12 van de 15
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
DS21 Pallas hydraulique ‘67 van Martin +___Te koop….
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 15 februari 2011 12:42 PM
  [ # 166 ]

hoe lang zit het spul er al op? ivm lucht e.d.? 

Als ie vlot omhoog komt, is de pomp goed, zou ik zeggen.


Hoe ‘hoor’je of de voorraadbol kappot is?

.komma

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43193
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 februari 2011 12:43 PM
  [ # 167 ]

als de bol stuk is gaat ie onwijs tikken bij het omhoog komen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 15 februari 2011 10:29 PM
  [ # 168 ]

Even een pomp van Citrotech plaatsen. Gaat de frequentie weer omhoog, dan weet je genoeg…

Citroen!

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 15 februari 2011 11:27 PM
  [ # 169 ]

Je pomp slaat vaker aan als je drukverlies hebt in het grote circuit. Het kan met een slechte pomp alleen langer duren voor het grote circuit op druk is, maar zonder drukverlies zal de pomp er niet vaker door aanslaan. Maar aan de andere kant is het vaker aanslaan wel ontstaan na de pompwissel. Een vreemd raadsel. Het eerste dat in me opkomt is de ontlastschroef op je drukregelaar. Is deze wel goed aangedraaid?

Profiel  
 
f.rockefeller
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 14-12-2006

Gepost: 15 februari 2011 11:34 PM
  [ # 170 ]

DriverD schreef,

Even een pomp van Citrotech plaatsen. Gaat de frequentie weer omhoog, dan weet je genoeg

Wat bedoel je hiermee?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 16 februari 2011 12:13 AM
  [ # 171 ]

Dat ik de revisies van Citrotech wel vertrouw.

Citroen!

Profiel  
 
f.rockefeller
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 14-12-2006

Gepost: 16 februari 2011 12:44 AM
  [ # 172 ]

Ok, maar een goed gereviseerde pomp zou toch juist een lagere aanslagfrequentie moeten hebben, of begrijp ik dit nu verkeerd?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 16 februari 2011 12:58 AM
  [ # 173 ]

Nee, dat begrijp je goed.

Citroen!

Profiel  
 
f.rockefeller
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 14-12-2006

Gepost: 16 februari 2011 01:23 AM
  [ # 174 ]

Ik begrijp dan in ieder geval niets van post #168.

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 16 februari 2011 09:59 AM
  [ # 175 ]

Probleem is dat ik “niet even een pomp van Citrotech” op de plank heb liggen en die ook niet voor de prijs van 400 europese knotsen voor een expirimentje aan ga schaffen.
De DS komt lekker vlot omhoog, pomp maakt geen raar geluid en lekt ook niet. Toch verdenk ik de pomp het meest omdat dat het enige is waar een verandering heeft plaatsgevonden. Mijn vraag is dan ook aan de experts, kan het zijn dat ondanks dat de DS vlot omhoog komt en de pomp geen raar geluid maakt deze er toch voor zorgt dat mijn drukregelaar de pomp om de 6 seconden om wat druk vraagt?
Ik kan Renaissance niet vragen onder garantie weer die pomp te wisselen zonder gegronde argumenten. Ik wil dan ook best de meerprijs voor een Citrotech pomp betalen maar als dat het probleem dus uiteindelijk niet is dan is dat zonde van de tijd van Renaissance en van de extra kosten van de Citrotech pomp.

Er is na de pompwissel 1,5 week geleden nu zo’n 1200km gereden, dus als lucht het probleem was dan is dat er inmiddels wel uit. Bij het opengaan van de drukregelaar hoor ik geen takatakataka, dus de voorraadbol is in orde. Sturen doet het ding ook erg goed en dat gaat ook niet zwaarder.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 16 februari 2011 10:10 AM
  [ # 176 ]

Tja, de olie stroomt van de pomp naar de drukregelaar, dus drukverlies kan volgens mij niet aan de pomp liggen (het gaat immers niet de andere kant op). Het is een raadsel.

Om er goed achter te komen moet je eigenlijk de in/uitslagdrukken meten, daarmee zie je of de drukregelaar nog goed werkt. Dan even de voorraadbol checken.

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 16 februari 2011 10:11 AM
  [ # 177 ]
Erict schreef:

Het eerste dat in me opkomt is de ontlastschroef op je drukregelaar. Is deze wel goed aangedraaid?

Die ga ik ook even checken!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43193
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 februari 2011 10:15 AM
  [ # 178 ]

tja… het is lastig om dat zo te zeggen. Het kán wel. Ik zou toch even terug gaan naar de garage. Dat lossen ze wel voor je op denk ik Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 16 februari 2011 12:13 PM
  [ # 179 ]
f.rockefeller schreef:

Ik begrijp dan in ieder geval niets van post #168.

Je hebt gelijk: Ik had moeten schrijven: “De frequentie omlaag”. ofwel: Langere tijd tussen inslaan en uitslaan regelaar.

Over die pomp: Het lijkt me toch wel bekend, dat de revisies van Citrotech op een hoger plan staan dan die van Chyparse? Als je de meerprijs voor een Citrotech-pomp niet wilt betalen, is dat natuurlijk aan jou, maar of je er op den duur blij van wordt/blijft?

Citroen!

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 17 februari 2011 06:05 PM
  [ # 180 ]

De pomp lekte aardig wat LHM, onder garantie heeft renaissance de pomp vervangen voor een gereviseerde van Chyparse. (die trouwens bijna net zo duur is als een citrotech exemplaar, maargoed dat moet renaissance weten, als ze mijn klacht maar oplossen) Mijn klacht is opgelost, de pomp lekt geen LHM meer en de nieuwe pomp doet wat ze moet doen.
Vervolgens kom ik er tijdens het naar huis rijden achter dat mijn druk regelaar om de 6 seconden druk aan de pomp vraagt. Ik ben deze week terug geweest naar de garage en ze hebben alles nagelopen, maar niets gevonden. Naar hun mening kan het 95% zeker niet aan de pomp liggen..

Profiel  
 
 
12 van de 15
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook