Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 09-07-2008
- Xsara break ligne prestige
Hallo allemaal, eerst mezelf hier in de Xsara groep mij voorstellen.
Ik heet Rene,39 jaar en ben woonachtig te Nieuw-Buinen. Gisteren heb ik een Citroen Xsara Prestige 1.6 Break gekocht. Hiervoor bereed ik (spijtig genoeg) een Fiat Marea Weekend waar ik niet veel geluk mee heb gehad. Daarvoor heb ik enkele jaren gereden in een 2-tal BX-en. Gelukkig nu weer terug in een Citroen en wat voor eentje, een pracht exemplaar waar men goed zuinig op is geweest. De vorige eigenaresse is bekend bij de C5club. De kleur van deze mooie Xsara is rood (metalic). De wagen heeft bijna 209000km gelopen, maar daar is echt totaal niets van te merken. Het enigste wat er aan deze auto scheelt is dat de dashboardverlichting kapot is (brand maar 1 lampje meer in het instrumenten paneel) en de kofferklep wil niet op slot, niet met de sleutel en niet met de AB. Nu heb ik iets gelezen over sleutel in contactslot, knopje drukken (2 seconden) en dan zal de claxon moeten klinken en zou het moeten werken. Maar helaas geen claxon die klinkt en geen kofferbak die op slot kan. Misschien heeft iemand nog een tip of idee wat dit zou kunnen zijn? Kenteken van de Xsara is XX-HX-55.
Groet,
Rene
Citroen C4
03-TN-GB
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Dat van die sleutel en de claxon werkt alleen op latere types Xsara, niet op die van jou.
Staat het slot schuin? Dan gaat ‘ie niet mee met de centrale vergrendeling. Sowieso moet je de klep met de sleutel wel open kunnen krijgen. Wellicht is het slot stuk.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
hallo rene, welkom op het forum, ik ga morgen mijn xsara 1600-16V, bij de garage ophalen, heb vroeger ook franse auto,s gereden, simca-horizon, en peugeot, dat comform van die auto’s is blijven hangen, dus na jaren japans en taiwanees te hebben gereden,(stuiterbakken)na een proefritje in de xsara meteen verkocht, en aangeschaft, een hatchback uit nov,2002, voor 3000euro, en een hoop opties standaard. van die achterklep zal toch wel in het instructieboekje staan, heb hier op het forum begrepen dat ie in een bakje moet zitten onder de pagagiers stoel.
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 09-07-2008
- Xsara break ligne prestige
2d schreef:Dat van die sleutel en de claxon werkt alleen op latere types Xsara, niet op die van jou.
Staat het slot schuin? Dan gaat ‘ie niet mee met de centrale vergrendeling. Sowieso moet je de klep met de sleutel wel open kunnen krijgen. Wellicht is het slot stuk.
Zou kunnen dat het slot kapot is, volgens de vorige eigenaresse is hij er vorig jaar spontaan mee opgehouden. Het slot staat recht, sleutel gaat er ook prima in, kan hem alleen niet draaien, geen beweging in te krijgen. Zou hij ergens kunnnen blokkeren dat er iets in de weg zit zeg maar…?
Citroen C4
03-TN-GB
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 09-07-2008
- Xsara break ligne prestige
beremans schreef:hallo rene, welkom op het forum, ik ga morgen mijn xsara 1600-16V, bij de garage ophalen, heb vroeger ook franse auto,s gereden, simca-horizon, en peugeot, dat comform van die auto’s is blijven hangen, dus na jaren japans en taiwanees te hebben gereden,(stuiterbakken)na een proefritje in de xsara meteen verkocht, en aangeschaft, een hatchback uit nov,2002, voor 3000euro, en een hoop opties standaard. van die achterklep zal toch wel in het instructieboekje staan, heb hier op het forum begrepen dat ie in een bakje moet zitten onder de pagagiers stoel.
Dank je beremans, zal straks eens gaan kijken naar dat bakje onder de bestuurdersstoel. Mij nog niet eens opgevallen dat daar een bakje zit…... Dit is mijn 3e franse auto, heb al van alles gereden, van ford tot bmw. de laatste auto’s, Citroen BX, Toyota Carolla, Ford Focus, Citroen BX(zl-41-rv), Fiat Marea(wat een miskoop) 7 maanden in gereden en niets anders dan ellende. En nu de xsara break van 1999, gekocht voor 900 euro (zonder inruil) bij emile bakker in nieuw-weerdinge. Via email contact gehad met de vorige eigenaresse en een eerlijk verhaal gekregen over de wagen en zo te zien te horen en te merken heb ik geluk met deze fijne wagen. Paar kleine probleempjes zoals het slotje, maar dat is vast op de een of andere manier wel weer op te lossen.
Mocht het slotje defect zijn, kan hier een andere in geplaatst worden en loopt deze dan ook weer via de AB op CV?
Citroen C4
03-TN-GB
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 09-07-2008
- Xsara break ligne prestige
Hallo allen,
Het probleem met de slot is gedeeltelijk opgelost. Heb hem eerst ingespoten/gesmeerd met Quickclean (spulletje van m’n werk) paar minuten gewacht, sleutel erin en jawel, met de sleutel gaat hij weer open en op slot! Vervolgens de kleppen eraf geschroefd zodat ik bij het slot kon aan de binnenkant. Ook daar alles gereinigd en ingespoten. Toen testen met de AB, geen reactie….. stekkertje eraf, multimeter op het stekkertje en kon spanning meten zodra ik op de knop van de ab drukte. Hieruit mag ik concluderen dat de servo (dat zwart ding) defect is? Zo ja, heeft iemand een idee wat zoiets mag kosten? Zelf vervangen is goed te doen denk ik…..
Citroen C4
03-TN-GB