Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nee, after you, jij woont immers op het forum. Ik kijk alleen af en toe even als ik tegelijkertijd house aan het kijken ben.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
dus ik denk dat het handiger is om het blok te lichten.
alles zit lekker in elkaar, makkelijk los te krijgen, van de vorige koppakking/koppeling-klus, en het reguliere onderhoud.
de kop ligt er al of, nog maar paar dingen en het blok kan er “zo” uit. dus niet veel extra werk.
daarna de boel uit elkaar…...
dit gericht op de bussen, en dat oplossen (als dat het probleem is)
of het blok helemaal (laten) reviseren als totaal pakket ? (nu 240 dkm op de teller)
ik wil liever niet na een “paar” km weer motorblok problemen hebben…....
dan nemen ze de bussen + pakking ook mee denk ik dan. ideetje wat ik dan kwijt zou zijn…. ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
en Heeren, ik vind het niet vervelend als jullie alle twee wat meedenken
revisie dan maar ?? ideetje van wat je moet meepakken en de kosten ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zou in ieder geval de drijfstang- en krukaslagers laten meenemen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
dan de oude cilinder bussen herplaatsen ? ophoonen ?
nieuwe zuiger afdichtingen ?
dan nog kijken wie dat goed kan….. goed revisiebedrijf dan maar…. ?
ik voel dat er een extra rekening aan zit te komen…. dan kan ik het maar beter ruim aanpakken !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
als de zuigers ok zijn, de cilinderbussen er goed uit zien, de motor geen olie zuipt en niet rookt dan zou ik daar dus niets aan doen!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik vind het altijd een moeilijke opgave, zeggen wat er met een M25/666 moet gebeuren. Ze zijn eigenlijk af fabriek zo goed dat ze vrijwel nooit lekke koppakkingen hebben en het enige zwakke punt bij normaal gebruik zijn die lagerschalen. Als je de motor uit elkaar gaat halen kom je alleen denk ik wel allerlei beginnende slijtage tegen. Hoe ver moet je dan gaan? Moeilijke keuze. Als de motor weer helemaal nieuw moet worden - dan moet er weer helemaal nieuw in. Helemaal nieuw betekent klepstoters, bussen honen, en misschien overmaat zuigers en nieuwe zuigerveren. De vraag is alleen, hoeveel zin heeft dat nou echt bij een blok wat zowiezo al bijna onverwoestbaar is. Ik zou het beperkt houden denk ik. Als je geen gekke plannen hebt ermee, dan wellicht bussen overnieuw honen, toleranties nakijken, en zeker de genoemde lagers meepakken. Een echte complete revisie biedt zo weinig extras.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Na een aantal dagen afwezigheid lees ik dit draadje. Potverdorie, het zit je niet mee Jim!
Het zal wel weer helemaal goed komen, zeker nu bekend is wat de oorzaak is, maar er zal wel een prijskaartje aan hangen!
Sterkte!
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
waterman schreef:Wat wel kan: Als je de kop van het onderblok af rost en je doet dat rechtstandig met te veel geweld, dan kan de bus een stukkie mee omhoog komen. De genoemde “shim” ( of voetpakking hoe je het wil noemen) verschuift dan. Bij het terugplaatsen van de kop zakt de bus weer op de zitting, echter de shim kan beschadigen. Daarna kan het snel gaan..
nav telefonisch overleg met mijn garage:
de genoemde issue is een bekende voor hem! kop los, dan horizontaal eerst draaien, en voorzichtig er af schuiven. dan komen de bussen niet omhoog.
het is vooralsnog onduidelijk hoe dit kan, dat de 2 middelste cilinder-bussen aan de achterkant lager zitten….. dat kan toch eigenlijk niet… dan staat de hele bus scheef in het blok ??
(we hebben het maar over minder dan 1 mm of zo, maar wel te veel !)
hoe dan ook…. blok gaat er uit, en uit elkaar, tot het probleem gevonden is.
lagers e.d. worden dan ook meegenomen…. zucht….
als jullie nog tips of ideeën hebben, graag. ik laat ook weten hoe en wat.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Zou je dat wel doen ? Ik heb pas van mijn broertje de prijs gehoord van ‘alles uit elkaar’. Daar kun je een mooie CX voor kopen. Waarom niet een ander blok vinden ?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Omdat je van een ander blok ook niet weet wat je koopt hé... en dan moet dat dus ook uit elkaar..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
precies !
dit blok moet er hoe dan ook uit. ik kan er zo niet mee verder.
laat Dibert dan de boel ook maar uit elkaar halen, dan weet hij en ik wat er loos is. wij willen het allebei weten, en daar is ie ook geen dagen mee bezig!
als het iets ernstigs is, bijvoorbeeld het blok krom (denk het niet), dan is het exit, als ie het kan herstellen ook prima.
stel dat het iets simpels is, is het ook beetje zonde om dat blok at te schrijven.
eerst eens een blik van binnen.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Zit wat in.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
ik weet niet of Dibert zijn eigen adresjes heeft of dat je daar je eigen keuze in hebt, wij hebben goede ervaringen met de jongens van de Saffierstraat.
Wel ontzettend zuur dit te lezen Jim, goed dat je het rigoreus aanpakken wilt.
Veel succes!
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
goede adressen zijn altijd welkom !! thanx.
en verder…. tja, geen keus. ik wil graag redelijk zorgeloos verder kunnen zweven.
heb de Prestige maar eens wakker gemaakt, maar die heeft een nieuwe accu nodig, en de dynamo heeft aandacht nodig.
dus ik rijd nu in een ZX break…..
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje