21 van de 91
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
   
Jim’s GTi T2 -  dash lampje vd olie blijft branden
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 februari 2011 08:05 PM
  [ # 301 ]

En zorg ervoor dat de kop na een paar duizend kilometer nog een keer wordt nagetrokken ...

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 07 februari 2011 09:23 PM
  [ # 302 ]

Dibert mag van mij alles doen wat hij verstandig acht, de dame moet goed lopen ! maar ook dit zal ik hem voorleggen.
maar ik heb hem ook gezegd dat ik liever niet een 3e keer langs wil voor een koppakking Wink  ik heb er wel vertrouwen in !
voor nu wacht ik het maar af.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 08 februari 2011 08:42 PM
  [ # 303 ]
waterman schreef:

........En de hoogte van de cilinderbussen?

update (n.a.v. een belletje van Dibert):
de kop ziet er goed uit…...
maar de cilinderbussen van de 2 middelste cilinders zitten te laag aan de achterkant van het blok….. ?!?!?!  (Waterman had een goede suggestie dus)
dat is echt niet veel te laag, maar ze sluiten daar dus net niet goed aan op de kop. dan perst ie vanzelf druk uit de verbrandingsruimte daar tussendoor naar achter, naar een KVS kanaal, en dat resulteert dus deze problemen !!

Dibert snapt niet waar dit in zit (ik ook niet hoor….). ergens onderin steunt die cilinderbus op, en dat kan niet zomaar verzakken of iets…..

iemand een idee waardoor dit komt ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 08 februari 2011 09:21 PM
  [ # 304 ]

Meestal omdat de metalen shims die onder de cylinderbussen horen er niet in zitten. Of er is iets mis met die shim, al zou ik niet weten hoe dat zou moeten ontstaan. Heeft iemand ooit die bussen er uit gehad?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 februari 2011 09:27 PM
  [ # 305 ]

Inderdaad, die motor heeft stalen voetpakkingen! ( die shims dus)

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 08 februari 2011 09:43 PM
  [ # 306 ]

ik heb redelijk wat info/rekeningen uit Fr., en met 146 dkm gekocht.
eerste 100 dkm in een paar jaar bij een bedrijf in zuid-Fr. tussendoor andere eigenaar,
die laatste eigenaar had er niet veel mee gereden.
ik herinner met niet iets aan rekeningen over groter onderhoud, wat moet duiden op een dergelijke ingreep. maar er kan altijd iets missen, info zal niet compleet zijn. info ligt in de gevulde boordmap, ligt achterin….. en niet thuis.

maar ik heb er zeker 50 dkm mee gereden, toen pas kreeg ik gering KVS verlies naar buiten (geen andere symptomen).
20 dkm verder met de koppelingsset gelijk die koppakking mee laten nemen om problemen te voorkomen. maar dan halen ze de bussen er ook niet uit ! ik denk dat dit toen de eerst keer was dat er groot motor onderhoud is gebeurd aan deze T2.
als die bussen bij aankoop al niet goed zaten, dan had ik er geen 70 dkm mee kunnen rijden (en met de nieuwe koppakking nog eens 20 dkm) denk ik…..

die shims knallen er toch niet zomaar uit… ??
en die bussen krimpen niet…..

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 februari 2011 09:46 PM
  [ # 307 ]

Wat wel kan:  Als je de kop van het onderblok af rost en je doet dat rechtstandig met te veel geweld, dan kan de bus een stukkie mee omhoog komen. De genoemde “shim” ( of voetpakking hoe je het wil noemen) verschuift dan. Bij het terugplaatsen van de kop zakt de bus weer op de zitting, echter de shim kan beschadigen. Daarna kan het snel gaan..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 08 februari 2011 10:21 PM
  [ # 308 ]

Waterman is me weer eens voor. Zijn scenario lijkt mij uitermate plausibel, wilde zelfs net hetzelfde gaan typen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 08 februari 2011 10:40 PM
  [ # 309 ]

klinkt als een plausibele verklaring (zoals ik mij dat kan voorstellen). dank voor deze suggestie !

om daar verder op in te duiken, kan je dan gewoon de motor op zijn plek laten, bussen er uit tillen, inspectie, voetpakking vervangen (als dat het probleem is), en de boel weer monteren ??
dus dan hoeft de motor er niet uit ? 
of moet je er aan de onderkant er ook bij, dus blok er wel uit ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 februari 2011 10:43 PM
  [ # 310 ]

Nou ja, wat is kunnen… nee, eigenlijk kan dat niet. Blok moet er uit en uit elkaar….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 08 februari 2011 10:45 PM
  [ # 311 ]

Het is gebruikelijk om zuigers vanaf de bovenkant te monteren. Je kan aan de onderkant uit mijn hoofd 2-3 drijfstangen losmaken. Als dat kan, kan in principe de bus er uit, en kan je de zuiger er weer terug in krijgen. De zuiger vanaf de onderkant er weer in krijgen lijkt mij nogal lastig. Als je wat heel vernuftig speciaal gereedschap maakt zal het niet geheel onmogelijk zijn, maar ik vermoed dat het meer werk is dan de motor er uit halen. Ik zou aanhouden dat als je bij de moeren van de drijfstangen van de betreffende zuigers kan, dat het dan mogelijk is, maar nog niet leuk, en vrij omslachtig. Ik kan je niet vertellen of het in de praktijk sneller zal zijn om de motor er uit te halen of niet.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 februari 2011 10:48 PM
  [ # 312 ]

Kijk, wat sans zegt klopt helemaal en daarom heb ik ook geschreven “eigenlijk kan het niet en moet het blok er uit”...

Da’s niet leuk dit…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 08 februari 2011 10:48 PM
  [ # 313 ]

Hmmm, mijn verhaal valt geloof ik onder waterman z’n “eigenlijk kan dat niet” afdeling. Hij heeft in ieder geval tot zoverre gelijk dat de motor er uit halen een bekende grootheid is evenals alle handelingen die daar na moeten gebeuren, terwijl als je gaat klooien met het blok in de auto, het best wel eens duurder zou kunnen worden dan uitbouwen met minder resultaat. Als je het blok er immers uithaalt kan je het blok gelijk van nieuwe keerringen, en lagerschalen voorzien. Vooral die lagerschalen van de drijfstangen vertonen op veel gti turbo’s slijtage.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 08 februari 2011 10:50 PM
  [ # 314 ]

Misschien moet gewoon of waterman of ik reageren, dit wordt een beetje dubbel op zo.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 februari 2011 10:51 PM
  [ # 315 ]

Laughing She’s all yours. Je bent er tegenwoordig dagelijks mee bezig immers Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
21 van de 91
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook