Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ziet er goed uit!
Citroen!
ZO daar gaan we weer
de DS was zwart gespoten maar ik vond de laklaag niet strak genoeg (druipertje op het linkerspatbord). ik akn dit wel wegschuren en overspuiten maar dan doe ik liever het hele ding opnieuw,
dus de hele ds is weer kaalgehaald van verf, in de tussentijd heb ik aan een ander model gewerkt (CXA GTI).
nu ben ik aangekomen bij het dashboard, er bleken heel wat dashboards te zijn voor een DS, ik heb denk ik het allereerste dashboard.
weet iemand hoe dit dashboard heet? ik heb hem weinig langs zien komen,
en welke kleurcombi zou dit dash hebben? ik doe de DS zwart en mijn interieur tabac/bruinig.
mvg
sleurhut
morgen foto’s, heb mijn telefoon pc verbinding aan de gang nu en ben bezig foto’s over te plaatsen
Dat pookje vlak voor de tellers he, is dat een starthendeltje ofzo? op youtube zag ik iemand een DS starten door af en toe aan dat pookje te trekken en nog iets in te drukken.
mijn dash staat in de primer nu, even proefgepast maar dat enkelspaaks stuur met al die prachtige ronde vormen in het dashboard staat gewoon zo goed.
sleurhut
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Ik meen dat dat pookje gebruikt werd om te schakelen!
Ben benieuwd naar de foto’s!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Hoi,
Het is het eerste type dashboard van de DS. De pook aan de bovenkant is inderdaad om te schakelen, maar in het geval van de halfautomaat werd hier ook de auto mee gestart.
Het kleinere pookje aan de zijkant is de lichtschakelaar.
Het grote handschoenen vak in het midden is turquoise (grijzig met een zweempje blauw erin). De luchtroosters aan de zijkanten en het gedeelte waar het stuur in zit zijn normaal grijs. AC 135
Volgens het boek van Jan de Lange dan
Pookje is voor het schakelen (hydraulisch) en ook om te starten.
Aah bedankt dat verklaard het. heller had alles afgewerkt met een dikke laag chrome zodat je maar moest gissen wat het nou voor moest stellen
ik zag het in dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=y-kcPwVperM&feature=related
handig voor dashboard foto’s en hoe je dat ding nou start (oa wat de knopjes dus doen).
het stuur is nu ook weer blank plastic (heller had het hele ding chroom gemaakt, een heel rekje onderdelen is blijkbaar goedkoper als 2 losse rekjes), alleen het onderstuk moet chroom zijn, dit word later weer gespoten met chroom.
morgen ga ik de kleurtjes mixen voor het handschoenenkastje en de onderrand. waarschijnlijk spuit ik de ventilatieopeningen ook gewoon mee, 3 kleurig dashboard staat leuk maar ik wil ook een beetje eenheid in het geheel houden.
mvg
sleurhut
T’is trouwens erg mooi en gedetailleerd werk wat je maakt.
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Goh, ik heb jaaaaren geleden de Cabriolet gebouwd, terwijl een vriend van me de Berline deed. De zilveren Cabriolet staat bij mij nog steeds in de kast en de zwarte Berline bij hem, maar beide hebben niet de kwaliteit waar jij naar toe werkt.
Dashboard is wel grappig - toentertijd heel bijzonder, die grote kunststof oppervlaktes in jaren 50 tinten.
Radio inbouw zoals je op de vorige pagina liet zien bestond toen nog niet (da’s een oplossing uit de jaren 60/70), er waren wel radio’s die in het dashboardkastje werden gemonteerd. Lijkt me errug lastig te maken in dit model, omdat je het dashboard dan in stukken moet snijden en ophogen.
En voor wie het weten wil: de eerste neus DS was altijd een halfautomaat (hydraulique), met het pientere pookje om te starten en van versnelling te wisselen.
gaaf een cabrio, is best wel zeldzaam, heb ze tot nu toe nog niet gevonden voor een redelijk bedrag (terwijl de berline goedkoper is en redelijk makkelijk om te bouwen als je een beetje creatief bent met een dun modelzaagje en wat plamuur)
ja hoe moeilijk het is een dash om te bouwen.. tis redelijk te doen, met een naald kras je net zo lang door de randjes tot je hem er uit kan drukken. ff schuren en schanieren maken. het is te doen maar ik zie er ook niet echt de meerwaarde van (alles wat schaniert is kwetsbaarder als vlak plastic, je werkt met stukjes plastic die 0.2mm dik zijn en bijzonder klein) je opent hem toch nooit meer als die eenmaal in vitrien staat, wilde eerst het benzineklepje ook open maken. bij nader inzien zou het veel meer werk zijn als dat het echt wat oplevert.
heb je foto’s van die cabrio? ben wel benieuwd eigenlijk
mvg
sleurhut
sleurhut schreef:gaaf een cabrio, is best wel zeldzaam, heb ze tot nu toe nog niet gevonden voor een redelijk bedrag ...
Ik heb ze beide, in ongebouwde staat, en zelfs een 1/8 Tr&action; er bij. Bij allen zit er zelf nog plastic rond de doos. Heb ervoor gekozen om ze zo in de collectie te houden
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Foto’s heb ik (nog) niet. En ooit was het niet zo heel zeldzaam of bijzonder hoor, je kocht ze gewoon bij Bart Smit. Stonden ze naast de (andere ) vliegtuigen.
Hier idem. Ik kocht ze destijds bij ‘Christiaensen’, nu Intertoys. Helaas sinds de overname door Intertoys niet zo veel modelauto’s meer te bespeuren. De Trax kocht ik bij een modelbouwzaak.
Mss dat er ergens op een modelbouwbeurs nog wel aan te komen is. Voor wie interesse heeft: er is er eentje op 12 en 13 maart in het Belgische Jabbeke (dat is bijna aan de kust).
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
sleurhut schreef:.........................tis redelijk te doen, met een naald kras je net zo lang door de randjes tot je hem er uit kan drukken…...........
Ken je de ‘panelscriber’....? klikkerdeklik
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
jazeker! alleen een naald afknippen en ik een xacto mesje houder doen werkt net zo precies en scheelt weer wat geld.
Foto’s gaat moeilijk worden, ik maak even wat foto’s nu maar verwacht slechte kwaliteit, moest nog krantjes rondbrengen en er werd me net even mede gedeelt dat we morgen naar breda gaan (geweldig…dus niet).
uurtje dan staan ze erop!
sleurhut