Totaal aantal Berichten: 782
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Men zegt altijd; Geen nieuws, is goed nieuws! Dus bij deze ga ik dat maar weer bevestigen.
Vandaag was ik weer in Arnhem met het meiske. Niks aan de hand. Maar op de terugweg, kort na het starten eigenlijk al, rook ik een vreemd luchtje. Het was alsof er iets aan het branden was. Even gestopt om te kijken enzo. Niks vreemds, al was er wel een soort rateltje wat harder leek te klinken dan eerst. Na een stukje werd het erger en werd er langzaam ook wat rook zichtbaar. Auto weer aan de kant, rook kwam bij het uitlaatspruitstuk vandaan en de geur leek het meest op verbrandende olie. Olie zat er echter nog zat in.
Ik bedacht me nog wel bij het oprijden van de A325 dat ze het misschien warm had, dus het winterdekje er afgehaald. Toen leek de motor ineens wel lekkerder te gaan. Alsof hij gewoon te weinig lucht had. Maar tegen de tijd dat ik in Nijmegen was werden de problemen weer erger. Ik heb het nog net gehaald naar huis, maar toen ik de straat in reed viel het motortje ongeveer stil. Gewoon tijdens het rijden in de 2e versnelling, motor houdt er mee op en de auto komt tot stilstand. Het laten meedraaien van de motor met de wielen (jump-starten enzo) haalde ook al niks uit. Ik zal morgen nog wel even langslopen. Kijken hoe het met koude motor gaat en dingetjes nog even nalopen. Maar wat ik mij afvroeg, heeft iemand een idee waar dit aan ligt? En wie weet er een garage in de buurt van Nijmegen die eendjes en dergelijke onderhoud?
Natuurlijk tijdens het gefrot langs de weg nog eventjes mn vinger royaal gebrand aan het uitlaatspruitstuk. Ach he, die deed het blijkbaar nog.
Groetjes, Rik.
Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
misschien Dick van Kleef?
Ik hoop het niet voor je, maar dit klinkt alsof het motortje is vastgelopen?
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Klinkt als een gebroken ventilator poulie
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Er piept en rammelt wel iets vooraan, ik zocht het ook al een beetje in die hoek.. Het motortje is overigens niet vastgelopen.
Enne Dick van Kleef..? Ik zal eens even zoeken..
Ik heb je laatst weer zien rijden op de Oranjesingel, reed zelf in een Xantia toen dus dat valt ook niet zo op…
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Hihi, gaaf! Was het gisteren toevallig?
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zag de Ami vanmorgen staan op de Groesbeeksedwarsweg.
Succes!
Citroen!
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Ja, klopt. Daar mag je gratis staan..
RikvdS schreef:Hihi, gaaf! Was het gisteren toevallig?
Eind vorige week geloof ik, je had de vaart er goed inzitten…
RikvdS schreef:Ik zal morgen nog wel even langslopen. Kijken hoe het met koude motor gaat en dingetjes nog even nalopen.
Hoe is het nu met Jasmijntje?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Ik heb dr vandaag alleen zien staan. Ben dr niet daadwerkelijk geweest. Dat is het nadeel van je auto niet voor de deur kunnen zetten. Maar misschien dat ik er morgen even heen kan. Dus dan volgt er meer nieuws.
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Vanochtend stond ie er nog.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 397
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
In Herveld zit Hans Toebast 2cvPlus. Ik vind het een erg geschikte vent met veel ervaring met a-types.
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
woutersmits schreef:misschien Dick van Kleef?
Hmm, die heeft laatst al wel kennis gemaakt met de Ami en zit op ongeveer 5 minuutjes rijden. Das een goeie dus. Maar dan zou ik even met hem moeten bellen. Volgens mij zag hij het alleen niet zo zitten om aan mijn Ami te gaan klussen… Maar ach, niet geschoten is altijd mis.
Ik ben overigens dus nog steeds niet bij de Ami geweest. Maar het weekend is dr, dus als het morgen een beetje droog is loop ik dr wel even heen.
Groetjes, Rik.