Jawel hoor, die mannen zijn geen beginnende amateurs en weten de afmetingen, afstanden en welke hoek er in moet zitten.
Wat ik heel vaak zie is dat er reparatiedelen aan de onderkant van de voorschermen over de roest heen worden gezet en dan is het dus aan de onderkant te lang geworden. Let maar eens op,. dan zie je dan met een zekere regelmaat.
De juiste manier is iets meer werk, de slijptol of metaalzaag en het lasgereedschap.
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
De maatvoering is helaas niet altijd hetzelfde, en moet dus aangepast worden aan de overige plaatdelen. Vandaar mijn bedenkingen.
De foto’s
Gatenkaas:
Reaparatie deel wat niet goed past:
Door er een wig uit te halen, passend gemaakt:
Stuk binnenscherm met montage oog vervangen, moest helemaal op maat gemaakt worden.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat zijn toch beste afwijkingen - zou er zoveel spreiding in de maatvoering hebben gezeten in de loop der jaren? Of passen die delen sowieso nooit? In elk geval weer een mooi stukje werk.
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Dat ziet er goed uit.
Heb je nu geen verschil tussen de oude en de nieuwe situatie wat betreft de hoeveelheid plaatwerk?
Of was dat nieuw inzetstuk echt veel te royaal?
Ik zie dat je het stuik tegen elkaar hebt gelast, netjes gedaan.
Wat zit er altijd een hoop plamuur op zo’n oud scherm he.
Groeten Peter.
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Dat is wel een enorm verschil inderdaad! Mooi werk verder.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Volgens mij zijn dit slecht passende reparatiedelen. Deze zijn vast niet geleverd door het clubmagazijn?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
deze zijn idd echt slecht passend. Die van chyparse wijken ook af naar niet meer dan enkele mm. Ik dacht dat Sars de delen voor chyparse maakt. Ik zou in ieder geval klagen bij CTA.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
pavang schreef:Dat ziet er goed uit.
Heb je nu geen verschil tussen de oude en de nieuwe situatie wat betreft de hoeveelheid plaatwerk?
Of was dat nieuw inzetstuk echt veel te royaal?
Dat nwe stuk was echt ruim 1 cm te royaal.
Ik zal gaan klagen bij CTA
pavang schreef:Dat ziet er goed uit.
Ik zie dat je het stuik tegen elkaar hebt gelast, netjes gedaan.
Nee, ik heb op het oude deel een verzet randje gemaakt, dus niet stuik maar overlappend. Ik ga het overlappende deel vol laten lopen met epoxy, dus dan is het gelast en geplakt
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Afgelopen maand zeker niet stil gezeten.
De hele auto een goed antiroest behandeling gegeven:
Eerst alle holle delen en naden met Fluid Film: dat blijft dun en kruipt overal goed tussen. Na enkele weken toen het uit gekropen was, overal een lekkere laag Mike Sanders Fett overheen. Prima te doen door te verwarmen in een oude friteuse en de spuit tussendoor op een el kookplaatje te zetten. Wat is dat een vreselijk vieze vette smurrie zeg. Bij het opbouwen krijg je nu steeds enorm vette handen en kleren. Dat kan de komende tijd echt niet meer gaan roesten.
De voorschermen zijn beiden weer helemaal af, ben erg tevreden over het resultaat. Heb ze ook zelf gespoten. Dat blijft moeilijk, paar zakkers en sinaasappel. Dus schuren met 400, daarna 1000 en dan poetsen. Dat is nog niet af, maar heb ze inmiddels wel weer af gemonteerd en op de auto gezet. Ben eigenlijk erg tevreden nu ze nog niet hoog glanzend gepoetst zijn. Want lak rest auto is wat verweerd en daar staat een hoog glanzend deel niet bij. Nu past de glans van de schermen erg goed bij de rest.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Ik doe het alleen met 2000 Egbert en dan vooral de tijd nemen. Klein vlak blokje met 2000 er omheen, sproeifles met water en lekker rondjes draaien tot het zakkertje of ander ongerechtigheidje weg is en vooral niet te hard drukken. Poetsen met grof en daarna fijn en je ziet niet eens meer waar het zakkerte heeft gezeten.
Gisteren de break APK laten keuren en de schorsing er af gehaald.
Had mij niet gerealiseerd dat je er een kachel in moet hebben ( ruit ontwaseming), dus moest nog even terug.
Ook dit keer is ze ( net als de vorige keer) voor 2 jaar gekeurd, dat terwijl er LPG in zit. Is die norm veranderd?
Afgelopen maand de auto weer netjes opgebouwd, schoongemaakt en de voorschermen na spuiten en met 2000 schuren gepoetst.
Lekker spul dat Mike Sanders Fett. Alles is bagger vet, de schermen glijden uit je handen als je niet oppast. Maar roesten zal het voorlopig niet meer.
Ben uiteraard nog niet klaar: de 4 portieren moeten nog en de 23 motor die ik in onderdelen heb moet in elkaar.
Al met al erg tevreden en ik neem de break zaterdag mee naar Citromobile
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Mooi werk. En goede reis. Wellicht komen we elkaar nog tegen zaterdag.
Gisteren kleppen gesteld.
Bij proefdraaien een plof en daarna fors tikken. Ook iets onregelmaitg lopen.
Vandaag na afkoelen kleppen gecontroleerd, had ik 1 inlaat niet geod geborgd en was de moer er af gelopen en de speling naar maximaal getrild. Gelukkig is de moer te groot om door de olie afvoeren te gaan en kon ik die weer vinden.
Stomme fout, dit is mij nog nooit overkomen!!!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Alleen degene die niets doet maakt nooit een fout. Trillende moertje heeft niets vernield?