30 van de 34
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
   
mkatgert’s GS 1220 Club Convertisseur
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 12 februari 2011 12:00 PM
  [ # 436 ]

Dan begrijpen we elkaar. Smile

Citroen!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 februari 2011 12:03 PM
  [ # 437 ]

Puntjes gesloten: - van de bobine is rechtstreeks met massa verbonden. Op de - van de bobine meet je dan een spanning 0. Puntjes open: - van de bobine niet met massa verbonden. Je meet dat + 12 op de - van de bobine, net als op de + van de bobine.
DriverD haalt spanning en stroom door elkaar.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 12 februari 2011 06:26 PM
  [ # 438 ]

Zo, de motor loopt, voor het eerst in 2 jaar. Contactpuntjes waren gecorrodeerd, ook al waren ze nieuw. Even opschuren, afstellen, monteren, starten en lopen Smile

Filmpje volgt!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 12 februari 2011 06:27 PM
  [ # 439 ]

Mooi, mooi, mooi!!!

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 12 februari 2011 07:20 PM
  [ # 440 ]
jantje1948 schreef:

Puntjes gesloten: - van de bobine is rechtstreeks met massa verbonden. Op de - van de bobine meet je dan een spanning 0. Puntjes open: - van de bobine niet met massa verbonden. Je meet dat + 12 op de - van de bobine, net als op de + van de bobine.
DriverD haalt spanning en stroom door elkaar.

Waar heb ik het over stroom gehad?

Citroen!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 februari 2011 08:20 PM
  [ # 441 ]

Dat bedoelde ik nou net. Je had het over spanning in plaats van stroom. Tenzij je spanning meet van de polen van de bobine tov van elkaar natuurlijk. Dan meten we dus op een verschillende manier. Als de puntjes dicht zijn loopt de stroom door de bobine via de puntjes naar massa en is de - van de bobine dus rechtstreeks verbonden met massa. Dan meet ik daar dus een spanning 0, aangezien ik spanningen altijd meet tov massa.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 12 februari 2011 08:27 PM
  [ # 442 ]

En wat meten we met de multimeter?

Citroen!

Profiel  
 
Gepost: 12 februari 2011 08:32 PM
  [ # 443 ]

Meters in meervoud?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 12 februari 2011 08:40 PM
  [ # 444 ]

Bijna goed!
Jantje nog een poging doen?

Citroen!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 februari 2011 08:54 PM
  [ # 445 ]

Zie post #441. Simpele natuurkunde, tenzij we natuurlijk een verschillend begrip hanteren voor “puntjes open”.
Maar het is natuurlijk fijn dat de gs weer loopt!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1337
Geregistreerd: 30-11-2009

Gepost: 12 februari 2011 09:03 PM
  [ # 446 ]
mkatgert schreef:

Contactpuntjes waren gecorrodeerd, ook al waren ze nieuw.

Maar je wist toch dat je nieuwe onderdelen niet kan vertrouwen Laughing
Maar gefeliciteerd met het lopen, ook namens Michiel (nogmaals).

Adri

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 12 februari 2011 09:24 PM
  [ # 447 ]
mkatgert schreef:

Zo, de motor loopt, voor het eerst in 2 jaar. Contactpuntjes waren gecorrodeerd, ook al waren ze nieuw. Even opschuren, afstellen, monteren, starten en lopen Smile

Filmpje volgt!

Mooi, mooi! very good
Ik ben benieuwd naar het filmpje.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 13 februari 2011 12:16 AM
  [ # 448 ]
jantje1948 schreef:

Zie post #441. Simpele natuurkunde, tenzij we natuurlijk een verschillend begrip hanteren voor “puntjes open”.
Maar het is natuurlijk fijn dat de gs weer loopt!

Jij hebt het over stroom, ik niet. Bovendien is het logisch dat je spanning meet, geen stroom. Dus waar je vandaan haalt dat ik stroom en spanning door elkaar haal?
Mooi dat ie loopt, inderdaad.

Citroen!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 13 februari 2011 01:12 AM
  [ # 449 ]

“Op het moment dat de puntjes gesloten zijn, staat er spanning op de bobine. Puntjes open: spanning onderbroken, dan piekspanning. Duidelijk?”

Hierdoor. Als je het over de - van de bobine hebt klopt dit niet. Ik ging er niet van uit dat je het over de + van de bobine hebt, want daat staat altijd spanning op.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 13 februari 2011 05:39 AM
  [ # 450 ]

very angry

Verhelderend: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zelfinductie

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
 
30 van de 34
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook