27 van de 40
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
   
Dit was: Daan’s Xsara HDi Exclusive.
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 08 februari 2011 10:43 PM
  [ # 391 ]

Als je toch bezig bent Daan. Heldere zijknipperlichtjes!  Wink

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 09 februari 2011 12:30 AM
  [ # 392 ]

Zit mogelijk in de familie, denk ik, want mijn ontvangst is, sinds de laatste keer dat de antenne oreventief eraf ging (wasstraat) ook beroerd…

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 09 februari 2011 08:13 PM
  [ # 393 ]

Ik ga niets vervangen als het niet kapot is Gert. Die zijknipperlichten komen nog wel een keer, samen met een rondje verse knipperlichten voor/achter/links/rechts.

Bij mij was duidelijk te voelen dat de antenne niet meer heel was. Geknakt in het rubber stuk bij de schroefdraad. Daarom gaf de radio ook een foutmelding bij het uitlezen. Met de nieuwe antenne is de ontvangst niet beter geworden, denk dat ik die dus maar ga ruilen voor een langer exemplaar.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 12 februari 2011 01:39 PM
  [ # 394 ]

Belletje van de KF. Had ‘m achter gelaten voor een remvloeistofwissel en gevraagd of ze de remmen zelf ook even na wilden kijken.

Schijven en blokken zowel voor als achter zijn op. De schijf rechtsachter ziet er afwijkend uit (zwart randje) en het blok is minder afgesleten. Dat zal het trillen achter wel verklaren. Repareren gaan ze vanmiddag niet doen (we hebben het over 640 euro all in) maar voor juli (apk) moet het wel gebeurd zijn. Denk dat ik het tegen die tijd zelf wel ga doen met OEM-spul.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 12 februari 2011 03:53 PM
  [ # 395 ]

Goed, remvloeistof is gewisseld. Dat is best te merken.

Ben even bij de peugeotspecialist geweest die een paar maanden geleden de winterbandjes heeft omgelegd. Daar een prijsindicatie gevraagd voor nieuwe Valeo schijven/blokken rondom, nieuwe rvs-slangen en (weer) nieuwe remolie. Dat gaat alles bij elkaar ongeveer vijfhonderd euro kosten, nog altijd bijna honderd minder dan de KF zonder nieuwe slangen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 12 februari 2011 03:57 PM
  [ # 396 ]

Ook leuk, maar gaat ‘m niet worden

Deze wel.

Die laatste worden dan te zijner tijd gemonteerd.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 18 februari 2011 10:42 PM
  [ # 397 ]

Vond zojuist wat leuks aan de voordeur. Achtergelaten door TNT, namens Biesheuvel:



Vorige keer zaten ze niet in zo’n hip doosje Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 19 februari 2011 01:03 AM
  [ # 398 ]

Hoeveel tijd en inspanning kost het eignelijk om de leidingen te vervangen en de boel na vullen weer te ontluchten?

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 19 februari 2011 05:25 AM
  [ # 399 ]

Vervangen van de leidingen kost niet zo veel tijd, mits je het juiste gereedschap hebt (een wartelsleutel en een paar losse steeksleutels). Probleem is wel dat er direct ontlucht moet worden.

Ontluchten is een verhaal apart. Er zijn kitjes voor te krijgen om met perslucht de remvloeistof te verversen (en tegelijkertijd te ontluchten). De garage doet het op eenzelfde manier. De ouderwetse manier is met twee man: de een pompt het rempedaal, de ander ontlucht de klauwen. Maar dat is met moderne abs/esp-systemen af te raden. De kleppen en membranen kunnen dan beschadigen.

Reden te meer om het een garage te laten doen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 19 februari 2011 06:50 PM
  [ # 400 ]

Vanmiddag maar vast wat motorolie en een oliefilter aangeschaft. Kan ik binnenkort weer een wisseltje doen bij de DHZ-garage.

Meteen ook een fles injectorreiniger en roetreiniger meegenomen, in de aanloop naar de APK over een paar maandjes.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 28 februari 2011 06:38 PM
  [ # 401 ]

Olie en filter gewisseld. Kan ik er weer even mooi tegenaan.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 03 maart 2011 10:08 PM
  [ # 402 ]

LEVENSBEDREIGENDE STORING!!

De aan/uitschakelaar en de cd-uitwerptoets van de radio haperen zo nu en dan. Verder blijft het hok maar kilometers vreten. Drieduizend in krap een maand tijd, inmiddels op 269k alweer Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 maart 2011 07:58 PM
  [ # 403 ]
Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 04 maart 2011 08:11 PM
  [ # 404 ]

Als het aan mij ligt wel ja. Zolang de huidige woon/werk/leefsituatie niet verandert mag dit hok ondergetekende overleven.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 08 maart 2011 07:43 PM
  [ # 405 ]

Vandaag een vrije dag en omdat het weer eigenlijk wel weer prima is (en ik er nu tijd voor had) de winterbanden weer voor zomerrubber geruild. Ondanks dat ik niet meer zeker wist welk wiel nou waar had gezeten vorig jaar geen herrie of trillen na montage en dat is mooi. Nog even netjes op druk gezet (2,5 bar rondom) en ik kan weer fijn kilometers vreten.

De zomerbanden zijn vanwege het lagere profiel iets minder comfortabel. Het rijdt wel een tandje strakker en ook het suizen op rechte weg en in bochten (wat natuurlijk onlosmakelijk met winterbanden verbonden is) is weg. Verder niets dan lof over de Alpin A4’s: Fijne banden, best stil en erg comfortabel, nauwelijks hoger brandstofverbruik en geringe slijtage (voorbanden twee millimeter, achterbanden één millimeter) terwijl ik er toch dik negenduizend kilometer op gereden heb. Ook tijdens warmer weer en met (overvloedige) regen zeer grote veiligheidsreservers.

De zomerbandjes hebben nog een drie à vier millimeter profiel resterend (na zestigduizend kilometer). Dat zit er dus ook wel weer aan te komen, waarschijnlijk ergens in het najaar of begin volgend jaar.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
27 van de 40
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook