1 van de 11
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
GS pallas 1977, op naar de “gelijkvormigheid” !
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 12 februari 2011 04:07 PM

Hallo,

alles is klaar.  De aandrijfassen zitten weer waar ze horen, de motorruimte is helemaal schoongemaakt,
de draden en leidingen helemaal opgeblonken enz…

Het is dus bijna tijd voor mijn moment suprême , het weer inbouwen van de motor.

Een laatste keer wil ik alle ervaren rotten hier vragen welke vuistregels ik zeker in acht dien te nemen.
Wat ZEKER NIET over het hoofd mag gezien worden ...

Dus indien ik een fout maak kan ik jullie als verantwoordelijken aanwijzen !  Shocked

  Alvast bedankt nogmaals aan iedereen voor het meedenken en tips geven tot nu toe.

Afbeelding Bijlagen
k90.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 12 februari 2011 05:55 PM
  [ # 1 ]

juiste druklager gemonteerd ?
remmen schoon / afgesteld /gangbaar?
bevest-bout y-stuk goed gangbaar even als de boutjes en passing van de halve maan-klemmen ?
draadeind bevest. motor-bak niet beschadigd ?

zonder aanvaarding van welke aansprakelijkheid dan ook   cool cheese

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 februari 2011 06:53 PM
  [ # 2 ]

Jef, zou je dat wel doen? Hij staat nu zo mooi te blinken als een pronkstuk in je woonkamer!
Als je hem er weer inzet wordt hij weer vies… Wink

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 12 februari 2011 07:30 PM
  [ # 3 ]

haha

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 12 februari 2011 08:50 PM
  [ # 4 ]

Zet de uitlaatklemmen pas vast als het blok er in hangt en hang de kinnebak er pas onder als de boel gasdicht is. Ik heb nml gehad dat de uitlaatpijpjes nét iets gedraaid stonden waardoor ze niet goed aansloten op het y-stuk.

Nog een instinker: mijn blok wilde niet op zijn plek omdat ik te grote ringen achter de bouten van de motorsteunen had gezet. Die bleven hangen tegen het belhuis.

Het komt ook vrij precies met uitlijnen. De motor moet iets achterover hangen voordat ie past. Een motortakel is handig, met een garagekrik wil het ook maar het kan een boel gepruts zijn.

Succes met het inbouwen. Altijd een leuk moment als de boel voor het eerst weer loopt.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 12 februari 2011 08:51 PM
  [ # 5 ]

Eigenlijk laat ik hem liever binnen staan ja.
Zo’n GS-blok is zonder twijfel het mooiste motorblokje dat ik al ooit gezien heb !
Maandag krijg ik hulp om de zaak op te tillen en terug te plaatsen.

Een takel heb ik niet.  Dus het volledige uitlaatsysteem is best te monteren voor de kinnebak.
En die korte pijpjes enzo, dat wijst zichzelf uit ?  Alles is daar intussen al wel zeven keer gepoetst en dat maakt het een pak makkelijker en overzichtelijker om er weer aan te beginnen.

Volstaan die klemmen om de uitlaat gasdicht te maken of moet er nog een pasta of dichting bij tussen ?

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 12 februari 2011 09:19 PM
  [ # 6 ]

Jup, zonder de kinnebak kun je overal nog makkelijk bij. Da’s handig in het geval dat er nog iets blijkt te lekken.

In theorie zouden de klemmen genoeg moeten zijn voor een gasdichte verbinding, mits beide stukken uitlaat goed glad zijn. In de praktijk pakt het meestal anders uit. Daarom heb ik er preventief een laag pastaspul tussen gedaan. Het kan in elk geval geen kwaad. Ik ken ook iemand die er folietape voor kachelpijpen omheen wikkelt voordat de klemmen erop gaan. Dat vond ik ook wel een goeie. Gebruik het liefste nieuwe klemmen, de oude zijn vaak al helemaal uitgerekt en die klemmen dan niet goed meer rondom.

De pijpjes zijn allemaal aardig verschillend van vorm, dus je kunt je moeilijk vergissen.
Van het linker hotspotpijpje kon ik de klem trouwens niet vastzetten omdat ik daar niet meer bij kon. Gelukkig bleek die verbinding ook wel goed dicht te krijgen zonder klem omdat ie vrij ver in het spruitstuk geschoven zit, maar toch. Ik heb geen idee hoe je dat nog op de goede manier voormekaar kunt krijgen zonder het blok te verwijderen. Misschien weet iemand anders dat?

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 13 februari 2011 12:14 AM
  [ # 7 ]

Bouten waar motorsteunen mee vast zitten aan subframe pas helemaal vast draaien als de uitlaten dicht zijn.

Citroen!

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 14 februari 2011 01:33 PM
  [ # 8 ]

Help !!  Ik heb de koppelomvormer eraf gehaald !!

Wat moet ik nu doen ?  Hoe kan ik die er weer op krijgen ?

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 15 februari 2011 11:05 AM
  [ # 9 ]

Hallo,

het is een race met hindernissen.  Nu de motor er in zit, merk ik pas dat de korte uitlaatpijpjes er al hadden moeten aanzitten.
Al doende leert men zeker !

Dit geldt toch zeker voor het rechtse pijpje.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 februari 2011 11:56 AM
  [ # 10 ]

klopt. dat is nu niet lache zeg maar…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 15 februari 2011 01:33 PM
  [ # 11 ]

Al gepiept !
Men wordt handiger en handiger merk ik.  De onbereikbare moeren en dergelijke worden steeds bereikbaarder zo lijkt het wel !

Wat betreft het hotspot-pijpje, dat heb ik maar meteen goed vastgezet voor de motor er terug in ging.

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 15 februari 2011 05:15 PM
  [ # 12 ]

Heeft iemand een foto van hoe dit in elkaar moet ?  Toenertijd leek me dat te evident voor een foto ...
nu echter ?!?

Afbeelding Bijlagen
k95.jpgk96.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 februari 2011 05:40 PM
  [ # 13 ]

De kachel buitenkabel gaat door een tonnetje met een boutje in dat armpje.

De gaskabel moet op dat asje met klemveertje waar ook een wit wieltje op zit. Op dit wieltje zit een veer naar de neus toe.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 15 februari 2011 05:46 PM
  [ # 14 ]

Aha, daar diende dat wieltje voor , én die veer !
Dankuwel.  De situatie met dat tonnetje ben ik aan het bekijken, het zal wel stilaan tot me doordringen !

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 16 februari 2011 04:11 PM
  [ # 15 ]

Hallo,

waar lopen de twee leidingen naartoe die uit de hoes van de veerpoten komen ?
Eén van die twee lijkt steeds naar “nergens” te gaan .  Zitten die op een andere leiding aangesloten ?

Afbeelding Bijlagen
k98.jpgk100.jpgk99.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
1 van de 11
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook