hoe lang zit het spul er al op? ivm lucht e.d.?
Als ie vlot omhoog komt, is de pomp goed, zou ik zeggen.
Hoe ‘hoor’je of de voorraadbol kappot is?
.komma
Totaal aantal Berichten: 43193
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
als de bol stuk is gaat ie onwijs tikken bij het omhoog komen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Even een pomp van Citrotech plaatsen. Gaat de frequentie weer omhoog, dan weet je genoeg…
Citroen!
Je pomp slaat vaker aan als je drukverlies hebt in het grote circuit. Het kan met een slechte pomp alleen langer duren voor het grote circuit op druk is, maar zonder drukverlies zal de pomp er niet vaker door aanslaan. Maar aan de andere kant is het vaker aanslaan wel ontstaan na de pompwissel. Een vreemd raadsel. Het eerste dat in me opkomt is de ontlastschroef op je drukregelaar. Is deze wel goed aangedraaid?
DriverD schreef,
Even een pomp van Citrotech plaatsen. Gaat de frequentie weer omhoog, dan weet je genoeg
Wat bedoel je hiermee?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dat ik de revisies van Citrotech wel vertrouw.
Citroen!
Ok, maar een goed gereviseerde pomp zou toch juist een lagere aanslagfrequentie moeten hebben, of begrijp ik dit nu verkeerd?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Nee, dat begrijp je goed.
Citroen!
Ik begrijp dan in ieder geval niets van post #168.
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Probleem is dat ik “niet even een pomp van Citrotech” op de plank heb liggen en die ook niet voor de prijs van 400 europese knotsen voor een expirimentje aan ga schaffen.
De DS komt lekker vlot omhoog, pomp maakt geen raar geluid en lekt ook niet. Toch verdenk ik de pomp het meest omdat dat het enige is waar een verandering heeft plaatsgevonden. Mijn vraag is dan ook aan de experts, kan het zijn dat ondanks dat de DS vlot omhoog komt en de pomp geen raar geluid maakt deze er toch voor zorgt dat mijn drukregelaar de pomp om de 6 seconden om wat druk vraagt?
Ik kan Renaissance niet vragen onder garantie weer die pomp te wisselen zonder gegronde argumenten. Ik wil dan ook best de meerprijs voor een Citrotech pomp betalen maar als dat het probleem dus uiteindelijk niet is dan is dat zonde van de tijd van Renaissance en van de extra kosten van de Citrotech pomp.
Er is na de pompwissel 1,5 week geleden nu zo’n 1200km gereden, dus als lucht het probleem was dan is dat er inmiddels wel uit. Bij het opengaan van de drukregelaar hoor ik geen takatakataka, dus de voorraadbol is in orde. Sturen doet het ding ook erg goed en dat gaat ook niet zwaarder.
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Tja, de olie stroomt van de pomp naar de drukregelaar, dus drukverlies kan volgens mij niet aan de pomp liggen (het gaat immers niet de andere kant op). Het is een raadsel.
Om er goed achter te komen moet je eigenlijk de in/uitslagdrukken meten, daarmee zie je of de drukregelaar nog goed werkt. Dan even de voorraadbol checken.
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Erict schreef:Het eerste dat in me opkomt is de ontlastschroef op je drukregelaar. Is deze wel goed aangedraaid?
Die ga ik ook even checken!
Totaal aantal Berichten: 43193
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
tja… het is lastig om dat zo te zeggen. Het kán wel. Ik zou toch even terug gaan naar de garage. Dat lossen ze wel voor je op denk ik
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
f.rockefeller schreef:Ik begrijp dan in ieder geval niets van post #168.
Je hebt gelijk: Ik had moeten schrijven: “De frequentie omlaag”. ofwel: Langere tijd tussen inslaan en uitslaan regelaar.
Over die pomp: Het lijkt me toch wel bekend, dat de revisies van Citrotech op een hoger plan staan dan die van Chyparse? Als je de meerprijs voor een Citrotech-pomp niet wilt betalen, is dat natuurlijk aan jou, maar of je er op den duur blij van wordt/blijft?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
De pomp lekte aardig wat LHM, onder garantie heeft renaissance de pomp vervangen voor een gereviseerde van Chyparse. (die trouwens bijna net zo duur is als een citrotech exemplaar, maargoed dat moet renaissance weten, als ze mijn klacht maar oplossen) Mijn klacht is opgelost, de pomp lekt geen LHM meer en de nieuwe pomp doet wat ze moet doen.
Vervolgens kom ik er tijdens het naar huis rijden achter dat mijn druk regelaar om de 6 seconden druk aan de pomp vraagt. Ik ben deze week terug geweest naar de garage en ze hebben alles nagelopen, maar niets gevonden. Naar hun mening kan het 95% zeker niet aan de pomp liggen..