Oké,de kogel is door de kerk…
We hebben twee auto’s, voor de deur staan..
We hebben er echt geen twee nodig, dus er kan er eentje weg…
De Fiat heeft 80.000km gelopen heeft een 1.2 16V motor en een heerlijke hitteflipper (airco)
Ik verwacht daar 4000-4500 Euro voor te vangen
Als ik de Xantia er dan ook maar meteen uitgooi..(ik verwacht zo 2500+ te vangen) incl. nieuwe koppeling….Dan heb ik ongeveer 6500-7000 euro.
De Xantia is uit 96 en heeft 240.000 op de klok..geen lekkage, geen overmatig oliegebruik.(koppeling word gedaan)
Ik ga dus op zoek naar een Xantia Break type 2
Dan word het overwegen wat het beste is..
We rijden zeker 25.000 per jaar, dus wat is slim?
Gas wil ik niet.
Dus of een 1.8-2.0 16V
Of een 90-110 Hdi
of een TD?
Go ahead en shoot
Zo’n bak zoals Renz en dan in break uitvoering? Maar dat is gewoon omdat ik die erg lekker vind rijden, en Renz zegt dat ie nog behoorlijk zuinig is ook.
Heb er verder niet te veel verstand van eigenlijk ops:
Caroline81 schreef:Zo’n bak zoals Renz en dan in break uitvoering? Maar dat is gewoon omdat ik die erg lekker vind rijden, en Renz zegt dat ie nog behoorlijk zuinig is ook.
Heb er verder niet te veel verstand van eigenlijk ops:
Idd. Met dat kilometreage kun je beter gaan dieselen. Afhankelijk van je motoreisen en budget zou ik kiezen voor een 90 of 110 pk HDI. Als je uit een 1.8 komt zal een 90 pk HDI nog wel gaan denk ik. Maar beetje extra is natuurlijk niet te versmaden, dus als je het je kan veroorloven en je kan wat moois vinden zou’k voor de 110 gaan.
Wel zonde dat het perse een break moet zijn: dit is toch ook een hele leuke berline ?
Ja, ongeveer…die van Renz rijdt heerlijk..trekt ook super onderin…
Alleen een rammel bij de wielen
(opgelost ) zaten maar 8 boutjes los..
een kniesoor…..........
Marten,
lelijke kleur zeg..maar verder….mooi…
Break is handig, maar nodig?
Adviezen dus welkom!
René van Maren schreef:Marten,
lelijke kleur zeg..maar verder….mooi…
Break is handig, maar nodig?Adviezen dus welkom!
Over smaak valt niet te twisten. Hehe, als ik mijn BX nu echt getotald had was t misschien voor mij nog een leuke kar. Al moet bij mij de ware passie voor de Xantia nog ontbranden (probeer mijn mening over de Xantia voorzichtig te brengen).
Ik weet niet of je een break nodig hebt, dat moet je zelf beoordelen. Ik vind het soms wel handig, maar eigenlijk kan je alles met een berline. Zal voor de Xantia niet anders zijn, bijv.
Eh…ik zie de kids en de hond niet
René van Maren schreef:Marten,
lelijke kleur zeg..maar verder….mooi…
Break is handig, maar nodig?Adviezen dus welkom!
Kleine meisje worden groot… en gaan steeds meer rotzooi meeslepen. Een break is dus eigenlijk wel errug handig lijkt me. Daarbij je hond moet ook een plekkie hebben. Lekker burgerlijk een break nemen dus!
Of begrijp ik de strekking van je post niet goed?
Caroline81 schreef:René van Maren schreef:Marten,
lelijke kleur zeg..maar verder….mooi…
Break is handig, maar nodig?Adviezen dus welkom!
Kleine meisje worden groot… en gaan steeds meer rotzooi meeslepen. Een break is dus eigenlijk wel errug handig lijkt me. Daarbij je hond moet ook een plekkie hebben. Lekker burgerlijk een break nemen dus!
Of begrijp ik de strekking van je post niet goed?
Schroef er dan wel een trekhaak onder (caravan, paardentrailer). Hond en berline is niet handig, zeker niet als de kids nog mee moeten.
Tis maar een klein bessie hoor..zit toch meestal bij de voeten..
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Type 2 Break diesel, kan wel uit met >25.000 km/j. En qua motor, 110HDi is natuurlijk het leuks maar 90 HDi en zelfs 19TD is geen probleem hoor. Als ie maar heerlijk rijdt
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Als je uit een 1.8 komt zal een 90 pk HDI nog wel gaan denk ik. Maar beetje extra is natuurlijk niet te versmaden, dus als je het je kan veroorloven en je kan wat moois vinden zou’k voor de 110 gaan.
Rene, ga eerst met beide HDi’s rijden. Het scheelt qua power wel iets en qua kruissnelheid op de autobahn 10 tot 15 km/u (165/170 om 180) maar om een goed uitgeruste 90 te laten staan daarvoor?
Het ruimtegevoel van de Break is behoorlijk groter voor de achterpassagiers, de ruimte an sich achter de achterbank is forser.
Als je een mooie 110 Exclusive Break tegenkomt is dat mooi, maar een 90 ‘Plus’ zou ik niet per sé laten staan. Met het geld wat je uitgeeft moet je toch al richting een 2000 / 2001 exemplaar gaan m.i. Is import een optie, en ga je nog stiekum naar een 2001 C5 Break kijken?
90 is ook goed hoor…
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Mijn breakie was 7000 euro en toen 5 jaar oud bij een cit dealer met veel opties. Een jonge break diesel moet dus zeker binnen het budget liggen
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
maarruh stel, je gaat echt voor burgelijk en hangt er een caravan achter…
Heb je dan meer aanminder pk of hoger altijd beter? heb dat hoge/lage koppel verhaal nooit zo begrepen. ops:
Caravan?