

























Totaal aantal Berichten: 7588
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gefeliciteerd!











Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Wat snel! Daar ben ik ook van onder de indruk. Nou weer even vertrouwen terug zien te krijgen, en dan maar weer vergeten zo snel mogelijk. Doet wel even au natuurlijk.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is snel!
Nu heb je in elk geval iets om naar uit te kijken, het ophalen van de CX




































Totaal aantal Berichten: 17407
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Die hulde is inderdaad verdiend: indrukwekkend, zo snel!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Spoedoperatie ! Top man. Hopelijk gaan de jouwe en de mijne elkaar weer snel zien…. Leuk setje.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl







Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Knap balen van dat oude blok, desondanks mooi dat ‘t snel wordt aangepakt
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Tjeemig da’s rap zeg! Mooi man!
Wat is er nu allemaal aan het nieuwe blok vernieuwd voordat het is ingebouwd?





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Wordt het blok nog bewaard als een soort showobject? Misschien alleen het gedeelte waar het blok gescheurd is. Toch leuk voor een technische meeting?
Heb je nog een foto genomen van die scheur?





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Jim,
top dat ze weer kan rijden en lekker snel zijn ze daar.
Mark
CX 2000 pallas ‘78






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
dank allen voor het positieve medeleven !
Dibert weet wel wat zo’n blok nodig heeft aan gevoelige / slijtage delen. die zijn allemaal aangepakt. ik zal nog kijken welke allemaal.
ik hoop eind van de week weer te zweven.
TRSarno schreef:Wordt het blok nog bewaard als een soort showobject? Misschien alleen het gedeelte waar het blok gescheurd is. Toch leuk voor een technische meeting?
Heb je nog een foto genomen van die scheur?
tja, dat oude blok….. als iemand dat wil, of als show danwel instructie model vind ik dat prima, ik doneer dat onderblok gaarne. Ik ga ‘t niet bewaren. Anders gaat het naar de oud ijzer (minus een paar kleine dingetjes). je moet het dan wel op korte termijn zelf op komen halen
foto volgt !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje



Totaal aantal Berichten: 154
Geregistreerd: 09-02-2010
- CX CXA 25 GTi Turbo 2
- Xantia 1.8I 16V
- C6 (2005-2012) benzine
Klasse!!!!






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
er was een andere CX garage die opperde dat er met deze symptomen een grote kans was dat er een scheur in het blok moest zitten, en dat klopt dus !
blok er uit, kop er af, middelste 2 cilinderbussen er uit en dan pas zie je ‘t :
Er zit een verstevigingssteun/-balk tussen de middelste 2 cilinders, die loopt van boven naar beneden. Daar zit een stevige horizontale scheur in.
detail, van links/rechts:
de zelfde steun tussen de 3e en 4e cilinder had deze ook al, maar nog slechts als een haar-scheurtje zichtbaar:
Daarom zat er dus extra ruimte/speling voor de middelste 2 cilinderbussen waardoor deze 2 een fractie scheef uit uitzakten. Vervolgens perste op het niveau van de koppakking druk en gassen vanuit de verbrandingsruimte naar buiten. Dit ging naar het KVS systeem, en zo aan de kook….... enz. Niet veel ruimte, maar genoeg.
geen andere verklaring als een plaatselijke zwakkere fabricage punt in dit blok, een zwakker punt ontstaan bij het gieten van dit blok, m.a.w. vette pech.
nu zit mijn andere blok er in, moet nog beetje vertrouwen winnen bij mij.
start wel als een zonnetje !
ruim slijtage delen vervangen, moet de lijst nog doornemen.
olie temp lijkt ietsje hoger dan in mijn oude blok…..? met 140 km/u op de 100 graden (constante snelheid op de snelweg). wat denken andere T2 rijders daarvan ??
heb het daar bij gelaten, turbo nog niet laten draaien, rustig motor een paar keer lekker warm laten worden. pas als ik 1000 km verder ben weer eens wat zwaarder belasten.
had nog wat onderdelen over van mijn oude blok. wat fotootjes op mijn flickr foto stream gezet ter illustratie.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zwakkere fabricage of gietfout? Als ik dit zie, zou ik onjuist aanhalen van de kopbouten zeker niet uitsluiten.
Maar goed: Mooi dat je weer rijdt!
Citroen!






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gefeliciteerd Inderdaad een flink scheurtje in dat oude blok…
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Balen van het oude blok zeg.. Maar mooi dat er nu weer een goed werkend blok inzit! Wat betreft de olietemperatuur zou ik me niet zo’n zorgen maken. Ik geloof dat ik bij ook een dergelijke temperatuur heb bij die snelheid, eigenlijk überhaupt als de motor goed en wel warm is. Verder begreep ik dat de oliesensor ook een paar graden er naast kan zitten, niet veel maar een beetje.
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos