Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Ongelijk heeft hij niet… Het is zeker een goed punt.
Tsja, maar eens iets mee doen dan. Zodra ik wat meer tijd heb zal ik het rdw eens bellen! Voorlopig komt de CX toch heel even niet van stal
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
het beste is idd bellen
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:Nou idd. Dat is een discussie die ik laatst met een vriend van me voerde die bij de polisi werkt. Hij zij ook wat nou als je aangehouden word tijdens een algemene controle (zo’n fuik) of als je een behoorlijk ongeluk veroorzaakt waar de technische recherche aan te pas moet komen. Dan heb je wel degelijk een probleem. Kon ik hem geen ongelijk in geven.
in het geval van een ongeval met redelijke omvang (wat je hoopt nooit mee te maken) en technische recherche nodig is. Zal de verzekering proberen te voorkomen om uit te betalen. Is de motorcode anders dan op kenteken staat, dan is het niet het verzekerde voertuig. Zo simpel is het voor de verzekering. Of je nu 5 10 of 100% vermogenwinst hebt.
De motorcode is in het systeem van de RDW geregistreerd.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Eigenwijs is ook wijs… Dus vandaar weer even een opmerking van mijn kant.
Ik heb meerdere auto’s ingevoerd en bij geen een is het me opgevallen dat ze op zoek gingen naar de motorcode tijdens invoeringskeuring. Nemen ze dit dan over van het franse kentekenbewijs? Ik ben namelijk alle keren bij de keuring aanwezig geweest en heb ook alle keren alleen de auto laten invoeren en niet apk laten keuren bij het RDW. Dus het was een vrij eenvoudige handeling voor hen.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Geen idee maar het viel me op bij mijn motorombouw.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Klopt. Mijn gaat bij invoer uit van het chassisnummer. Dit koppelt de rdw aan gegevens in haar eigen database. Daarin staan alle gegevens van iedere auto die ooit nieuw in nederland leverbaar is geweest, de genoemde type-goedkeuring. TGK gegevens zijn voor particulieren niet opvraagbaar, alleen voor overheidsdiensten. Voer je een diesel zonder turbo in dan wordt ie toegelaten op basis van de TGK van een diesel zonder turbo. Klus je er later een Turbo Diesel in, en gaat er iets mis, komt er een onderzoek, vraagt men de TGK gegevens op en zien ze dat er geen turbo op hoort. Zo werkt het zeg maar in het kort/beknopt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Bellen lijkt me het meest zinvol, langsrijden kan altijd nog (is voor mij sowieso een kippeneindje)... Als ik wat weet, zal ik het hier wel posten! (maar ik ga voorlopig nog even niet bellen of ik moet ineens zin krijgen)
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
McDean schreef:Is de motorcode anders dan op kenteken staat, dan is het niet het verzekerde voertuig..
Niet helemaal! Men gaat uit van de TGK. Daar staan de codes is.
Heb jij een andere motorcode dan op het TGK staat dan zoekt men bij onderzoek uit of dit blok meer dan 40% extra vermogen heeft in vergelijking met het originele blok. Andere motor met gelijk vermogen of minder dan 40% vermogenswinst? GEEN probleem dus!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
McDean schreef:XM 2.9 V6 Exclusive schreef:Nou idd. Dat is een discussie die ik laatst met een vriend van me voerde die bij de polisi werkt. Hij zij ook wat nou als je aangehouden word tijdens een algemene controle (zo’n fuik) of als je een behoorlijk ongeluk veroorzaakt waar de technische recherche aan te pas moet komen. Dan heb je wel degelijk een probleem. Kon ik hem geen ongelijk in geven.
in het geval van een ongeval met redelijke omvang (wat je hoopt nooit mee te maken) en technische recherche nodig is. Zal de verzekering proberen te voorkomen om uit te betalen. Is de motorcode anders dan op kenteken staat, dan is het niet het verzekerde voertuig. Zo simpel is het voor de verzekering. Of je nu 5 10 of 100% vermogenwinst hebt.
De motorcode is in het systeem van de RDW geregistreerd.
Dit lijkt mij dus meer dan voldoende reden om het niet te doen of alles officieel geregeld te hebben met bij voorkeur een verklaring van geen bezwaar van de verzekering.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gomp: wat schreef ik nou? lees dat nou effe!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb gelezen wat je schreef en ik snap het ook prima. Je komt als particulier echter in een erg lastige (lees kostbare) situatie als een rdw of een verzekeringsmaatschappij straks van mening zijn dat het volgens hun toch anders is. Die discussie komt dan meestal op een moment dat er redelijke belangen op het spel staan, ongeluk, gewonden etc.
Dan is het erg prettig om de boel ook officieel te hebben… misschien wat “schijterig” maar liever dat dan…
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Nou ik laat die van mij wel gewoon omkeuren. Mijn cashfloww is niet voldoende om een invalide de rest van zijn/haar leven te voorzien van een financiele tegemoetkoming. Dat laat ik toch liever de verzekeringsmaatschappij doen.
Bij zo’n omkeuring (in mijn geval met <40% vermogenstoename) lopen ze dan de hele auto na of is het alleen papierwerk? Ik heb namelijk nog wel een aantal klusjes te doen om haar volgens de apk normen te krijgen.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Het laatste wat ik er van had gehoord is dat als het idd binnen die 40% grens blijft het vrij simpel is. Heb je meer, was er meen ik ook iet smet een geluidstest ect…
en ja, XM 2.9 V6 Exclusive, dat wat jij zegt…. als jij het moet gaan dokken ipv die verzekering als het fout is gegaan sla je je echt op je kop dat je het niet anders hebt gedaan.
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Als de wezenlijke constructie van de auto niet verandert en het blok is in dat type auto geleverd, zoals een Turbo 2 in de CX van 25trd, dan is het toch een papieren aangelegenheid? Even naar de RDW, ombouwkeuring doen en dan een nieuw kentekenbewijs krijgen?
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Klopt helemaal. In theorie moet dat gewoon werken. Je moet echter wel met een verklaring van de fabrikant aantonen welke motor met welk vermogen je gemonteerd hebt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste