Caroline81 schreef:maarruh stel, je gaat echt voor burgelijk en hangt er een caravan achter…
Heb je dan meer aanminder pk of hoger altijd beter? heb dat hoge/lage koppel verhaal nooit zo begrepen. ops:
Verschil koppel/pk.
Koppel is kracht. (Nm) Vermogen is letterlijk de hoeveelheid koppel die je bij een bepaald toerental kan leveren. (pk/kw)
Een olifant heeft veel kracht, maar kan het maar met weinig toeren(of snelheid) leveren en heeft dus toch maar een beperkt vermogen.
Vergelijk het met krachttraining of RRM spinning.
Een (turbo)dieselmotor heeft vaak weinig vermogen, maar kan wel veel kracht leveren. Is dus goed in krachttraining.
Een benzinemotor heeft vaak wat meer vermogen, maar kan minder kracht leveren. Dit is dus meer een RPM spinning typje.
Het maximale vermogen komt in de regel pas vrij als de motor zijn maximale toerental draait. Aangezien je een motor meestal bij veel minder toeren gebruikt dan het maximum toerental heb je vaak meer aan een veel koppel dan aan veel vermogen.
Oké menno…7000 voor de C5
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
René van Maren schreef:Caravan?
Wat is daar nu weer mis mee???
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
jij schreef::neenee
Ik schreef:
Deze ziet er niet verkeerd uit ... zo te zien vrij luxe ... regensensor hoort iig bij luxe pakket ...
zekers..
zandvoorta schreef:René van Maren schreef:Caravan?
Wat is daar nu weer mis mee???
niks. wil ik alleen niet…trekhaak/parkeersensor is een pré.
René van Maren schreef:zandvoorta schreef:René van Maren schreef:Caravan?
Wat is daar nu weer mis mee???
niks. wil ik alleen niet…trekhaak/parkeersensor is een pré.
Caravan sucks Maar een trekhaak is altijd handig als je kinderen uit huis gaan en je hun boedeltje naar een kraakpand mag brengen.
Ik heb een fietsendrager…trekhaak moet dus…
Die van Renard is niet gek zeg…maar ik denk dat ie boven de begroting is..
Lekker…
en een mooie ook..
We zijn al aardig rond…
moet het nog ff uitwerken met die twee oude wagens
tonight…
echt wel!
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Ik zou niet zo snel voor een diesel gaan met dat jaarkilometrage….Dan vind ik meer dan 40.000 km overtuigender. Daarnaast dit: de laatste serie XUDturbo-motoren (96->) zijn qua betrouwbaarheid wat minder dan die van daarvoor. Regelmatig auto’s gehad met cilinderkopproblemen. HDi motoren zijn natuurlijk erg prettig, maar het zal lastig zijn om een goed onderhouden HDi break met een aantrekkelijke kilometerstand te vinden voor een prettige prijs. Overigens zou ik eerder gaan voor een 90pk versie dan voor een 110pk, want die versnellingsbak van een 90pk schakelt mi veel fijner. Ander relatief probleem is dat je als je er een vindt die wel een mooi aantal kilometers gedraaid heeft (<- 150.000), snel tegen een distributieriem aanloopt die vervangen moet worden (160.000).
Een 1.8 of 2.0i 16v die de 120.000 beurt al gehad heeft, lijkt mij een goede optie. Vaste lasten die te overzien zijn, een fijne motor/bak-combinatie ook een prima “trekpaard” voor de sleurhut.
Ik kwam er een tegen bij een van de vaste adverteerders…..
marktplaats advertentie
Ik zou gewoon veeeeeel gaan proefrijden, das altijd leuk
Succes, Martijn
sleurhut wil ik niet…
30,000km per jaar kom ik netto op 1100 euro goedkoper met de diesel
Martijn de Ruijter schreef:Overigens zou ik eerder gaan voor een 90pk versie dan voor een 110pk, want die versnellingsbak van een 90pk schakelt mi veel fijner.
Ik heb ze allebei voor de deur staan en ben het heel erg ONEENS met deze uitspraak. De kabelbediende bak is in goede staat een heerlijke klik-klik bak i.t.t. de BE3.
Martijn de Ruijter schreef:
Ik zou gewoon veeeeeel gaan proefrijden, das altijd leuk
Daar kan ik volledig mee instemmen