur..
Wat zou de xsara qua inruil nog waard zijn?(km stand: 114.500) Of is het verstandig om dit alles tochmaar te laten doen?
Misschien de kachelradiateur ergens anders (goedkoper) te laten vervangen?
Graag jullie meningen en visie hierover..
Groetjes,
Sander
“Your Life Is Yours, And Yours Alone, Rise Up And Live It!” -Richard Rahl-
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 22-06-2008
- Xsara Citroen Xsara Break 1.4 HDI Différence 2
Ook ik zat begin januari plotseling met een beslagen voorruit. Alleen met de airco aan kreeg ik de ruit schoon. Na even zoeken op dit forum kwamen alle symptomen overeen met een defecte kachelradiator. Omdat ik ook niet op een hoge rekening zat te wachten heb ik een noodoplossing gevonden. Ik heb een flesje Wynn’s radiator stop-leak in het koelsysteem gedaan en…...weg lek!
ik weet het, het is maar een lapmiddel maar voorlopig voldoet het prima.
En voor wat betreft die reparatiekosten, voor dat geld heb je natuurlijk nooit zo’n goede auto terug, ik denk dat hij het zeker wel waard is.
Met vriendelijke groet,
Jan
Citroen Xsara Picasso 1.8i 16V LPG
Ik had: Citroen Xsara break 1.4 HDI Différence 2
Saxo 1.1i SX
Xsara Coupe VTR 1.6
Xsara Break 1.9D
Totaal aantal Berichten: 227
Geregistreerd: 16-06-2008
- Xsara 1.6 16v VTR Coupe
vandaag weer gebeld door de dealer, en de volledige uitkomst:
Bobine vervangen
Bougies vervangen
Map sensor vervangen
Meten en lezen(kost ook munten)
computer update
Gasklephuis gereinigd
totale kosten: 595 euro.. Is dit duur?
Dan moet ik de kachelradiateur laten doen, ik heb iemand gevonden die dit voor 300 euro doet, ipv de 600 bij de dealer…
“Your Life Is Yours, And Yours Alone, Rise Up And Live It!” -Richard Rahl-
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 22-06-2008
- Xsara Citroen Xsara Break 1.4 HDI Différence 2
En die draadbreuken waar je het eerst over had?
De reparatiekosten vind ik wel redelijk en als je inderdaad voor 300 euro de kachelradiator kan laten vervangen, dan zou ik dat mooi laten doen. Het is een behoorlijke grote klus, bij de merk dealer ben je toch meer geld kwijt (maar daar wordt het natuurlijk ook goed gedaan).
Met vriendelijke groet,
Jan
Citroen Xsara Picasso 1.8i 16V LPG
Ik had: Citroen Xsara break 1.4 HDI Différence 2
Saxo 1.1i SX
Xsara Coupe VTR 1.6
Xsara Break 1.9D
Totaal aantal Berichten: 227
Geregistreerd: 16-06-2008
- Xsara 1.6 16v VTR Coupe
die draadbreuken bleken gewoon de map sensor te zijn…
Tja en als het me 300 munten scheelt voor hetzelfde werkje is het natuurlijk gauw bekeken…
“Your Life Is Yours, And Yours Alone, Rise Up And Live It!” -Richard Rahl-
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 22-06-2008
- Xsara Citroen Xsara Break 1.4 HDI Différence 2
Ik kan (en wil) natuurlijk niet in jou portemonnee kijken, maar dan zou ik het toch maar laten doen hoor. Nogmaals, zo’n auto is het zeker waard.
Met vriendelijke groet,
Jan
Citroen Xsara Picasso 1.8i 16V LPG
Ik had: Citroen Xsara break 1.4 HDI Différence 2
Saxo 1.1i SX
Xsara Coupe VTR 1.6
Xsara Break 1.9D
Totaal aantal Berichten: 227
Geregistreerd: 16-06-2008
- Xsara 1.6 16v VTR Coupe
tja waar ik een beetje mee zit is dat ik bang ben dat er dalijk weer andere dingen overheen komen, maarja dat kan je nooit weten natuurlijk.. 2 weken geleden heb ik ook de vering al moeten laten doen, dus het lijkt net alsof alles nu tegelijk komt..
“Your Life Is Yours, And Yours Alone, Rise Up And Live It!” -Richard Rahl-
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 22-06-2008
- Xsara Citroen Xsara Break 1.4 HDI Différence 2
Schoefveer? Heb ik vorig jaar ook gehad, bij jou auto wel beetje snel gezien de kilometerstand, bij mij staat er inmiddels 280dkm op de teller. In december bij de keuring hebben ze hem extra goed nagelopen en wat is er nu mis? Niets, blok zweet minimaal een beetje olie maar dat is normaal zei de monteur bij deze stand. (oh ja natuurlijk wel de kachelradiator maar dat heb ik zelf opgelost) In mei/juni komen er wel nieuwe schijven en blokken voor op maar dat is normaal onderhoud niet waar.
Mijn vorige Xsara was ook een VTR coupe op gas en die is weggegaan bij bijna 300dkm op de teller, toen moest de koppeling en de koppakking gedaan worden. Bij jou auto, met die lage stand zou ik het gewoon lekker laten repareren.
Met vriendelijke groet,
Jan
Citroen Xsara Picasso 1.8i 16V LPG
Ik had: Citroen Xsara break 1.4 HDI Différence 2
Saxo 1.1i SX
Xsara Coupe VTR 1.6
Xsara Break 1.9D
Totaal aantal Berichten: 227
Geregistreerd: 16-06-2008
- Xsara 1.6 16v VTR Coupe
ja de linkervoorvering was gebroken, dus heb ik gelijk verlagingsveren laten doen, en daarna achter ook laten verlagen, omdat hij te schuin stond..
En toen kwam dit alles er overheen, bij elkaar ben ik straks een dikke 1300 euro verder…
“Your Life Is Yours, And Yours Alone, Rise Up And Live It!” -Richard Rahl-
Totaal aantal Berichten: 227
Geregistreerd: 16-06-2008
- Xsara 1.6 16v VTR Coupe
Zojuist de auto opgehaald, en ik moet zeggen dat hij wel ineens lekker rijdt hoor, het trillen in de pook is ook weg, auto rijdt veel stabieler, trekt beter op en start ook beter.. Was dus wel nodig!! Hoop geld uitgegeven in de afgelopen weken aan Sara, maar dan heb je ook weer wat.
Nu nog de kachelradiateur doen…
“Your Life Is Yours, And Yours Alone, Rise Up And Live It!” -Richard Rahl-
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Het hele dash moet er uit wil je de kachelradiateur vervangen, vind zeshonderd euro nog wel schappelijk. Ik was er 450 voor kwijt, maar ik denk niet dat dezelfde garage het nog eens voor hetzelfde vantevoren afgesproken bedrag doet. Ben de auto een week kwijt geweest..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 227
Geregistreerd: 16-06-2008
- Xsara 1.6 16v VTR Coupe
ja ik heb het gelezen in een oud topic…
Maar ik vind 600 gewoon bizar veel geld… Heb nu een bedrijf gevonden die het voor 300 doet, inclusief materiaal kosten, dus dan doe ik dat liever…
“Your Life Is Yours, And Yours Alone, Rise Up And Live It!” -Richard Rahl-
Ik zou er geen seconde over na gaan denken en het voor die 300 euro direct laten doen.
In het verleden heb ik bij een zx regelmatig die dingen vervangen als bijverdienste. Doe je het vaker dan word je er handig in en kun je het in 4 uur gedaan hebben. Ik vroeg er ook 300 voor en dan was dat excl. de radiator en kvs, wel incl een wasbeurt, dat dan weer wel Dealers zijn hier helemaal niet dol op omdat ze eigelijk enkel arbeidsloon kunnen verkopen en amper iets verdienen op onderdelen.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Volgende keer toch maar investeren in onderhoud in plaats van in een verlagingsset? Als de motor al een poos schudde en trilde omdat de ontsteking op zijn einde liep heb je toch te lang gewacht met het gewone onderhoud lijkt me.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
pixels66 schreef:bij elkaar ben ik straks een dikke 1300 euro verder…
Dat betaalde ik voor onze complete Xsara
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste