Hallo allemaal,
Vorige week een Xsara 2.0 HDI VTR aangeschaft. Dit is mijn 1e Citroen. Tot nu toe heel tevreden met de auto.
Er is 1 klein dingetje wat mij stoort: De verlichting achter de bediening van de aanjager, kachel doet het niet. Dit is wel lastig want nu kan ik in het donker niet zien welke knop ik moet verdraaien etc.
Wie kan mij zeggen hoe ik de verlichting vervang en is dit te doen voor een leek??
Graag jullie reactie
XSARA 2.0 HDI COUPE VTR
Totaal aantal Berichten: 7778
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Als ze het allemaal niet doen zou ik eerst even de zekeringen controleren.
Zijn die allemaal goed dat moet je waarschijnlijk de lampjes vervangen. Dit zijn 1,2 watt steeklampjes die in draaifittingen gemonteerd zijn. De zijn te bereiken door de panelen van het dash los te schroeven met een torx-bitset of iets dergelijks. Trek eerst de versnellingspookhoes los en werk dan paneel voor paneel naar boven. Het kan zijn dat je ook de radio los moet halen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Steeklampje in een draaifitting?
Zoals 2d schrijft zeker eerst de zekering controleren
Even verwijderen en terug plaatsen als die goed is.
Wel zo gemakkelijk als je de lampjes moet vervangen om de radio en het scherm te verwijderen.
Dan zoveel mogelijk schroeven die rond de ruimte van het scherm zitten ook verwijderen.
Voor het gemak alle bedieningsknoppen naar dezelfde kant draaien.
Voorzichtig de omlijsting iets naar voren trekken, zodat er ruimte ontstaat tussen de omlijsting en het paneel waar de bedieningsknoppen opzitten.
Aan de boven en onderkant zit het paneel tussen vier palletjes geklemt, als je de twee onderste gelijktijdig iets naar buiten buigt kunt je het paneel met knoppen van de achterkant loshalen en er tussen uit halen.
Het is wel een beetje een priegel werkje,maar dan hoef je niet je hele dashbord los te maken.
Er zitten drie lampjes in die je eruit moet trekken, zitten tussen klemmetjes.
Succes.
Totaal aantal Berichten: 41
- Xsara Citroen Xsara Break 1.4 HDI Différence 2
Om nog even op die lampjes terug te komen, ik heb ze recentelijk ook allemaal vervangen, achter de draai knoppen van de verwarming en in het display van de radio, het merendeel was stuk. Nu, plm 70dkm verder zijn ze bij de draai knoppen in 2 weken tijd allemaal weer uitgevallen/stuk.
Dat is toch wel erg snel, komt dat bij meer mensen voor?
Met vriendelijke groet,
Jan
Citroen Xsara Picasso 1.8i 16V LPG
Ik had: Citroen Xsara break 1.4 HDI Différence 2
Saxo 1.1i SX
Xsara Coupe VTR 1.6
Xsara Break 1.9D