Automatische dag-nacht schakeling navigatie
fjr1300
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 75

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 VTi by Loeb
- C2 1.4 VTR
Gepost: 15 februari 2011 02:30 PM

Binnenkort krijgt mijn auto een 20 k beurt bij de dealer. Om een hoop gezoek te voorkomen door de dealer wil ik vragen of jullie bekend zijn hoe nu exact de automatische dag-nacht schakeling van het navigatie display werkt. Bij mij staat deze ingeschakeld. Echter de verwachting bij mij was, dat het display automatisch overschakelt naar dagmodus bij opkomst van de zon en andersom. Dit zoals bijvoorbeeld bij een los apparaat van Garmin.
Na een jaar ben ik er achter dat het omschakelen van het navigatie dispay bij mijn auto gebeurd na inschakelen van de verlichting. Aangezien ik altijd met licht aan rijdt, zal dus het display altijd op de nachtmodus staan. Ben ik genoodzaakt dit maar handmatig aan te passen, bij gebruik van de navigatie.
Toch vraag ik mij af of dit wel normaal is. Het komt mij vreemd over dat dit alleen in combinatie staat met de verlichting.  Wellicht is dit bij één van jullie ook opgevallen.
Voor de duidelijkheid, ik heb een MyWay navigatiesysteem.
Verder niets dan lof over het navigatiesyteem en uiteraard deze prachtige auto.

Groet
Marcel

Profiel  

ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1093

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 15 februari 2011 08:09 PM
  [ # 1 ]

Ik heb een iets oudere NaviDrive maar de werking moet eigenlijk hetzelfde zijn. Het automatisch omschakelen van je display tussen dag en nacht werkt alleen als de schakelaar van de lichten op “auto” stand staat. In jou geval is de werking dus correct: lichten altijd handmatig aan -> display altijd op nacht stand.

Ik rij net als jij altijd met de lichten aan. Om toch de juiste werking van display te krijgen, heb ik garage gevraagd om softwarematig de lichten permanent op stand “aan” te zetten. Hierbij laat ik de lichtschakelaar op “auto” staan, lichten blijven branden en display werkt correct zowel overdag, als bij nacht maar ook in de tunnel Smile

Mijn advies, vraag bij je bezoek aan de dealer de optie “dag-rijlichten” aan te zetten en laat de lichtschakelaar hierna met rust in de stand “auto”. Succes!

Profiel  

fjr1300
< 100 berichten
Rank

- C2 1.4 VTR
Gepost: 16 februari 2011 09:01 AM
  [ # 2 ]

Kijk, hier heb ik wat aan. Bedankt voor de tip.

Profiel  

ice96
> 1000 berichten

Gepost: 18 februari 2011 12:02 AM
  [ # 3 ]

Graag gedaan hoor en veel plezier ermee.

Wel natuurlijk jammer dat je pas na een jaar de auto te hebben gereden, met deze vraag komt. Ach ja, bij mij ging het in begin eigenlijk ook niet veel “beter”. Een half jaar nadat ik mijn C4 had gekoocht, kwam ik nog dingen tegen waar ik het besstaan niet van wist stupid hahaha

Profiel  

fjr1300
< 100 berichten
Rank

- C2 1.4 VTR
Gepost: 18 februari 2011 02:59 PM
  [ # 4 ]

Ach zo blijf je je verrassen, is ook wel leuk.
Dit is inmiddels mijn tweede coupé. Mijn vorige was een zwarte VTR+ van 2005. Deze had o.a. geen navigatie. Dus ik moest het doen met mijn Garmin Zumo, die ik ook op de motor gebruik. Hiervan was ik gewend dat deze vanzelf overschakelde van dag naar nacht scherm. Vanuitgaande dat het My-way dit ook deed, ....niet dus confused

Profiel  

fjr1300
< 100 berichten
Rank

- C2 1.4 VTR
Gepost: 25 februari 2011 11:15 AM
  [ # 5 ]

Om toch de juiste werking van display te krijgen, heb ik garage gevraagd om softwarematig de lichten permanent op stand “aan” te zetten. Hierbij laat ik de lichtschakelaar op “auto” staan, lichten blijven branden en display werkt correct zowel overdag, als bij nacht maar ook in de tunnel

Mijn advies, vraag bij je bezoek aan de dealer de optie “dag-rijlichten” aan te zetten en laat de lichtschakelaar hierna met rust in de stand “auto”. Succes!

Mijn auto is terug van dealer. Ze hebben gedaan wat ik heb gevraagd. De software op “dag rijverlichting” laten zetten.
Dit werkt prima. Verlichting gaat automatisch aan, na starten motor. Het Navi-display schakelt automatisch over van dag-naar nachtmodus bij schemering. De lichtsensor stuurt dit aan.
Alleen is het instrumentarium niet meer te regelen met het wieltje aan het stuur bij daglicht. Gelukkig nog wel bij rijden in het donker.Kwestie van gewenning. Via de standaardinstelling in de boordcomputer heb ik de helderheid aangepast en wat donkerder gezet.

Profiel  

ice96
> 1000 berichten

Gepost: 25 februari 2011 01:54 PM
  [ # 6 ]

Dit is helemaal zoals het hoort. Ook als je dag rijverlichting niet aan hebt, kan je display niet bijstellen met dat wieletje. Deze functie is alleen in het donker beschikbaar.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook