ZX Reflex 1.4i slaat af
Sander Roy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 09 februari 2011 07:23 PM

Beste mensen,

Ik hoop dat jullie advies voor me hebben wat er nou precies stuk kan zijn aan mijn ZXje uit 1995.

Als de auto loopt en ik wil een stukje rijden, slaat de auto binnen 100 meter af. Hij start dan bijna niet meer. Je hoort de startmotor gewoon draaien. We kwamen er vandaag achter dat hij dan niet meer vonkt.

In het begin waren de problemen een stuk minder intensief. Toen kon ik nog aardig wat kilometers rijden, en kon ik na het afslaan de auto gewoon weer starten en verder rijden.

We hebben de volgende dingen vervangen of gecheckt met werkende onderdelen:

* Benzinepomp - vervangen
* Electrabedrading naar de benzinepomp - vervangen
* Injectiesysteem - vervangen
* Onsteking - vervangen
* de 2 sensoren aan de rechter zijde van het motorblok (blauwe en een groene) - vervangen
* Krukassensor - gecheckt
* Contactslot - gecheckt

Zou het de ECU (computer) kunnen zijn? Of misschien toch de krukassensor? Hoe kan ik deze uitlezen? De auto heeft geen ODB. Ik geloof dat er een manier is waarmee je het motormangementlampje kunt laten knipperen, ik heb alleen geen idee wat ik precies moet doen, of wat de knippercodes betekenen.

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)!

Profiel  

Sander Roy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 10 februari 2011 03:28 PM
  [ # 1 ]

Vandaag andere krukassensor, computer en lambdasonde er op geschroefd, zonder resultaat.

Gezien ik al 2 maand aan het zoeken ben, weet ik het nu écht niet meer, en hebben we de auto naar de citroengarage gesleept.

Ik hoop dat zij wel iets kunnen vinden…

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook