Mijn nichtje heeft een Citroen Saxo 1124 cc van 2002. Nu is de stekker voor de aansluiting van de radio weg. Nu had ik graag de kleuren geweten van de aansluitingen en van de luidsprekers. Ik heb het volgende al kunnen vinden, rood=contact positief, zwart=negatief, geel=constant positief(geheugen).Maar welke zijn de kleuren voor de luidsprekers vanvoor in de deuren en is er een mogelijkheid om die stekker terug te vervangen. Dank bij voorbaat.
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
demontage bedrijven, bellen en vragen of ze een citroen hebben staan vanaf 2000, meestal schade auto’s. en dan daar de stekker vanaf knippen met draden eraan zodat je ze aan de jouwe kan solderen, en dan een krimpsokje er over heen. ivm sluiting.
Dank u voor de reactie maar ik had graag de kleuren van de kabels en hun functie geweten.
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
ja zie maar eens iemand te vinden die dat weet, tegen woordig is het alleen stekkers inklikken en klaar, maar er zijn altijd weer van die mensen die even de schaar erin moeten zetten, en bij verkeerd aansluiten een hoop tramalant op de schouders halen ivm de fijn electronica, je ecu/computer is zo naar zijn grootje, als je iets verkeerd aansluit. dus of een radio inbouw-station raadplegen, of een fabrikant van de stekkers vragen naar een schema, je mailt dan dat je een kabel van hun hebt gekocht maar bij jou de stekker mist, meschien dat ze je een schematje sturen van welke op wat zit.
grijze draden zijn voor de speakers.
Kan je makelijk meten door op het uiteinde van de draad een “sluiting” te leggen en de kabels ohms door te meten.
Meet niet door de speakers deze kunnen mogelijk hierdoor beschadigd raken ivm dc stroom van je multimeter.
(batterij afgekoppeld!) weerstand = 0 ohm.
Van de andere kleuren die je noemt lijkt me alles te kloppen.
Stekker te vinden in iedere beter autozaak. (10eur max)
Dank u voor de antwoorden. Ik ga het volgende week eens allemaal uitmeten en de binnenbekleding van de deuren afhalen en dan zie ik wel wat de kleuren van de luidsprekers zijn. De andere draden zal ik ook wel vinden en de losse kabels die achter het daschbord loshangen ga ik isoleren.
Na heel wat gezocht te hebben en gevonden op dit forum ben ik te weten gekomen dat er allerhande problemen kunnen ontstaan met een verkeerde aansluiting van iso stekkers. Maar iso stekkers kun je toch niet verkeerd aansluiten. Maar welke problemen kunnen zich dan voordoen? Alvast bedankt.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
edit mod: beide topics over de radiobedrading even samengevoegd. Liever de titel even veranderen bij gevorderd inzicht dan steeds een nieuw topic over bijna hetzelfde te openen. Dan wordt het allemaal zo rommelig.
als je de - er een van de + omwisseld gaat er in het beste geval de zekering aan van de autoradio.
als je de de geschakelde + en de vaste + omwisseld zal het geheugen steeds gewist worden.
als je de stroomvoerende draden en de speaker draden mixt sta ik niet in voor de gevolgen.
Vandaag bezig geweest en misschien heeft iemand hier nog iets aan. Originele kabels van citroen saxo achter het daschbord, 4 groene kabels die de min zijn voor de 4 boxen en 4 rode kabels die de plus zijn voor de 4 boxen,alles in 1 stekker.
Groen/geel is de negatief, klein grijs is de constante positief voor het geheugen en de dikke grijze is de positieve met contact aan, alles in een andere stekker.
Alles uitgemeten en aangesloten en het werkt.
Het was een beetje zoeken maar het eind goed alles goed.
Kent iemand dit schema ook van een vts 2000? Ik heb manlijk geen rood zwart maar blauw 2x grijs en een dikke gele
B.v.d
Vince
Vincecarlos schreef:Kent iemand dit schema ook van een vts 2000? Ik heb manlijk geen rood zwart maar blauw 2x grijs en een dikke gele
B.v.d
Vince
las het verkeerd sorry