Bedankt jongens. Auto is inmiddels weg bij de dealer. Zij komen er toch niet achter.
Van het weekend slepen naar de man waar ik hem ook heb gekocht. Hij voelt zich verantwoordelijk en wil me helpen.
Geld van de dealer bijna volledig terug gekregen.
Waar heb jij die ECU gevonden voor 2 tientjes overigens of liggen die ECU’s wel op meerdere slopen.
Totaal aantal Berichten: 678
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Oke, ik dacht dat als de nummers op de ecu overeen komen je ze kunt uitwisselen, en aangezien ik in zwolle woon dacht ik van, das lekker dichtbij deventer.
Maakt niet zo veel uit, ik hoop dat je de problemen kunt verhelpen, er is niets vervelender dan een auto die het niet doet!
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
Totaal aantal Berichten: 816
- Xsara diffrence 2
je moet zowie zo de nummers vergelijken dat altijd en op elke sloop staat wel een zx 1.6i waaar je hem uit kunt halen dat is echt 2 tellen werk zwarte kap er af ecu omhoog schuiven stekker los en tada je hebt hem alleen weet ik natuurlijk niet of elke sloop 20 tientjes rekent maar goed die dingen kosten 1000€ nieuw dus het kan alleen maar meevallen 2e hands.
fijn weekend moet vandaag weer naar diemen dus voor de spotters en mede forumers tot ziens
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
ecu van de sloop gehaald; daar doet ie het ook niet op.
Dus boubine uitgesloten en de ecu ook.
Iemand nog ideeen wat het zou kunnen zijn??
- Xsara diffrence 2
ZX Break groen metallic schreef:ecu van de sloop gehaald; daar doet ie het ook niet op.
Dus boubine uitgesloten en de ecu ook.
Iemand nog ideeen wat het zou kunnen zijn??
tjeeesus dit gaat nog lastig worden voor je
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Totaal aantal Berichten: 2777
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Oei, dit kan een fijne speurtocht worden.
Draadbreuk(en) in de kabelboom? Contactslot brak? Slecht(e) massacontact(en)? Gecorrodeerde stekker(s)?
Staat er spanning op de bobine op de momenten dat ie het niet doet?
Vreemd dat er geen storing wordt opgeslagen. Als het managementlampje heeft gebrand had ie dat wel moeten doen.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Nog geen idee. De garage waar ik hem heb gekocht mag daar naar gaan zoeken.
De citroen dealer zei in ieder geval dat ze weinig kunnen met de meldingen die uit een ZX komen.
we wachten af….
Ken niet de 1.6i motor niet qua management. Zit hier toevallig niet een bruin dubbel relais in welke spanning op de bobine & brandstof pomp zet?
Is uberhaupt door de garage gekeken of de injectoren/bobine spanning krijgen?
Als het goed is, zit deze ook bij de 1.6i XU motor, net als bij bijna alle andere motoren.
Volgens mij heb ik zo een ding nog liggen, zou uit een 1.6i sloper komen uit 91.
Dat is er ook 1 die ik ook verdenk omdat mijn vader en ook ik de benzinepomp niet horen en men het hier bij de dealer ook al over had.
Er zitten 2 boxen in de motorruimte waarbij in de ene de ECU zit en in de andere 2 blokjes inderdaad.
Wellicht dat dit die relais zijn.
Maar goed hij staat nu bij diegene waar ik hem heb gekocht. Ik zal hem vandaag aan het eind van de dag eens even bellen.
- Xsara diffrence 2
probeer deze is http://link.marktplaats.nl/423179688 dat is er eentje
Zit deze dan in 1 van de kastjes onder de motorkap??
Bij een 16V zit ie hier:
(rechtsonder, het bruine relais)
- Xsara diffrence 2
bij een 1600 dus op precies de zelfde plek
mmmmmmmmm Garage gebeld….
Hij denk toch aan de computer. Ik zeg die heb ik gecheckt. Hij zegt heb je ook naar de nummers gekeken dan. Ik zeg nee.
Hij zegt dat die nummers essentieel zijn anders loopt ie niet.
Mijn nummers waren in ieder geval niet hetzelfde.
Is hier iets bij jullie van bekend…..