15 van de 79
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
Citroën Visa Club uit 1979 van Bart; blokje eruit
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 10 december 2010 10:41 PM
  [ # 211 ]

Nee, dat hoeft niet hoor Patrick!

Wink

 

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 29 januari 2011 06:07 PM
  [ # 212 ]

Bijna 2 maanden verder. Tijd voor een update!

De Visa staat nog bij de garage, ik kan op zaterdag mooi gebruik maken van de brug. Dus dat is mooi makkelijk. Ik heb ervoor gekozen hem niet helemaal professioneel te laten tectyleren. Wel ben ik zelf bezig om de hele onderkant na te lopen op barsten in het huidige tectyl. Dit doe ik ook in de wielkasten voor en achter.

Zodra ik een barst zie krab ik eerst alles los tot ik weer bij het ´´vaste´´ ben. Vervolgens met de boormachine + staalborstel erop tot het metaal blank is. Dan het stof eraf blazen met de compressor en vervolgens zinkverf met tectyl erover.

Paar plaatjes:

Achter is nu klaar en de helft van de onderkant. Nu moet de voorkant nog gebeuren, dit is er minder goed aan toe als de achterkant. Ook zit er een laag plamuur op de dorpel. Zit weinig goeds achter ben ik bang. Verder loopt ze als een zonnetje natuurlijk. Alleen dat probleem met de benzine blijft. Iets gasgeven is uitvallen, en als je hem in toeren jaagt en je geef dan weer gas verslikt ze zich eerst.

Ik weet niet of ik dit nu moet zoeken in de carburateur of in de benzinepomp..

 

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 29 januari 2011 06:15 PM
  [ # 213 ]

Viezigheid in de carburateur, en dan met name in het accelleratiegedeelte veroorzaakt deze klachten.

Je kunt via BCCP een carburateur-revisiesetje kopen en dat monteren nadat alles is doorgeblaasd & uitgemest.
Er zit vaak een vieze hardnekkige laag drek in de vlotterkamer, die zich uiteindelijk verplaatst naar andere gedeelten in de carburateur.
Fuelsystemcleaner biedt in dezen ook geen soelaas, wel het betere schoonmaakwerk.

Om helemaal zeker te zijn pak je de benzinepomp gelijk ergens vandaan en netjes vervangen.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 29 januari 2011 06:28 PM
  [ # 214 ]

Het blijft een schitterend autootje , Bart!!!

Jeroen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 januari 2011 06:33 PM
  [ # 215 ]

Revisiekits lijken mij alleen nodig als je pakkingen sloopt. Gewoon die carbu goed en grondig schoonmaken en klaar. Benzinepomp zou ik lekker laten zitten tot je de carb goed hebt uitgemest!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 29 januari 2011 10:33 PM
  [ # 216 ]

Mooi!

-benzinefilter vervangen
-carburateur schoonmaken
-benzinepomp bekijken
-en als het dan nog niet goed is wat kritischer naar de carburateur kijken

 

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 29 januari 2011 11:17 PM
  [ # 217 ]

@waterman,
Is ook zo, maar soms knappen de pakkingen of dichten ze niet goed meer af nadat hij weer in elkaar zit.
Ook het membraan van de acc. pomp zit in zo`n kitje, die willen ook wel eens lekken met deze problemen als gevolg.
Aldus uit eigen ervaring Wink

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 11 februari 2011 08:46 PM
  [ # 218 ]

Bart, Damsté in IJsselstijn heeft een gloednieuwe bestuurdersdeur staan , origineel in de transportlak.
Het type zonder sleutelgat wordt zeldzaam…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 12 februari 2011 06:38 PM
  [ # 219 ]

Maurice! Ik zag hem op marktplaats. Heb hem gelijk gebeld. Bedankt!

Vandaag weer met de Visa bezig geweest. De bodem is nu ook klaar. En de wielkasten voor doen we zodra de auto thuis is en we rustig de spatborden eraf kunnen halen en eraan kunnen werken.

Verder is de carburateur schoongemaakt en heeft de Visa ook een nieuw benzine filter. Wat een lekker gesmeer is dat zeg. Het mocht echter niet baten. Inhouden doet de motor nog steeds. Alleen, de accu was al steeds leeg. Kan ook haast niet anders nadat ze auto zolang heeft stilgestaan. We starten hem daarom altijd met een zwaardere accu en een setje startkabels. Starten lopen natuurlijk en naar de brug rijden. Maar mijn vader is geen topper met startkabels want hij deed ze er verkeerd op en er was een hoop geknetter. De motor sloeg natuurlijk wel direct aan nadat de kabels wel goed erop zaten. Het laadstroom lampje blijft nu alleen branden en de Visa valt naar een paar seconden weer uit.

Wat blijkt nou, de dynamo laad niet meer bij. Er zal wel een zekering geknapt zijn of de spanningsregelaar is stuk.

Verder die dikke platen met plamuur van de dorpel afgetrokken. Dolle pret!

En een gare fransman heeft er maar siliconen ingepropt.

 

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 12 februari 2011 07:30 PM
  [ # 220 ]

Poeh hé, die fransman heeft er bekant een hele tube kit in geplempt confused

Die deur leek mij redelijk in jouw buurt,was er wel vanuit gegaan dat je hem vroeg of laat wel zou zien op MP…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 12 februari 2011 08:13 PM
  [ # 221 ]

Zo, dat valt tegen die Roest!  Shocked .......

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 13 februari 2011 09:31 PM
  [ # 222 ]

Zo, dan kun je nu leren lassen Wink Sterkte met de klus!

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 05 maart 2011 04:30 PM
  [ # 223 ]

Ik ga niet lassen! Haha, dat is niets voor mij.

Vandaag ben ik er weer geweest en we hebben de bodem verder afgemaakt en al die dopjes weer teruggestopt. Gelijk nog een paar liter Tectyl erover heen en het moet goed zijn.

Verder waren er geen zekeringen stuk, en ook de spanningsregelaar was niet stuk. Verder kun je er dan natuurlijk weinig aan zien. We hebben toen thuis gelijk Eend-import gebeld, en die had er natuurlijk nog wel een liggen. Gelijk opgehaald en gelijk met de dynamo nog een extra band, en 2 nieuwe kachelslangen meegenomen!

Vrijdag worden als er tijd is de dorpels gelast, en dan kunnen we er zaterdag weer heen om dan eindelijk de Visa weer mee na huis te nemen..

 

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 05 maart 2011 07:16 PM
  [ # 224 ]

En wanneer weten we dan of het werkt? Very Happy

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 06 maart 2011 11:43 AM
  [ # 225 ]

Of wat werkt Wendela?

 

Profiel  
 
 
15 van de 79
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook