Gebruikerservaring C6
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1338
Geregistreerd: 30-11-2009

Gepost: 11 februari 2011 04:22 PM

Misschien wel aardig om deze eerlijke en onverbloemde gebruikerservaring te lezen:
http://www.gummen.org/forum/showthread.php?6308-Citroën-C5-2006&p=281702&posted=1#post281702
06-02-11 01:18

Adri

KIA Ceed Break 1,6GDI PHEV

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 12 februari 2011 11:25 AM
  [ # 1 ]

Onverbloemd is het, hoewel ik mij afvraag op hoeveel kennis deze mening gebaseerd is. En nog iets: gelukkig is de communicatie op het Citroën-forum duidelijk constructiever!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1338
Geregistreerd: 30-11-2009

Gepost: 12 februari 2011 01:06 PM
  [ # 2 ]

Ja het gaat er soms rauw aan toe op GUMMEN. Maar je moet niet alles serieus nemen. Overigens staat even verderop in hetzelfde draadje een C6 review met een heel andere toon.

Mijn kennis van het Citroën topsegment gaat niet hoger dan de C5, dus ik lees alles met belangstelling, met wat korreltjes zout achter de hand. En dat heb je zeker nodig als ze op GUMMEN over Citroën beginnen

Adri

KIA Ceed Break 1,6GDI PHEV

Profiel  
 
Gepost: 12 februari 2011 11:43 PM
  [ # 3 ]

Ongelooflijk dom commentaar.Wil blijkbaar liever op een keukenstoel zitten in een BMW of MERCEDES.
Blijkbaar niet bekend dat dezelfde versnellingsbak gebruikt word door LEXUS, TOYOTA en VOLVO.

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1338
Geregistreerd: 30-11-2009

Gepost: 15 februari 2011 08:00 PM
  [ # 4 ]

De C6 reviewer heeft zijn eerste bijdrage genuanceerd.

Adri

KIA Ceed Break 1,6GDI PHEV

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 15 februari 2011 08:33 PM
  [ # 5 ]

De lange lijst van dingen die “ruk” zouden zijn, is nog altijd niet erg genuanceerd. Begrijp me goed, de C6 is niet perfect en sommige eigenschappen zijn niet op hetzelfde niveau als die van de beoogde concurrenten. Van de draaicirkel, de automatische versnellingsbak en het navigatiesysteem vind ik ook dat ze beter hadden mogen zijn. Wat de criticaster allemaal over het weggedrag schrijft, verschilt echter totaal van mijn ervaring, die inmiddels 32.000 km op allerlei soorten wegen omvat. Ik rijd regelmatig langere stukken in Duitsland en doe dat ook boven 200 km/h. Ook op kleine weggetjes in heuvelachtig terrein gedraagt de auto zich formidabel. En kasseien: ongelooflijk!

Als je wilt, neem ik graag de moeite om op alle punten te reageren, maar dat doe ik dan wel hier: dat gummen-forum is niets voor mij.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1338
Geregistreerd: 30-11-2009

Gepost: 15 februari 2011 08:44 PM
  [ # 6 ]

Ja dat vind ik prima. Ik heb slechts één keer in een C6 meegereden en heb er wel een zwak voor. Zeker omdat het misschien wel de laatste echte bollenbak is.

Zoals ik al eerder opmerkte, de sfeer op GUMMEN is totaal anders dan op de gemiddelde autosite en niet iedereen kan daar tegen.

Adri

KIA Ceed Break 1,6GDI PHEV

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 februari 2011 09:31 PM
  [ # 7 ]

Ik ben blij dat we hier tenminste op een normale manier onze ervaringen met onze wagens kunnen delen. Wat een vreselijke bende, dat “Gummen”... Hebben ze daar geen mods ofzo?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 16 februari 2011 02:34 AM
  [ # 8 ]

Nu, daar gaan we:

- helt over, behalve in sportstand: overhellen doet de C6 niet, evenmin als de hydractieve XM dat deed
- er zit teveel beweging in de koets bij hobbels, drempels en bruggetjes ed: behalve in de sportstand deint de C6 inderdaad en dat is wennen, het is zelfs goed denkbaar dat niet iedereen daaraan kan wennen
- bochten rijden op tempo kan alleen als de sportstand gebruikt: heeft deze persoon zijn hydractieve systeem gesaboteerd?
- sportstand gebruik je nooit, dus je moet langzaam door bochten, anders vliegt de achterbankpassagier door de zijruiten… Echt bizar hoe langzaam je moet rijden om het comfortabel te houden: opnieuw, heeft deze persoon zijn hydractieve systeem gesaboteerd?
- lijnen rijden op smalle wegen is zoals een buschauffeur ‘lijnen’ rijdt; Ziet er niet uit dus. Ik rij alsof er een caravan achter hangt, door de lange wielbasis, de lange overhang voor en de korte overhang achter. Alleen door laat in te sturen kom je om stoepranden heen. Snelheid ligt dan extreem laag. Erg irritant, want dan komt de automaat ook nog ff irritant doen, waardoor je je altijd moet aanpassen aan de auto. Lukt me wel, maar ik ken weinig auto’s met zo’n uitgebreide “gebruiksaanwijzing”: dit lijkt mij meer te zeggen over de chauffeur dan over de auto
- navi is ruk: functionaliteit van navi is 100% in orde, maar er zijn inderdaad systemen met een mooiere grafische presentatie
- je zit hoog, went wel: instelbaarheid van zetels: lengterichting, hoogte, neiging, lendesteun, hoek van rugleuning, alles traploos, alles electronisch: wat ontbreekt er nog?
- stuur niet goed instelbaar: stuur instelbaar in hoogte en lengterichting, bij Exclusive electronisch en met in-/uitstaphulp
- lampen kunnen niet uit als je dat zou willen, al kwam ik dat van de week in het menu tegen, maar dat menu is nogal Dos 1.0: kan wel degelijk; menustructuren van Audi, BMW, Mercedes en van de C6 ontlopen elkaar niet veel
- radio/geluid is ruk: er zijn audiosystemen met nog meer vermogen, maar ik ben blij met mijn 160 CD’s op de harde schijf en alle (!) passagiers maken positieve opmerkingen over de geluidskwaliteit
- automaat is ruk: als je advertenties scant, kun je vaststellen dat de automaat vaak vervangen is, dus inderdaad een zwak punt; na soortgelijke problemen bij de XM moeilijk te vergeven
- geluid van motor is ruk: de mijne maakt muziek!
- electrische storingen zijn ruk: nog niet geconstateerd
- dat de stijlloze ramen niet altijd goed sluiten is ruk: goed afhangen van de deuren wil helpen; bij mij tot 130 km/h fluisterstil, tot 160 km/h bescheiden suizend, daarboven luider; niet slechter dan bij Duitse coupés met stijlloze zijramen
- dat je korte oneffenheden voelt en hoort is ruk: nog niet vastgesteld
- dealer is ruk, want die kan chronische storingen zoals de rechter buitenspiegel die een eigen leventje leidt niet verhelpen; Citroën-dealer hier is sneller en proactiever dan BMW en Audi en dat zeg ik ondanks dat Audi duidelijk mooiere receptionistes heeft
- leenauto’s zijn ruk: wat zegt dit over de C6? enne, tenzij je bijlapt, krijg je bij VAG ook een Polo
- draaicirkel is ruk (lange wielbasis, lange overhang voor, korte achter is niet ideaal): grote draaicirkel heb ik ook vastgesteld, dus bij bijzondere manoeuvres op kleine ruimte moet vaker gestoken worden
- kleine buitenspiegels is ruk: grote spiegels zoals op laatste generatie A6 zijn ook r*k, want beperken blikveld
- hud is ff wennen, maar ik word er niet zo scheel van als in een nieuwe 5 serie: hoogte, helderheid én inhoud van het head-up display zijn instelbaar: wat ontbreekt er nog?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1338
Geregistreerd: 30-11-2009

Gepost: 16 februari 2011 01:06 PM
  [ # 9 ]

Dank Rens. Is een duidelijk en genuanceerd verhaal.

Adri

KIA Ceed Break 1,6GDI PHEV

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 16 februari 2011 03:14 PM
  [ # 10 ]

Zojuist had ik een lunchafspraak buiten de stad en ik ben daar via kleine weggetjes naartoe gereden om het weggedrag in de bochten nog eens kritisch te testen. Ik wilde de grenzen van de C6 opzoeken, maar heb ze niet gevonden…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 16 februari 2011 03:26 PM
  [ # 11 ]

op zich vond ik de versnellingbak mooi overschakelen ook in kick down…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
C6er
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 27-02-2011

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI exclusive
Gepost: 27 februari 2011 02:15 PM
  [ # 12 ]

Ik rijd nu een jaar in mijn 2.7 hdi en na ruim 35.000 km rest maar 1 conclusIe: nooit meer iets anders!  Hiervoor reed ik een Pluriel, dus de overgang was heeeel groot, maar het blijft genieten van het ongeevenaarde comfort en prima prestaties. Ik heb de commentaren in de post gelezen, maar als Citroen liefhebbers staan wij toch boven meningen van onwetenden! Zo blijft de C6 exclusief, het zou niet voor Citroen pleiten als de duitse merken rijders massaal zouden overstappen (de financieel directeur ctan PSA denkt daar welicht anders over :)).

Profiel  
 
IndoGuy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 30-01-2011

Gepost: 03 maart 2011 11:12 PM
  [ # 13 ]

Sinds enkele weken verplaats ik mij dagelijks in een 2.7HDI en ik kom nu al tot dezelfde conclusie als C6er.

Wat een auto!. Het lijkt wel of je iets boven de weg zweeft. Toen ik gisteren mijn zoon van 10 vroeg of hij de C6 niet vond deinen tov mijn vorige auto’s was zijn antwoord; ‘Dat weet ik niet. Ik voel helemaal niets.’.

Tot op heden heb ik altijd zakelijk nieuwe auto’s van duitse, scandinavisch, en japanse signatuur gereden. Ik rij graag snel en op de ideale lijn, en tot voor kort dacht ik dat dat alleen maar kon met auto’s als een 95 Aero, een 535D, of een IS250.

Afgelopen week kreeg ik het bewijs dat ook een C6 zijn mannetje staat op snelle en bochtige parcours. Bij ons in de buurt hebben ze wegens aanleg van een viaduct de weg creatief verlegd. Dit resulteert in een viertal elkaar snel opvolgende links-rechts combinaties eindigend in een verradelijk flauwe contrabocht. Het Hydraactive systeem reageerde razendsnel, en vijf meter auto katapulteerde zich probleemloos door de combinaties. Totaal andere ervaring dan in bijvoorbeeld een IS250 met sportonderstel, maar het resultaat was hetzelfde. En dat voor een 4 jaar oude auto met techniek uit 2005!

De beschreven slechte rijervaring kan ik zeker niet onderschrijven. De C6 is een unieke auto en dient daarom ook iets anders benaderd en behandeld te worden. Ik heb mijn C6 de eerste dagen eerst rustig verkend en uitgeprobeerd totdat ik wist hoe zij reageert op het stuur, het gaspedaal en de rem. Ik ben inmiddels in staat om haar net zo strak en loepzuiver te rijden als al mijn vorige auto’s.

Binnenkort wordt de 520D (F61)van mijn vrouw geleverd. Ideale gelegenheid om het rij comfort te vergelijken.

Profiel  
 
ejpcats
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 25-01-2011

- C6 (2005-2012) 2.7HDI exclusive
Gepost: 11 juni 2011 10:14 PM
  [ # 14 ]

Zelf mag ik mij sinds eind januari trotse eigenaar noemen van een C6 2.7HDI uit 2006. De kritieken op bocht- of weggedrag begrijp ik niet goed: dit is denk ik de meest comfortabele auto van dit moment! Elke oneffenheid wordt gladgestreken en toch kun je echt hard door de bocht, maar een sportauto is ie niet. Overigens, waar kun je in hemelsnaam in Nederland sportief rijden? Na een rit naar Oostenrijk stap ik gewoon fit uit. De C6 is snel, de sutomaat laat ‘m vrij laag in de toeren maar door het koppel heb je toch steeds genoeg power. Soms gaan we in deze auto gewoon even toeren voor het plezier! Verder: ook binnen vind ik de auto erg luxe, het dashboard (met hout) vind ik zeer apart maar ook heel mooi.En ook achterin zit je als een vorst. Ik denk dat de C6 voor heel veel mensen een hele fijne wagen zou zijn, maar ja, hij is wel erg bijzonder.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 12 juni 2011 01:25 AM
  [ # 15 ]

Gefeliciteerd!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook