Vorige week is het hitteschild boven mijn uitlaat van mijn Xsara Berline 1.4 uit 1997 losgebroken en lag rammelend op de uitlaat. Nu wilde ik hem snel vast laten zetten bij een willkeurige garage waar ik langs kwam aangezien rammelende onderdelen beter zsm vastgezet kunnen worden. De monteur melde mij dat dit schild eigenlijk niet echt een functie heeft en trok hem eronder vandaan. Ik rij nu 2 dagen zonder.
Mijn vraag is nu: kan het kwaad om zonder hitteschild te rijden? of beter toch maar een nieuwe bestellen en eronder plaatsen?
Alvast bedankt voor je reactie!
Dat schild zit er niet voor niets onder gemonteerd, is voornamelijk om de stralingswarmte van de uitlaat af te schermen. Je kan het beste een nieuwe bestellen en er onder laten zetten.
Bedankt voor je reactie!
ik dacht, de demper wordt niet heel erg warm dus misschien heeft die monteur gelijk. Maar je hebt gelijk, hij zit er niet voor niets!
Dank!
Ik ga het (laten) fiksen.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die van mij heeft ook een keer los gelegen bij de vorige Xsara, dat was ook een 1.4i toevallig.
Door het bewegen worden de gaten van de schroeven te groot en valt die door de schroeven heen.
Dat was bij mij zo opgelost om er gewoon een flinke ring tussen te plaatsen, daarna nooit meer last van gehad
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Da’s waarschijnlijk geen toeval dat ie bij jouw eraf viel, maar standaard ingebouwd in het onwerp, of te wel een ontwerpfout, en verder zal het ding er niet voor niets zitten, of het beschermd iets van de motor tegen hitte of je handen als de motor warm is dat je de hete delen niet perongeluk raakt.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken, grote ringen of rechthoekige metalen strips die over de gaten vallen.
Moet ik nog rekening houden met materiaal? gaat roestvrij staal samen met aluminium (waar het schild van gemaakt lijkt te zijn).
Dank!