Hoi Jef,
Die uitlaat spruitstukken zijn af-fabriek origineel verchroomd met daarover een laagje bladgoud
Het blok van Dr. Pallas ziet er super netjes uit, maar ik denk dat het op die foto nog geen noemenswaardige omwentelingen heeft gemaakt. En zodra je je spruitstuk heet stookt zal de verf (ook de hittebestendige) of zink verbranden als sneeuw voor de zon! Dat plaatje zal het wel wat langer kunnen verduren.
Al met al lekker belangrijk hoe je spruitstukken eruit zien! tenzij je je blok als showobject in in je huiskamer laat staan, dan is het natuurlijk wel mooi om naar te kijken (zoals ook die fap foto van de Dokter)
Succes ermee!
De motor op mijn foto heeft nog geen km gedraaid. Maar een andere motor die ik op dezelfde manier heb behandeld heeft na 5.000 km nog gewoon de zwarte hittebestendige verf overal. Werkt prima.
Dat is mooi!
Misschien kan je het merk van je verf even vermelden.
Het is mij nog niet gelukt om een spruitstuk langdurig echt netjes kunnen houden (op de minder hete delen blijft het wel zitten maar op de directe uitgang niet, die ervaring heb ik met een 2cv spruitstuk)
Het merk is Arexons. Maar ik ben bang dat dit merk in Nederland niet beschikbaar is.
De aandrijfassen zijn intussen voorzien van nieuwe hoezen. Dat ziet er prachtig uit. De moer die niet wou lossen, is niet gelost, maar dat hoefde bij nader inzicht ook niet.
De stabilisatie-ringen kon ik er mooi af- en weer opschuiven.
Verder heb ik nog een vraag over één bepaalde bout die ik niet meer kan thuisbrengen:
weet iemand waar die hoort ?
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Jef,
doe je zelf een groot plezier een koop een slagmoersleutel op 220v, hier gaat zo ongeveer alles mee los zonder moeite, ik heb zelf een tijd geleden zo’n ding gekocht voor de vliegwielbouten bij een CX los te halen, peuleschil met zo’n ding wat je met ander gereedschap niet lukt en inmiddels heb ik hem al vaker gebruikt zeker als je vaker klust aan auto’s ku je niet zonder en voor de prijs hoef je het niet te laten.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
jef scholliers schreef:
weet iemand waar die hoort ?
Tuurlijk! Onderdeel M7, alleen vanaf AM 1976 aanwezig. Dat is de afstandsbus die je ter hoogte van de olieleiding in de rechter cilinderkop moet schroeven en de hoge druk leiding tussen pomp en accumulateur op zijn plaats houdt.
Wat heb ik gewonnen?
Dankuwel Doctor Pallas.
Dames en heren,
is dat borgringetje vanvoor op de aandrijfas van levensbelang ja of nee ?
De as gaat erop zonder, maar zeer lastig met het ringetje. Ik overweeg montage zonder ring, maar is dat dodelijk/gevaarlijk ?
Dodelijk? Nee. Gevaarlijk? Nee. Maar je as slijt er sneller van en je zal tijdens het rijden, sturen en inveren vreemde geluiden horen.
Allemaal dingen die ik niet wil dus. Ik heb net met een garagist gebeld en die gaf als tip het ringetje samen te drukken voor het in dat gewricht gaat.
Probleem bij mij is dat de 32moer niet los wou en dat dus nu alles er zo weer op moet.
Ik haat het om ergens zo kort bij te zijn en dat het dan toch weer niet wil lukken !
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
doe er een slangeklem om en tik dan de as in de homokineet. hiermee klem je de ring.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hallo Bogaard,
het is inderdaad een probleem als bij de segmenten. Nu heb ik dat pas door. Ik had al even met Frank-citropower gebeld en die heeft het verduidelijkt.
Het was omdat “af” met de hamer ging, dat ik dacht dat “op” ook zo moest.
Ik stuur dadelijk een foto van het resultaat .
Dank. Jozef