25 van de 28
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
   
“Jasmijntje” De Ami 6 break van Rik
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 13 februari 2011 01:37 PM
  [ # 361 ]

Ik was gister even wezen inspecteren bij mn waggie. De fan lijkt er gewoon los op te zitten, maar nog wel verbonden met een riem richting de dynamo volgens mij. Dus ik denk dat de bevestiging los/weg is?
Ik moet nog even opzoeken alleen hoe ik er bij kan komen. Maar het lijkt me wel iets wat zelf op te lossen is. Very Happy

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 13 februari 2011 02:07 PM
  [ # 362 ]

Hebben ze bij de vorige beurt de contactpunten vervangen?

Jeroen

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 13 februari 2011 06:02 PM
  [ # 363 ]

Naja, toen het op weg naar Berlikum mis ging zijn de contactpunten gedaan. Dus ik vermoed dat er toen iets niet goed teruggezet is dan.

Trouwens… Dopsleutel 14 voor de bout die de fan bevestigd toch? Ik heb geen bout gezien, ik neem aan dat deze verstopt zit in het aangrijppunt voor de slinger?

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2973
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 14 februari 2011 12:07 AM
  [ # 364 ]

Bout zit inderdaad in het slingergat. Hopenlijk zit hij er nog, kan nu ook zoek zijn. En ook hopen dat de draad in de krukas nog zuiver is.
Een dopsleutel en de meeste pijpsleutels 14 zijn net te dik voor dat gat. Een pijpsleutel die ahw van plaat gemaakt is ( en dus niet massief gegoten) is iets dunner en past wel. Anders de pijpsleutel dunner slijpen.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 18 februari 2011 05:38 PM
  [ # 365 ]

Gelukkig werk ik altijd lekker snel. Vandaag had ik eindelijk een pijpsleutel 14 gehaald. Maar ten eerste draait de motor mee als ik de bout probeer los te draaien. (zit dus nog gewoon goed vast. ) Alleen hoe blokkeer ik de motor dat hij niet meedraait. En ten tweede, het probleem is dus niet dat de fan los zit. Hij is afgebroken. Het hartstuk zit nog netjes vast met de bout, het gedeelte met de V-snaar richting de dynamo en de ‘propellors’ laat maar zeggen is los gescheurd. Met andere woorden… Wie heeft er in de omgeving Nijmegen, of dit weekend de omgeving Leiden nog zo’n fan liggen? Die persoon zou me daar heel erg mee helpen. Very Happy

Groetjes, Rik.

Profiel  
 
Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 07-04-2006

- 2CV 6
Gepost: 18 februari 2011 05:44 PM
  [ # 366 ]

Er zit in het vliegwiel een gaatje (rechts als je ervoor staat geloof ik) waar een 6mm boortje in past. Dat is bij een Eend tenminste zo, dus hier waarschijnlijk ook wel… Het is even foefelen, maar als dat boortje een keer zit heb je die moer van de fan zo los. NIET vergeten het boortje later weer te verwijderen!

Profiel  
 
Gepost: 18 februari 2011 05:47 PM
  [ # 367 ]

Als je hem gewoon in zijn versnelling en op de handrem zet moet dat toch ook wel lukken?

Profiel  
 
Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 07-04-2006

- 2CV 6
Gepost: 18 februari 2011 05:48 PM
  [ # 368 ]

Kennelijk zit de boel nogal vast…

Profiel  
 
Gepost: 18 februari 2011 05:50 PM
  [ # 369 ]

Het is wel Rik he, niet een gestrande ervaren monteur Very Happy

Profiel  
 
Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 07-04-2006

- 2CV 6
Gepost: 18 februari 2011 06:18 PM
  [ # 370 ]

Laughing Ok, dan de “snelle opritmethode”: pijpsleutel erop, ding in de versnelling, stevige schroevendraaier in het gat van de pijpsleutel en dan een korte klets met een forse hamer op het uiteinde van de schroevendraaier. Bout verwijderen, pijpsleutel daarna weer in het gat steken en links en rechts (of boven en onder) nog een tik geven met de hamer. De fan is conisch, dus hij komt niet vanzelf los als de bout eruit is.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 18 februari 2011 06:54 PM
  [ # 371 ]
graddus schreef:

Het is wel Rik he, niet een gestrande ervaren monteur Very Happy

Ik denk dat hij wel veel ervaring heeft….

 

 


Met stranden.
Laughing

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 18 februari 2011 07:17 PM
  [ # 372 ]

Rik heeft trouwens een erg leuk stukje + dito foto’s in het blad van de Amivereniging geschreven!

Jeroen

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2973
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 18 februari 2011 08:03 PM
  [ # 373 ]
Apprentice schreef:

Er zit in het vliegwiel een gaatje (rechts als je ervoor staat geloof ik) waar een 6mm boortje in past. Dat is bij een Eend tenminste zo, dus hier waarschijnlijk ook wel… Het is even foefelen, maar als dat boortje een keer zit heb je die moer van de fan zo los. NIET vergeten het boortje later weer te verwijderen!

Dat zou ik echt NOOIT doen. Breekt je boortje of erger nog buigt hij krom, dan ben je goed zuur.
Neem gewoon een grote schroevendraaier en zet die in de tanden van de starterkrans naast de startmotor.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Gepost: 18 februari 2011 08:08 PM
  [ # 374 ]
Apprentice schreef:

Laughing Ok, dan de “snelle opritmethode”: pijpsleutel erop, ding in de versnelling, stevige schroevendraaier in het gat van de pijpsleutel en dan een korte klets met een forse hamer op het uiteinde van de schroevendraaier. Bout verwijderen, pijpsleutel daarna weer in het gat steken en links en rechts (of boven en onder) nog een tik geven met de hamer. De fan is conisch, dus hij komt niet vanzelf los als de bout eruit is.

Precies, zo deed ik het bij mijn eend ook altijd. Een lekkere dikke pijpsleutel veertien doet wonderen.

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 18 februari 2011 10:44 PM
  [ # 375 ]

Kijk, precies. Ik had hem niet op de handrem staan. En aangezien ik mn sleutels op de academie had laten liggen kon ik hem niet op de handrem zetten. Maar dan zal ik eens de ventilator vervangen na het weekend als ik terug ben in Nijmegen. En tot die tijd.. mocht iemand een eenden-ventilator overhebben, ik hou me aanbevolen. Very Happy

Profiel  
 
 
25 van de 28
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook