Hoi allemaal,
De laatste twee weken op zoek geweest naar een goede Xantia diesel, maar dat valt nog niet mee.
Of veel te duur, maar meestal compleet verwaarloosd, triest om te zien!
Ook een diesel gezien die na 15 jaar slechts 140.000km op de klok had!!??
Het maakt mij niet zo gek veel uit of het een type 1 of 2 is, alleen wel graag airbag(s) en electrische ramen.
De zoek tocht gaat volgende week verder…..
Bob
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Ik las dat zx14i (sohail) een Hdi gekocht heeft.
Misschien dat zijn oude TD verkocht gaat worden.
Dat is wel een betrouwbaar en fraai exemplaar.
Praat wel voor mijn beurt natuurlijk.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 28-07-2009
- Xantia 1.9td type2 break
Er zijn toch nog wel goede diesels te vinden.
Die van mij komt heel snel te koop is namelijk een grijze break 1.9TD van 1999
met 286.000 km’s.
Hij gaat beslist niet weg omdat hij niet goed zou zijn of niet bevalt maar jammer genoeg
omdat wij een auto met een hogere instap nodig hebben wat een citroën xsara picasso gaat worden.
De xantia heeft een apk tot 19-12-2011 en een nieuwe distributieriem is nodig bij km.stand 342.000
en de onderhoudshistorie is er vanaf dat ik hem kocht en dat was december 2006 bij km.stand 193.000.
gerger schreef:
omdat wij een auto met een hogere instap nodig hebben wat een citroën xsara picasso gaat worden.
Dat dacht ik destijds ook. Ben blij dat ik dat hok weer kwijt ben.
Maar goed, Zx1.4i heeft een mooie Xantia!
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 28-07-2009
- Xantia 1.9td type2 break
Ach laat ik hier maar wijselijk niet op reageren !!
Ik kan zelf heel goed bepalen wat een hondehok is en ik heb ook geen commentaat over een C5 !
[edit mod] Quote gewist. Quoten op het laatste bericht is niet toegestaan [/edit mod]
Ik heb jaren Xsara Picasso gereden, heerlijke auto! En nog steeds erg mooi en opvallend!
ZX14i heeft net een ‘nieuwe’ gekocht maar zijn vorige zoektocht was ook een uitdaging weet ik nog.
Er staan meer dan 2 keer zoveel Xsara diesels dan Xantia’s op het net trouwens. Is dat geen optie?
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
gewoon in belgie kijken daar staan ze met weinig km’s en redelijke prijzen
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 25-11-2009
- ID/DS DS 23 Break
- BX 1400 cc benzine
- Berlingo 16 hdi multispace
mischien eens zoeken op kapaza be of 2de hands be
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
En in Duistland. Soms nog hele mooie, rijk uitgerust en goed onderhouden.
Mobile.de, autoscout.de
Ik heb er 5 maanden naar gezocht. En gevonden!
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 07-12-2004
- Xantia HDi 12,0 90 pk Break Millésime
- C5 HDi 2.0 Break Exclusive
Kijk eens in Belgie, daar zijn bijna alle Xantia’s diesel.
Watersport / zeezeilen /energietechniek
Ik wil onze zuiderburen niet beledigen, maar ik heb slechte ervaring met Xantia diesels in Belgie.
In mijn zoektocht 2 jaar geleden heb ik er een aantal bekeken, stuk voor stuk diesels waar je van een kilometer afstand al ziet dat ze flink teruggedraaid zijn.
In België is de (wegen)belasting voor diesel maar weinig hoger dan op benzine.
Dat betekent dat mensen al een diesel rijden met minder dan 10.000 km op jaarbasis.
Je vindt hier vrij gemakkelijk goede Xantia’s op diesel (HDi’s) met weinig km. Regelmatig nog onder de 100k km, soms zelfs minder dan 50k en toch meer dan 10 jaar oud(!)
Als je dat overweegt, vraag dan wel even inzage in het keuringsrapport, want daar wordt de km-stand in bijgehouden en bewaakt bij elke keuring. Gesjoemel met deze stand is hier strafbaar en levert bij de keuring problemen op. Dus die vermelde stand is over het algemeen heel betrouwbaar.
Succes met de overweging.
Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.
Kijk dat schept ook wel duidelijkheid waarom handelaren in Belgie graag een auto zonder keuring aan buitenlanders willen verkopen. De diesel die ik gezien heb bij een handelaar hadden erg weinig kilometers, maar aan de slijtageplekken te zien was het overduidelijk dat ze teruggedraaid waren.
Ik denk dat net als in Nederland, dat je in Belgie, de beste deals/koop doet bij een particulier en liefhebber. Mijn Xantia HDI komt ook bij een liefhebber vandaan, en is nu in goede handen bij mij.
Wat wil je uitgeven?
Is dit bijvoorbeeld wat: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bj2hgvenxtyx
Bij enting (http://www.entingbv.nl/occasions) staat er ook nog 1tje.
Je zit dan wel rond de 6 mille als vraagprijs.
Zo iets bijvoorbeeld ?
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=194259887
Prijs is wel een beetje hoog, maar vast nog wel op af te dingen, zo hard lopen deze aanbiedingen niet.
(Wel even vragen naar keuringsrapport en de NAP).
Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.