Totaal aantal Berichten: 10376
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja, dat kan. Dan is de speaker waarschijnlijk overbelast geweest.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Duidelijk, ze zijn inmiddels ook al aardig op leeftijd volgens mij, dat zal ook wel meespelen
Dan maar op zoek naar iets anders leuks dat een beetje hetzelfde formaat heeft.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De nieuwe speakers zitten erin.
De muziek kan weer aan
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
En waarmee laat je je in de toekomst in je oren tetteren?
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb het wel een beetje simpel gehouden.
Ik heb er nu setje Pioneer TS-E6902i in zitten. (360 Watt)
Het klinkt in elk geval prima. Vandaag kon ik het volume gewoon weer langere tijd harder zetten, het probleem lijkt in elk geval opgelost
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
In de hoedenplank?
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja de gaten zaten er al van de oude speakers waar er dus 1 van stuk was.
Het verhaal staat op de vorige pagina denk ik
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Net even een rondje gereden, Rotterdam, Den Haag, Amsterdam, Utrecht en weer terug naar Rotterdam.
Wat blijft het een fijne auto om in te rijden
Ik heb het idee dat er steeds meer mensen omkijken als je met de CX voorbij komt.
@Arjan: dat geloof ik graag, ik kom ook steeds meer mensen tegen die vroeger een CX niets vonden hun mening drastisch hebben bijgesteld, in positieve zin nadat, ze een ritje hebben gemaakt in een CX.
Heel bijzonder,je rijdt over een gladgestreken weg en nog wat meer kreten in die trant, maar dat wisten wij allang dat onze voitures hun tijd ver vooruit zijn.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zaterdag de CX weer eens gewassen en gestofzuigd, dat geeft direct even een andere auto
Gister even een flinke rit gemaakt, denk zo’n 200 km.
Voor de rit even de banden opgepompt want de voorbanden hadden een dikke wang onderin. Nu gebeurt dat voor best wel vaker. Nu maar eens goed gekeken wat de druk was die nog in de band zat. 1.4 en 1.8 bar
Dat is natuurlijk wel erg weinig…
De banden dus even iets harder gezet dan normaal, op 2.5 bar (2.3 wordt opgegeven en ik doe normaal 2.4).
Ik was wel direct de lichte trilling in het stuur kwijt die ik soms op de snelweg had, nu liep alles mooi stabiel in een korte sprint tot boven de 170.
Ook duidelijk merkbaar dat riggels in de weg weer goed voelbaar waren, dat was met de zachte banden bijna weg.
Ik ga die voorbanden de komende tijd maar eens in de gaten houden…
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Dat probleem heb ik ook wel een beetje. Het verrast steeds weer dat de banden wat druk kwijt zijn op een moment dat het niet uitkomt. Lijkt ook wel dat het sneller gaat als het koud is. Of het nou aan de ouderdom van de banden ligt of aan de afdichting band-velg?
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
marcelka schreef:afdichting band-velg?
dat is goed mogelijk !
beetje corrosie langs de velg, en de band sluit niet maximaal aan.
ik had er een, heb die band er toen na laten `kitten` tussen velg en band (daar hebben ze speciaal spul voor). toen was ´t goed, geen drukverlies meer !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het is idd mogelijk de velg, maar ik zag dat dit aan de buitenkant een redelijk strakke velg is. Zeker niet de slechtste.
Anders zal het de band zelf zijn, die is ook niet al te nieuw meer. Maar ja, nog wel een hoop profiel
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Ik heb nog even op die “kit” gegoogeld. Bead seal schijnt dat te heten op z’n professioneel.
Ga ik met de 2 voorste velgen maar eens proberen.
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
@Arjan: Het beste kun je de band eraf halen de binnenkant van de velgranden GOED schoon schuren, met schuurlinnen desnoods spuit je de binnenkant in met een blanke arylaat verf die van de Action is goed genoeg hiervoor, band op de velg zetten of laten zetten en de lekkage is weg, al het andere zijn lapmiddellen, moet je niet willen.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS