Totaal aantal Berichten: 103
- Xantia 2.0 16v Break
Ok, zal ze laten testen.
Vraagje langs die lijn, aangezien ik nog een stel injectoren uit een platte diesel heb liggen; is het mogelijk om deze aan te passen of om te bouwen voor gebruik in mijn turbodiesel?
Son como niños, pero sin como

- Xantia 2.0 16v Break
Vandaag bij een revisiebedrijf geweest met de injectoren uit de platte diesel, hij denkt dat ze wel aan te passen zijn aan die van een TurboDiesel als:
- de nozzle (?) gelijk is en
- de openingsdruk bekend is
Heeft iemand die openingsdruk van de injectoren voor een turbo diesel voor mij?

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Kunnen ze dat daar niet opzoeken?? Dat soort waardes staat toch in de ‘boeken’? Ik neem toch aan dat een revisiebedrijf daar wel gegevens van kan opzoeken.
Wel van belang is, of het een Bosch pomp of een Rotodieselpomp betreft!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
is het wel zeker dan dat de nozzels het zelfde zijn voor de injectoren van ongeblazen en turbo diesel?
zou dat eerst is nakijken. de druk is zoiezo anders.
Als je me effe pbtje stuurt krijg je wel bestand waar ze instaan voor de verschillende types motoren en pompen.
Renko
verstuiver houder is gelijk , nozzle is verschillend druk voor gebruikte houder is
voor de 660- 112 bar voor de 648- 127 bar
NOZZLE RDNOSD 6577B NOZZLE RDNOSD 6751
wit gemerkt oranje gemerkt
verstuiverhouder RKB 45 SD 5422

- Xantia 2.0 16v Break
Andere nozzles zijn het dus, maar het kan wel. Het zou me ruim 50 euro per stuk kosten, dus dat heb ik maar niet gedaan. Ik kon afgelopen week over de C4 van mijn zwager beschikken, dus de injectoren uit mijn auto gehaald en laten controleren en afstellen. Ze openden op een druk van zo’n 120 bar, dus te weinig maar zijn nu weer goed afgesteld. Ik heb in ieder geval al de indruk dat de motor nu rustiger loopt, of ie ook minder rookt zal een koude start binnenkort uitwijzen.

- Xantia 2.0 16v Break
Volgende probleem wat - zoals het een Citroen betaamt - bij tijd en wijle zijn kop opsteekt: wanneer ik na het voorgloeien de auto wil starten slaat ze normaal gesproken meteen aan. De laatste tijd echter gebeurt het (on)regelmatig dat dan alles uitslaat: geen geluid uit het vooronder, geen lampjes in het dashboard, helemaal niets meer. Ook de sleutel weer terugdraaien heeft dan geen effect meer, alles blijft donker. Het aanraken van de + kabel naar de accu doet de lampjes weer tot leven komen, de ene keer wil ze dan meteen starten, de andere keer duurt het rustig een keer of 8 voor ze aanslaat.
De laatste keer heb ik de rode draad die richting startmotor loopt direct op de pluspoool gedrukt omdat ik niet zo veel zin had om weer 10 keer heen en weer te lopen.
Ik heb de kabel op de accu al eens losgehad, schoongemaakt en met nieuwe vaseline weer vastgezet maar heb niet de indruk dat dat veel scheelt. Zou het zo kunnen zijn dat er ergens in het motorruim een relais zit wat de stroom naar alle andere verbruikers afsluit op het moment dat er gestart dient te worden?

Totaal aantal Berichten: 10402
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Maak ook de - pool en klem eens schoon. Verder kun je kijken of de andere uiteinden van de dikke + en - kabels wel goed contact maken (schoonmaken). Het hoort niet zo te zijn dat alles uitgaat.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

- Xantia 2.0 16v Break
Soms kan het ook heel erg meevallen.
Gisteren kreeg ik op weg naar het werk problemen met schakelen, het begon met een beetje veel speling op de pook, tot ik bijna op het werk alleen nog de tweede en vierde versnelling kon gebruiken. Eenmaal aangekomen toch maar de Wegenwacht gebeld om er naar te laten kijken. Die kwam al snel tot de conclusie dat er waarschijnlijk een vork in de bak gebroken zou zijn. Hij raadde mij aan om te proberen met 2 en 4 naar huis of garage te rijden en dan de bak te (laten) repareren. Als dat niet zou lukken zou hij een sleepwagen regelen om me op te laten halen. Ik ben thuis gekomen met 2 en 4. Achteruit deed het overigens ook nog.
Gisteravond nog eens na zitten denken over dit probleem.
Het stangenstelsel wat door de pook bedient word zit aan een soort van as die uit de versnellingsbak steekt. -Die dingen hebben ongetwijfeld een naam, die ik niet ken- Aan dat geheel zit een boutje, wat vaag de indruk wekt dat dat het geheel wel eens vast zou kunnen houden. En inderdaad. Het aandraaien van dat boutje verhielp het schakelprobleem. Ik ben weer een gelukkige CX rijder!
Hallo sinds kort heb ik een cx trd serie 1 uit 85. Bij de koppakking ter hoogte van de rotopomp lekt telkens iets koelwater weg waardoor ik het koelwater na 200 km moet bijvullen. Verder geen witte rook.Ik wil de koppakking vervangen maar voor ik begin wil de onderdelen klaar hebben liggen.
motor 2.5 TRD type m25-648 ( heb dit al eens eerder gedaan voor een DS, nog niet voor cx)
Wat heb ik nodig?
inlaatpakking 4x
uitlaatpakking 4x
koppakking 1x
waterpomp pakking 1x
klepdekselpakking 1x
(Er vanuit gaande dat de kop verder goed is)
ben ik iets vergeten?
Groet folkert

Het is in verhouding veel voordeliger -en handiger- om een complete koppakkingset aan te schaffen. Je weet dan zeker dat je alles hebt en alleen de losse koppakking al is iets van € 87,00 ex BTW en een complete set zal iets van 130 ex. kosten.
De waterpomppakking zit er meestal niet bij, maar feitelijk heb je die niet nodig om de koppakking te vervangen, tenzij je de pomp er om een andere reden af wilt gaan halen.
La Leo
Dank voor de reactie.
Is de set bij de cx club te bestellen? cq af te halen?
(voorraadlijs zegt 60 E voor alleen de pakking, set zie ik niet staan)
cx basic.de de kent geen set voor een 2.5 D
Of haal ik dit elders.
Alvast dank,
Groet
Folkert

Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
hier wat voorbeelden van prijzen en setjes:
klik
volgens mij zie ik er 1 voor een 2.5d van na 83 voor 93 euro incl

O dat is helemaal een goeie deal bij CTA!
Let op: je moet er wel echt een voor de Turbodiesel hebben hè, want de gewone diesel heeft op bepaalde onderdelen andere pakkingen.
Top!!
Daar kan ik wat mee. Er zijn twee setjes voor mij.
Alleen voor de kop of voor de gehele motor.
Staat echter niet bij vanaf welk jaar het is.
Kopset 1060160 of Motorpakkingset 1060070
64 euro voor een koppakkingset.
Zou bijna denken dat er iets niet klopt
Ik ga de Kopset bestellen
Thanks