Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Hé tof Jan!
Ben er ‘s ochtends vanaf 9:00 tot een uur of 10:00, daarna gaan we ergens een auto ophalen en wanneer ik terug bent ligt eraan of die auto meewerkt.
Ik hoop rond 16:00!!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Prima.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Leuk project hoor
Daar ga je ongetwijfeld veel van leren!
Laat je de kleur zo, of wordt de SM uiteindelijk overgespoten?
Om de SM weer terug te bouwen naar een IE zou toch ook wel erg leuk zijn? Persoonlijk zou ik dat wel doen
In elk geval veel succes en plezier.
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Veel succes Leo, die thermische contacten ik vertrouw die niet meer zo na 40 jaar bij mij zijn ze er dus uit.
Echt leuk dat je ook een sm hebt welkom bij de club hahaha
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Vanavond opnieuw lekker bezig. Draadbundel verder nakijken en afpellen. Er zitten echt een aantal slechte kabels tussen dus geen overbodige luxe! Meteen even een simpel schemaatje getekend zodat ik ook weer weet waar wat weer aangesloten moet worden. Van onze Jan krijg ik morgen een officieel schema, super!
Ook de zij-ruimte van de keienvanger aan de linkerzijde schoongemaakt, was nog best een toer om dat schutplaatje te verwijderen. Maar met wat Deblock Oil en veel geduld is het gelukt zónder bouten af te breken. Losse beugeltjes eens in de ontroester leggen, daar zullen ze wel van opknappen.
Daarna meteen die oliekoeler er maar uit. Lekker bereikbaar, die onderste boutjes.
Foto’s van de voortgang staan in het bekende ALBUM
Nog een vraagje: één draadje leidde naar beneden, naar dit ding. Is dat een soort manocontact die aangeeft of er al dan geen HD-druk is ofzo??
@Arjan: nah… weet nog niet of ik direct naar de spuiter ga…. de centjes ontbreken me eigenlijk op korte termijn. Injectie, zoals gezegd, boeit me niet zozeer. Een mooi systeem, maar ik houd wel van die carburateurs, vind het een mooier geluid ook. Misschien is dat echter verbeelding.
@bxsport: tja, die thermische zekeringen zien er inderdaad niet echt meer frisjes uit moet ik zeggen. Maar… wat is het alternatief dan? Bestaan die dingen nog nieuw? Of wordt het dan een gewone zekering?? Of is dat niet afdoende?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Mano contact d’huile de direction staat erbij in het elektr.schema.
In o.a. 589.7.pdf staat het elektr.schema http://www.agua.nu/ds-files/tony-jackson/SM/
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ja inderdaad, dus juist wat ik al dacht.
Zeer mooi document is dat trouwens, bedankt daarvoor!! Hij staat al bij de Favorieten.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Die zit er in om er voor te zorgen dat de fans (vanwege de airco) uitgaan boven de 60 km/h.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
La Léo schreef:@Arjan: nah… weet nog niet of ik direct naar de spuiter ga…. de centjes ontbreken me eigenlijk op korte termijn. Injectie, zoals gezegd, boeit me niet zozeer. Een mooi systeem, maar ik houd wel van die carburateurs, vind het een mooier geluid ook. Misschien is dat echter verbeelding.
Ach ja, je mag ook blijven dromen
In eerste instantie de auto lekker rijbaar maken en genieten.
Daarna kan je altijd nog spuiten of overgaat tot injectie.
Als die eenmaal rijdt ga je je toch maar vervelen
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
als ie omgebouwd is zo laten om al die injectie onderdelen bijeen te krijgen…kost het veel geld en de meerwaarde is klein…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
thermische zekeringen zijn nog/weer leverbaar. SMCdF of bijv rick donkers.
zo’n manocontact zit ook in de Ds en bedient -daar- het remlicht.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Remlicht gaat mechanisch. Bedoel je niet het rode lamoje? Is de inschakeldruk ook hetzelfde?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
thermische zekeringen moet je zeker niet weer plaatsen zal eens aan wbogaerts vragen wat die juist heeft gedaan want bij mij zijn ze er uit… zet er eens stoom of en kijk wanneer ze open gaan… is soms niet meer verantwoord….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een nieuwe thermische zekering kan prima werken. Ik zie niet in waarom men toch steeds weer gaat lopen frunnikken met niet originele zekeringhouders en zooi. Het originele elektrischesysteem van een sm werkt prima mits voorzien van relais voor de lampen en de ramen. Ik heb in 8 jaar en 100.000 km nog NOOIT één elektrische storing gehad die te wijten was aan een slechte draadbundel of verkeerde constructie van de fabriek. Als er nieuwe thermische zekeringen te koop zijn die netjes passen en goed werken lijkt het mij prima om daar gewoon gebruik van te maken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik zit dus met het zelfde probleem; de 4 qmm draad van de thermische zekering heeft een keer dienst geweigerd, met alle gevolgen van dien….
In de kabelboom is door de vorige eigenaar gelukkig nooit geknoeid, dus is er eigenlijk maar 1 oplossing: alles openknippen en de slechte draden vernieuwen.
De 4 qmm draad is zo warm geworden dat alle draden die er rond lagen aanelkaar vast gesmolten zaten.
Het mag een wonder zijn dat er geen brand ontstaan is.
Voordat ik de auto ging demonteren, heb ik nog wel gekeken of alle electrische funties werkte, en alles werkte zonder problemen. Als ik nu zie hoe de isolatie op sommige plekken gesmolten is, snap ik nog steeds niet hoe alles gewerkt heeft zonder dat er rook onder het dashboard vandaan kwam
dus opl: leg de boom vast op een plaat, open maken en alles vervangen wat er verdacht uitziet.
Nu de kabelboom toch open ligt kun je gelijk zaken als verlichting, airco, alternator enz aan passen IN de kabelboom…
succes en nog gefeliciteerd met je aanschaf
gr Mark