Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Het is meer een soort Racing Green. Misstaat verder niet…
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 13-02-2011
- Ami 6 Break Commerciale (1965)
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Exclusive
- Traction Avant 11 BN (1954)
jantje1948 schreef:Van mij ook welkom. Reken maar op het volgende: nieuwe uitlaatkleppen (massief), distributiekettingen, kettingspanner, curved limiter, ook de andere kettinggeleiders, pakkingset, waterpompseal, klepspeling, nokkenassen op tijd zetten, airco in orde laten brengen. Misschien schiet mij straks nog eea te binnen. Als je zelf een ervaren sleutelaar bent bespaart het wel enorm op de kosten. Als de uitlaat verrot is raad ik je een rvs aan. Is €1000, terwijl de gewone toch ook zo’n €700 is. Als je gaat kijken, neem dan asjeblieft een kenner mee. Daar zijn er wel een aantal van op dit forum. Verder raad ik je aan om je op dit forum goed in te lezen in diverse draadjes. Bv van waterman, boogaard en mijzelf. (houdt je een paar avonden van de straat
Dankjewel Jantje. Ik sta weer met beide benen op de grond. Bedoel je ook te zeggen dat je er bij iedere SM uit Frankrijk (of elders niet NL) vanuit kunt gaan dat deze zaken nog niet gebeurd zijn?
Totaal aantal Berichten: 10347
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Alleen als het aantoonbaar is met facturen. Bij die van mij werd 1,5 jaar geleden ook gezegd dat de voor-voorgaande eigenaar dat had laten doen zonder bon (vanwege BTW).
Was dus niet gedaan. Maar als je dat allemaal zelf doet en de rest is goed is het qua kosten toch niet zo vreselijk dramatisch. De zaken die ik genoemd heb voor de motor kostten aan materiaal zo’n €1500. De airco kostte me zo’n 350. Ik heb daar gelijk een nieuw filter/droger in laten zetten en een veiligheidsschakelaar voor teveel/weinig druk. Als je zelf een ervaren sleutelaar bent kun je, met adviezen/hulp van diverse mensen van het forum een eind komen.
ps: de meeste genoemde bedragen gaan er van uit dat je niets zelf doet en dat de distributie gedaan wordt met uitgebouwd blok (ik heb het gedaan met blok erin; gaat net!)
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
marcovandernoordaa schreef:Dankjewel Jantje. Ik sta weer met beide benen op de grond. Bedoel je ook te zeggen dat je er bij iedere SM uit Frankrijk (of elders niet NL) vanuit kunt gaan dat deze zaken nog niet gebeurd zijn?
De bevindingen tot nog toe zijn dat SM’s uit Frankrijk doorgaans geen modificaties hebben gehad. Fransen houden het liever origineel. Als een SM bij onder meer Regembau is geweest, heb je kans op modificaties. Ik ben een paar keer tegen gekomen dat auto’s daar vandaan modificaties hebben gehad.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Om te voorkomen dat we in dit draadje weer een heel verhaal krijgen over waar op te letten bij de aankoop van een sm, welke modificaties je wel en niet moet hebben enz enz, stel ik voor dat Marco van de Noordaa even een eigen topicje gaat openen om zijn zoektocht te bespreken. Dan kunnen we hier on-topic blijven met het voorbij laten komen van “Te Koop” gespotte SM’s en heeft Marco alles overzichtelijk in zijn “eigen” topic staan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Welkom Marco! ja de franse sm’s zijn in regel niet gemodificeerd… kijk goed rond en domme vragen zijn er niet! regembeau is in regel een pak duurder dan andere wagens en ik heb er zowel positieve als negatieve verhalen over gehoord…
Veel succes!
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En nu weer ON-topic verder aub! Ik heb even een topicje opgezocht waar Marco een aantal goede tips kan lezen:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/205439/P0/
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25613
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1973-CITROEN-SM-/280630019211?pt=US_Cars_Trucks&hash=item4156da448b
met werk… Wel maar 560 dollar..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dankbaar werk als er een 3 liter blok in zit. Ik zou ze allemaal willen redden. Helaas heb ik geen geldboom…..
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Voor vakantieverhalen verwijs ik u volgaarne naar het Cafétopic.
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Was deze Amerikaan als eens voorbij gekomen?
Ziet er netjes uit, maar ja daar moet je waarschijnlijk nog een hoop geld insteken, zeker als je een EU neus wil…
Meerdere keren…........
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
tilanus schreef:
Voor vakantieverhalen verwijs ik u volgaarne naar het Cafétopic.
Sorry. Ik liet me verleiden vanwege jeugdsentiment.
Waren deze auto’s al voorbij gekomen? http://www.citroensmclub.nl/pages/39053/Advertenties.html Met name de tweede lijkt me een interessante auto gezien de prijs en de al uitgevoerde modificaties. Wie zocht er ook weer één ?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De eerste auto op die smclub lijst, de donker grijze amerikaan, is een bekende. Ik heb daar met een collega de motor van gedaan. De kilometerstand is echter geen 29.000 maar gewoon 129.000 mijl. Een mooie auto die erg goed reed!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Mmmmmm lijkt wel een gevalletje van 2 keer linker buitenspiegel
http://www.leboncoin.fr/voitures/176480088.htm?ca=12_s
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.