Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Leuk,
komt het zo te zien helemaal goed me deze SM, denk wel dat je voorlopig ‘s avonds wel ff vooruitkunt en je niet hoeft te vervelen.
Wordt trowuens een mooi lijstje met auto’s onder je naam op deze manier
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:Zonde de injectie eruit…
Inderdaad. Terugbouwen die zooi!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ik heb net de SM uit de stalling gehaald.. accu aan. starten lopen in 2 slagen. meteen stationair. IE rulez!!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
elektro-nerd
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Wow…. eventjes ben je weg en moet je zien hoe de mannen toestromen met aanmoedigingen.
Hartstikke leuk dit! Hartverwarmend!
Ik kan niet direct overal op ingaan, maar kan wel melden:
- Voorruit heb ik gelukkig al, die had Sjors wie-weet-hoe-lang-geleden-al ooit op voorraad gelegd
- Injectie eraf boeit me niet zo, ik ben wel gecharmeerd van de 3 dubbele Webers, het geluid ervan vind ik mooi. Maar ja, ik ben dan ook niet zo’n elektronica-fetishist als Boog
- Ook moet beslist aan het lijstje toegevoegd: vervangen van ALLE brandstofleidingen!!!
@Walter: Sjors heeft jaaaaren rond gereden met de Webers dus met dat ombouwen zit het wel snor. De auto heeft 105.000 km op de klok, had nooit storingen volgens hem en alles, tot het kleinste metertje en zelfs het klokje, werkte.
Hij heeft de auto sinds eind jaren 80 en er destijds vele jaren dagelijks mee gereden. De auto staat nu alweer enige jaren stil, maar we hebben er hier op het industrieterrein nog wel een aantal luidruchtige rondjes mee gereden (zonder uitlaat haha).
@ Niek: 100-punten of niet: ik vind het toch echt super hoe jij dat aanpakt. Die foto’s ga ik zeker nog wat aan hebben, dus dat is een fijn aanbod. Ik maak zelf ook veel foto’s en ik heb alvast alle draden in het dashboard gelabeld en gebundeld, want multi-stekkers waren nog niet algemeen doorgebroken in die tijd blijkbaar.
@ Marc: Nix rolbeurten! Die foto is uit feb 2009, toen de auto uit z’n oude onderkomen verhuisd werd. Ik heb ‘m zelf gereden op een autotransporter die ik officieel niet mocht besturen, zonder toen te weten dat ik twee jaar later eigenaar van die SM zou zijn.
Moet toegeven dat het wel z’n beste kant is… esthetisch verantwoord is anders momenteel, maar och…
@ Boog & Waterman: dank voor helpdesk aanbiedingen, ik verneem graag de tarieven, maar de vraag is eerder of jullie wisselgeld hebben.
O ja en dan nog een update: de gewraakte draad blijkt dus VIA het dashboard het schutbord weer te verlaten en dan via het linker voorscherm naar een soort schakelkastje/koppelstukje (??) te lopen, ergens nabij de oliekoeler. Dus niet naar het contactslot zoals ik aanvankelijk dacht. Heb het doorgemeten en het is echt dezelfde dikke draad. Wellicht takt hij nog wel ergens in het dashboard af, ik moet de bundel nog verder afpellen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Niet moeilijk doen. Draad afsluiten, nieuwe draad van accu naar die thermische zekering trekken, klaar. En GOED afzekeren die zooi daar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
O dat kan ook natuurlijk…. zie je dit bespaart me NU alweer tijd.
Maar.. is het zeker dat die draad zich niet ergens in het dashboard afsplitst, zodat er iets zonder stroom komt als ik hem afsluit??
Ik zal er in elk geval een aparte zekering tussen maken.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Niet vanaf de accu. Volgens het “schema de principe” krijgt de ene thermische zekering spanning vanaf het contactslot en de tweede krijgt spanning vanaf de eerste.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Leuk, je bent voorlopig weer onder de pannen!
Een nobele taak rust inderdaad op je schouders. Live had ik het al mogen zien. Nu ook hier. Leukleukleuk. Niks zo kicken als een SM. Elk bijna compleet exemplaar verdient het eigenlijk te worden hersteld ! Helaas is het meestal niet lonend als je het moet laten doen. Als je toch bezig bent Leontien met ruit eruit en zo, dan zou ik de auto gelijk goed laten spuiten. Er is vast wel een plaatwerker in de buurt die je op weg kan helpen met de vaardigheid waar het mee begint: op adequate wijze kaal maken. Ik zou haast vergeten te melden hoe ik over deze actie denk:
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die thermische zekering doet als ik het goed heb alleen de raammotoren en de interne blower. Die zijn idd contact geschakeld. Dat ga jij toch anders aanpakken want je gaat raam relais monteren evenals koplamp relais. Dat spaart je contactslot en je licht schakelaar. Beide apparaten zijn erg zeldzaam aan het worden.
[Meimer mode]... je rijdt op de A27 met een gangetje of 150 en opeens zie je twee koplampjes naderen… Je gaat naar rechts…
WROAAAAAAR…
La Leo in haar SM op snelheid…....
Pfffffff
en toen werd je wakker
[/meimer mode]
Eindelijk weer een diva in de Diva
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Duss? Betekent dit dat ik deze slechte kabel kan laten vervallen omdat ik het toch geheel anders moet gaan aansluiten? In dat geval trek ik geen nieuwe nu!
Dat van die relais moet ik even een tekeningetje van hebben dan, want die wil ik beslist inbouwen! Ik moet alleen de juiste stuurstroom vinden natuurlijk. Ik ben niet bekend met die vreemde zekeringen die ik aantrof. Waarom eindigt die draad bij de kinnebak als ze voor de blower zou zijn? of is dat gewoon omdat daar toevallig die thermozekering zit? In dat geval takt die draad zich toch ergens af. Ik zal toch de draadbundel in het dashboard maar afpellen, Ik wil persé 100% zeker zijn dat er nergens nog gevaarlijke draden zitten!
@ [meimermodus]: als je geduld hebt, zou dit zomaar werkelijkheid kunnen worden, alleen die maffe muts ga ik niet opzetten en die jas ook niet want dan krijg ik al die bontactivisten achter me aan hahaha!
Edit: als ik dit teruglees besef ik dat dit laatste op 2 manieren kan worden opgevat.
Ik trek dus IETS ANDERS aan oké?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hoe het schema precies zit weet ik niet maar die thermo zekering zit daar. dus loopt er 7 meter draad heen en weer…
Voor de lampen maak ik setjes. voor de ramen ook maar dat schema staat hier op het forum.
Over die muts hebben we het nog wel een keer.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Er zijn 2 thermozekeringen. 1 voor airco/ventilatie + ramen en 1 voor de koelfans.
Ben je zaterdag “op de zaak”? Dan breng ik een kopie van het schema.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.