Hallo allemaal,
Na jaren weereens een BX gekocht ( ik heb al een trs, tri en tweemaal een 14re gehad ). Auto ziet er prima uit en er zit een pak rekeningen bij. Maar nu het probleem : De carburateur. Deze is versleten maar het lukt niet om een ander exemplaar te vinden, maar wellicht dat iemand hier wel een antwoord weet. De Citroengarage waar ik hem gekocht heb komt maar niet met een oplossing, en ik heb de auto toch echt gekocht om te rijden. Iemand tips waar je zoiets kan krijgen, of een revisiesetje ?
Met vriendelijke groet, Mike.
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
volgens mij kan je een visa carb gebruiken is namelijk hetzelfde.
Pimperklaas schreef:volgens mij kan je een visa carb gebruiken is namelijk hetzelfde.
Zo simpel is het denk ik niet. Ik heb deze ochtend wel 10 sloperijen gebeld en nergens hebben ze zo’n ding. Aangezien het allemaal Citroen sloperijen zijn, had iemand dat allicht geweten.
Een BX 14tu motor met carb is niet zo lang geleverd, dus een andere carb vinden is nogal moeilijk denk ik…
Ik zou er gewoon injectie op zetten, van een iets modernere 14 TE, scheelt een hoop ergenissen
Over revisie van de carb: Neem eens contact op met BCCP in Gramsbergen, daar kan je revisie sets krijgen, of desnoods de carb laten reviseren.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Van carb naar injectie? Zonde!
Volgens mij is dit wat je nodig hebt.
Wat zijn de symptomen trouwens?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Euh… vergissing, deze is voor een 150A blok en niet voor een TU, en die heb je denk ik?
Hoe dan ook, die vind je ook op ebay!
patje74 schreef:Euh… vergissing, deze is voor een 150A blok en niet voor een TU, en die heb je denk ik?
Hoe dan ook, die vind je ook op ebay!
Er zit bij mij een weber carb op. Symptomen zijn dat hij helemaal niet wil starten en als hij eenmaal loopt is de acuu vrijwel leeg en loopt hij ontzettend onregelmatig stationair. Als alles eenmaal op temperatuur is, zijn er eigenlijk geen problemen meer behalve stationair lopen. De garage waar hij nu staat heeft op ebay gezocht, maar niets kunnen vinden. Dat wasgebeuren is versleten en een membraam ook.
Waarom is het ombouwen naar een monopoint injectie zonde ? Zoals ik nu begrijp ben je dan van heel wat problemen af. Of is dat om de auto in oroginele staat te houden ?
In ieder geval allemaal bedankt voor jullie adviezen, groet Mike.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Waarom zonde? Tsja, dat is eigenlijk persoonlijk. Natuurlijk loopt een injectie efficiënter, maar er is geen injectie die je het gevoel geeft dat je krijgt als je tegen de 2e trap aan zit, die een bepaald geluid geeft als je gas geeft, dus eigenlijk het carburateurgevoel geeft. En IK vind dat veel lekkerder dan injectie.
Goed, ontopic. Het is dus de choke die stuk is. Ik zou hem gewoon ombouwen naar een handchoke.
patje74 schreef:Euh… vergissing, deze is voor een 150A blok en niet voor een TU, en die heb je denk ik?
Hoe dan ook, die vind je ook op ebay!
Ik heb het blok met het inlaatspruitstuk aan de achterkant van de motor ( als je voor de auto staat ) Weet je dan zo welke motor het is ? Zoja, zou je me een plezier kunnen doen en een linkje naar ebay plaatsen waar ik een revisiesetje kan krijgen. Alvast bedankt.
patje74 schreef:Waarom zonde? Tsja, dat is eigenlijk persoonlijk. Natuurlijk loopt een injectie efficiënter, maar er is geen injectie die je het gevoel geeft dat je krijgt als je tegen de 2e trap aan zit, die een bepaald geluid geeft als je gas geeft, dus eigenlijk het carburateurgevoel geeft. En IK vind dat veel lekkerder dan injectie.
Goed, ontopic. Het is dus de choke die stuk is. Ik zou hem gewoon ombouwen naar een handchoke.
Die optie is me bekend, maar aangezien we geen nieuwe pakkingen konden krijgen… Is dat ombouwen naar een handchoke ook te krijgen als een set ? Of moet je dan ook overal de onderdelen bijelkaar scharrelen ? Groet Mike.
( ik weet dat ik veel vragen stel, maar ik heb de bx nu drie weken en er maar 1 dag mee kunnen rijden)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dan heb je een TU blok. Verdorie, ik heb daar eens een compleet setje van gehad… Ziet het er zo ongeveer uit?
patje74 schreef:Dan heb je een TU blok. Verdorie, ik heb daar eens een compleet setje van gehad… Ziet het er zo ongeveer uit?
De dynamo zit links van de motor in ieder geval. Misschien kun je wat met deze gegevens : abe/nr c943/2 . vf7xber0006er9469 Ik zie nu de foto, maar dat ziet er heel anders uit. In ieder geval die buizen niet. Kan ik een foto naar je sturen met de PB ?
Groet Mike.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Foto heb ik inmiddels gefikst, kijk nog eens (F5).
patje74 schreef:Foto heb ik inmiddels gefikst, kijk nog eens (F5).
Ik had mijn bericht al aangepast, maar bij mij ziet het er anders uit. Ik heb wat info in bovenstaande reactie staan, misschien weet je het daar uit te halen ?
Groet Mike.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
patje74 schreef:keyser soze schreef:Kan ik een foto naar je sturen met de PB ?
Je kunt hier wel een afbeelding plaatsen, zie de afbeelding hieronder.
Met je nummer kan ik niets terugvinden.
Ah, die optie had ik niet gezien, ik heb het even zo gedaan :