Sinds een tijdje weet ik dat de GSA ook in de voormalige DDR geleverd werd (link naar de site weet ik ff niet meer, kwestie van Google’en). Zijn er in vergelijking met de GSA’s die hier geleverd zijn bijzonderheden te melden? Ik denk dan aan aangepaste vering (is dat wel nodig met een Citroën ), uitrusting etc. Ik ben hier wel benieuwd naar.
B.T.W.: ik denk dat de GSA indertijd voor de wat meer gefortuneerde Ossi’s was weggelegd.
La CX, elle est plus qu’une voiture.
Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français
( wat rijdt er niet rond in de voormalige DDR??)
How to Raise your I.Q. by Eating Gifted Children…
Ik bedoel toen de muur er nog stond was de GSA een van de weinig westerse auto’s die Ossi’s konden kopen. De anderen waren geloof ik de VW Golf, Volvo 244 en de Peugeot 305.
La CX, elle est plus qu’une voiture.
Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Deze GSA’s waren voor de vriendjes van de partij, de SED (Socialistische Einheitspartei Deutschlands). Ze hadden een zeer goede antiroest-behandeling (niet overbodig in een land waar je weer 20 jaar op een nieuwe auto moest wachten). De man, die het duitse GS(A) Treffen organiseert, heeft er volgens mij een. Ik heb hem op de 1e Citrorama gezien, met zijn Oostduitse GSA.
Citroen!
En die is nog steeds roestvrij ?
Maar ik vraag me af wie die GSA’s zo behandeld heeft te gen roest: Citroën zelf of werd dat door iemand anders gedaan ?
Schijt aan originaliteit.
die zoute zee van ons ligt daar ook op aanmerkelijk grotere afstand, gezien het aantal toeristen wat steeds onze zeeuwse kust komt bezoeken.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Die GSA is nog steeds als nieuw. De auto’s werden door Oostduitsers gruendlich tectyliert
Citroen!
Heb je er misschien een :photo van ?
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Nee, wel heb ik eens een Duitse website over de GSA gezien met een hele uitleg over het hoe en wat van de Oostduitse GSA’s.
Citroen!
Toevallig http://www.citroen-gsa.de ?
La CX, elle est plus qu’une voiture.
Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Die met die mooie achtergrond-muzak ja….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Die lichtblauwe DDR GSA Pallas is wel errug mooi en maar 2000 euro kwijl..
Misschien voor erbij…
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Hij is wel goed getectyleerd (HEEL belangrijk voor een GSA) en ik weet wel duurdere GSA’s te staan
Citroen!
Bovendien heeft die man ook nog een GSA met achterstallig onderhoud. Leuk als donor of opknapper, want de kleur ervan is vrij zeldzaam (Beige Colorado).
La CX, elle est plus qu’une voiture.
Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français
Het lijkt haast wel dat je voor een aardige GSA naar Duitsland moet; hier worden ze maar mondjesmaat aangeboden. Uit de Kleinanzeigen op die site maak ik ook op dat het “ex-DDR” stempel daar kennelijk belangrijkk is; het staat er tenminste veelal specifiek bij.
Er stond een mooie donkergroene..mmmm
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Meesters in tectyleren, die Ex-Kameraden…..
Citroen!