Hallo,
Ik ben in het bezit van een Xsara Picasso uit 2004. Sinds kort heb ik een storing in m’n radio/cd speler. De bediening vanaf het stuur werkt prima echter op het front van de radio werkt geen enkele knop meer. Kan dit een probleem met een zekering zijn of zit er ergens een bedraadde verbinding tussen radio en front die los zit?
Uiteraard hoort deze vraag in het Xsara picasso gedeelte te staan, vandaar even verplaatst…
Als je de radio uit het dashboard haalt en de stekkerverbindingen goed aandrukt, of eventueel inspuiten met contact spray moet ie het weer doen, heb dit al vaker gehad en het werkt steeds.
Hoi Sjaak,
Ik had afgelopen zomet hetzelfde euvel. Op het forum kom je dit probleem ook vaker tegen.
de oplossing is als volgt :
De radio zit vast aan z’n eigen frontje (geen slede zoals je waarcshijnlijk wel kent). Dit zit geklemd met een plastic beugeltje. Als fat stuk gaat zakt de radio iets achterover en maakt niet goed contact meer.
je maakt de twee “vleugeltjes aan de zijkant van de radio los en dan zie je de schoeven. Ik heb het frontje gewoon met goede tape vastgeplakt op het huis van de radio. Zal vast wel weer eens loskomen, maar zit nu al een half jaar goed vast.
Veel succes,
Mark